ASR en motor managment;lamp opel zafira 1.8

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) ASR en motor managment;lamp opel zafira 1.8

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18394419
    mohamed
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 September 2014

      Beste mede opel rijders ik heb een zafira 1.8 uit 2001 met 125pk en heb sinds een half uur een storing in de auto het gaat om de motormanagement lampje en de ASR lampje (lampje met auto op een s-vormige weg dat gebeurde opeens toen ik van de 2e naar de 3e versnelling wilde opschakelen hij hield toen even in en binnen no time verschenen deze lampjes in het dashbord de auto haalde ook toen even moeilijk de 120 en de moter liep niet lekker stationair. Ben nu op werk heb net even weer gestart en nu brand alleen de motormanagement lamp zonder de ASR en het lijkt even dat de motor iets beter draait maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen omdat ik de motor snel uitmoest doen en terug naar me werkplek moet gaan.

      heeft iemand dit meegemaakt of weet wat het kan zijn op zijn vroegst kan ik pas donderdag uitlezen omdat ik dan vrij ben.

      hartelijk dank alvast.

      #18407552
      Sjonnie_040
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 February 2021

        ik heb eenzelfde model, ook uit 2001(bestaan die nog? 😂Jazeker, er rijden er zelfs meerdere bij mij in de wijk rond) met exact hetzelfde probleem… Ik heb iedere keer goede hoop dat dat lampje uitblijft, maar na een paar minuten gaat deze weer branden. Voor mijn gevoel moet het iets met de brandstof huishouding te maken hebben, het motor management lampje is bij mij ook wel eens gaan branden, toen ik euro 95 getankt had, maar als ik daarna euro 98 getankt had was ’t zo weer uit. Nu brand het lampje met de slippende auto in de driehoek er ook bij en merk ik dat hij dan inhoud en stotter, net of hij op 3 poten loopt. Wie o wie weet hier meer over?</p>

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.