Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › AsconaB Rallyproject Update 30-1 VERKOCHT
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 mei 2011 om 19:05 #17776786
Sjongejongejonge… Ik had em iets langer moeten bewaren :wtf
19 mei 2011 om 19:11 #17776787knap hoor!
wordt de bodem nog gekit en gelakt? ik zie precies nog de lasnaden zitten in die wielkasten?19 mei 2011 om 20:31 #17776788@Ascona20E wrote:
@Mr.T wrote:
Met welke homologatie gaan jullie rijden, want deze motor is niet gehomologeerd in een Ascona B :hmmz
Hoeft ook niet als ze in Duitsland gaan rijden,
Maar waarschijnlijk volgend jaar mogen ze wel met die motor in Nederland rijden ;)dat zou zelfs dit jaar nog wel lukken als het moet ;)
20 mei 2011 om 14:37 #17776789@Ascona20E wrote:
@Mr.T wrote:
Met welke homologatie gaan jullie rijden, want deze motor is niet gehomologeerd in een Ascona B :hmmz
Hoeft ook niet als ze in Duitsland gaan rijden,
Maar waarschijnlijk volgend jaar mogen ze wel met die motor in Nederland rijden ;)Ik neem aan dat je de groep h bedoelt? Hier mag je voor zover ik weet niet met een c20xe in een ascona rijden, alleen in een manta b.
20 mei 2011 om 16:12 #17776790@Gerjanb wrote:
@Ascona20E wrote:
@Mr.T wrote:
Met welke homologatie gaan jullie rijden, want deze motor is niet gehomologeerd in een Ascona B :hmmz
Hoeft ook niet als ze in Duitsland gaan rijden,
Maar waarschijnlijk volgend jaar mogen ze wel met die motor in Nederland rijden ;)Ik neem aan dat je de groep h bedoelt? Hier mag je voor zover ik weet niet met een c20xe in een ascona rijden, alleen in een manta b.
Nee dat begrijp ik, ik bedoel niet de klasse H
er komt een nieuwe klasse, maar daar zal binnenkort wel meer duidelijk over worden ;)20 mei 2011 om 16:42 #17776791Je hebt meerdere groepen behalve groep H, en in Duitsland heb je nog de GTC en daar is wat meer vrijheid.
Ieder land heeft zo weer z’n eigen groepen die hier en daar soms wat overlappen.
Wat onder de ene wel kan, kan onder de andere weer niet en officiëel kan hier in Nederland niet veel en daar zou groep HM verandering in kunnen brengen.Eis is vaak wel bij zo’n motor dat het wel bij het merk moet horen.
21 mei 2011 om 13:22 #17776685Eergisteren en gisteren een hoop gedaan.
uitlaat zit er compleet onder en alle leidingen liggen er ook in (benzine en rem) ook zit de tank erin.
maandag word de kabelboom aangepast voor de motor enz.
we hopen eind volgende week een eind te komen en hopen dat weekend of begin de week erop de kleuren erop te hebben.
hier een paar foto’s
meer hier: http://www.renotuning.nl/asconarestauratie2″ onclick=”window.open(this.href);return false;
22 mei 2011 om 07:37 #17776792Ik had nog een foto voor jullie waar jr ook op staat.
Hij word mooi….succses daar.mannen :wors
22 mei 2011 om 07:52 #17776793veel succes met het afbouwen van de ascona
23 mei 2011 om 06:39 #17776794Zeer interessant project dit.
Ben ook heel benieuwd waar dat mooie uitbouwsetje vandaan komt. interessant om ook op mijn eigen Ascona te zetten
24 mei 2011 om 19:33 #17776796Die handrem is leuk bedacht maar bedenk wel dat als je de voetrem gebruikt en je wilt ook nog de handrem gebruiken dat je dan stevig moet trekken voor enig resultaat. En misschien een overbodige tip, zorg ervoor dat je de blokkering eruit haalt of iets verzint dat het “knopje” in blijft zitten….
24 mei 2011 om 19:40 #17776797Dat knopje is bekend, maar moet erop zitten voor de APK, daarna wordt hij wel geblokeerd dat hij ‘t niet meer doet, tot de volgende APK.
Daarnaast ben ik wel benieuwd naar je handremoplossing ivm de voetpedaal.
24 mei 2011 om 19:48 #17776798Is niet zo heel spannend, zorgen voor een langere hefboom is een, een andere zou kunnen zijn een andere diameter van de remcillinder. Miss heb je het zelf al gemerkt, de remdruk naar acher wordt eigenlijk doorgelust en als je remt zit er dus druk op. Wil je dan ook nog eens een beetje handremmen moet je de remdruk overwinnen.
24 mei 2011 om 21:19 #17776799Vandaag een hoop gedaan aan de ascona
foto’s zeggen het….
Morgen hopen we dat er geluid uit de achterkant komt…24 mei 2011 om 21:21 #17776800@m400: Ja, dat klopt, daar was ik al een keer (net op tijd) achter gekomen.
Bedankt, ik zal daar eens mee aan de slag, is het dan handiger om een grotere cilinder te nemen voor de handrem? Ik ben nog 2 aan het bouwen dus dit is wel even handig om voor de bouw kort te sluiten.
24 mei 2011 om 21:49 #17776801ziet er allemaal super uit :wors
maar waarom niet meteen een lekker dik uitlaatspruitstuk ipv een standaard knellende omgelaste? ;)
27 mei 2011 om 20:13 #17776719Keuze’s maken denk ik, je moet uiteindelijk wel budget hebben….
27 mei 2011 om 20:56 #17776795@henk 400rr wrote:
@m400: Ja, dat klopt, daar was ik al een keer (net op tijd) achter gekomen.
Bedankt, ik zal daar eens mee aan de slag, is het dan handiger om een grotere cilinder te nemen voor de handrem? Ik ben nog 2 aan het bouwen dus dit is wel even handig om voor de bouw kort te sluiten.
Mij is verteld dat een kleinere remcylinder juist harder remt dus zeker niet groter.
27 mei 2011 om 21:30 #17776694Zou heel goed kunnen, heb het ooit met een hydr. pers zoiets meegemaakt, een zware kon vanwege z’n diameter niet het resultaat krijgen wat een lichte met een smalle diameter wel weer kon krijgen.
Het gebruikte uitlaatspruitstuk heeft even niks te maken met budget, meer met de tijdsdruk, deze heb ik ooit eens inelkaar geflanst bij wijze van proef en die lag beschikbaar.
Overigens is de std. diameter al vrij goed van zo’n 16V, in dit geval zijn de pijplengtes wel allemaal gelijk, wat je bij de meeste aftermarket dikkere diameters weer niet hebt.27 mei 2011 om 22:56 #17776802Afgelopen dagen nog wat dingen aan de ascona gedaan.
hij loopt eindelijk (nog niet goed) waarschijnlijk de lmm kapot, gaan we morgen uitzoeken..
vandaag hebben we de remmen ontlucht en schokbrekers eronder gezet.
morgen gaan we weer verder
ook hopen we morgen de losse delen terug te krijgen van de spuiter zodat alles erop kan en de kleuren erop gespoten kunnen worden.28 mei 2011 om 11:22 #17776774@Koekie wrote:
@henk 400rr wrote:
@m400: Ja, dat klopt, daar was ik al een keer (net op tijd) achter gekomen.
Bedankt, ik zal daar eens mee aan de slag, is het dan handiger om een grotere cilinder te nemen voor de handrem? Ik ben nog 2 aan het bouwen dus dit is wel even handig om voor de bouw kort te sluiten.
Mij is verteld dat een kleinere remcylinder juist harder remt dus zeker niet groter.
Dat zal ook zo zijn, er zijn een aantal maten van die cillindertjes maar ik weet zo even niet meer welke
28 mei 2011 om 15:15 #17776803Wat zit daar nou voor trekhendeltje door de parafaan heen?
Moest je bij deze uitbouwset ook de voorschermen uitslijpen?
Welke maat hebben de ‘brede’ wieltjes? Staat heel dik!28 mei 2011 om 16:42 #17776804@McLambo wrote:
Wat zit daar nou voor trekhendeltje door de parafaan heen?
Is voor buiten de auto uitschakelen van de stroomvoorzienning van de auto
@McLambo wrote:Moest je bij deze uitbouwset ook de voorschermen uitslijpen?
Uiteraard
@McLambo wrote:
Welke maat hebben de ‘brede’ wieltjes? Staat heel dik!
15″8J-ET0
zaten vroeger onder m’n “AcDelco” en de “Vanessa”-400
28 mei 2011 om 16:48 #17776805Wat voor maat banden moet hier op? Volgens mij kan het nog wel iets verder naar buiten, of niet?
Wat merk je nou als de grootste verschillen met het rijden van et35 en et 0?
28 mei 2011 om 18:53 #17776806Kan/hoort eigenlijk 225 op, zat toen 205 op.
het geheel ligt wat strakker op de weg, alleen langzame bochten nemen wordt wat zwaarder.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.