Ascona B diesel veren

Forumindex Forums Modellen Ascona Ascona B diesel veren

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267282
    Tomvt
      Lid sinds:
      2 July 2004

      hoi, ik heb een manta met 6 cilinder waar ik sterke afgezaagde voorveren onder heb liggen, echter zijn deze veren in mijn ogen te sterk, heb nl t idee dat ze bij een hobbel mijn neus omhoog gooien. Nu vertelde iemand mij dat ik veren van een ascona b diesel kon monteren die zouden al sterker zijn dan de orginele en voldoen voor het extra gewicht van de 6 pitter, klopt dit en zijn er verlagingsveren voor te krijgen??

      mvg tom

      #18245912
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        die veren zul je niet zo snel vinden
        als dit al helpt?????

        naar het schijnt kun je uit de voeten met Mercedes veren
        zou je even aan “koekie” kunnen vragen die had dit ook onder zijn auto ;)

        #18245913
        jethro
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 February 2008

          Yep die Ascona-B Diesel veren voldoen goed, heb deze zelf ook eens onder een Manta-B 6 pitter gezet.
          Maar net als Louwe vertelde: vind ze maar eens.
          Die MERC veren moeten wat korter, maarr Koekie weet meer.

          #18245914
          Tomvt
            Lid sinds:
            2 July 2004

            ik heb nu van die veren van biesheuvel, die zijn meer gemaakt als je er mee gaat springen enzo volgens mij, zijn meen ik 21 mm, moet je ook echt een eind vanaf slijpen, en bij hobbels in de weg word de neus wat omhoog geduwd waardoor dat ie even onstabiel aanvoelt, niet heel tof iig, krijg dit niet weg door de dempers af te stellen dus blijven de veren over, is toen enige dat ik heb verwisseld.

            #18245915
            Keesjr
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 May 2006

              Ingekorte Mercedes veren van een W124 en dan de 300 Diesel versie werken op mijn Manta 6-cilinder precies goed, in combinatie met gele Koni’s en dan de demping naar eigen behoefte iets stugger zetten, dan is het precies goed.
              Maak de vering niet direct op de gewenste hoogte, maar houd ‘m ca. 2 cm te hoog, de veren zakken namelijk altijd nog iets in na verloop van tijd.

              #18245916
              Tomvt
                Lid sinds:
                2 July 2004

                thnx, staat op mijn to do lijst

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.