ASCONA B C20LET !!!CHASSIS VERKOCHT!!

Forumindex Forums Modellen Ascona ASCONA B C20LET !!!CHASSIS VERKOCHT!!

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 393)
  • Auteur
    Berichten
  • #17747168
    remo 07
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 May 2010

      Tuurlijk maak ik ff een foto’tje voor je.’ :kewlpics
      Met veel mazzel is maandag die massieve schijf klaar. :thumb
      Dan kan ik weer verder……

      #17747169
      remo 07
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 May 2010

        YES!YES!YES….Mn aandrijfas is nu helemaal klaar. :thumb
        De hardy schijf is van rubber enkan dus buigen enz enz.
        Bij mn nieuwe as mag er dus niks bewegen op dit punt. :hmmz
        Ik heb dus een massieve schijf laten draaien. :jerry
        van dit. :kewlpics



        naar dit.



        Als ik morgen tijd heb zet ik m er wel ff onder. :thumb

        #17747170
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Kan je as dan niet kapot gaan omdat je nu geen trillingsdemper meer hebt?

          Ik heb laatst een hele dure as moeten laten maken, ging kapot omdat er een simpel motorsteuntje kapot was. Was voor een amerkaanse pickup…Heel de naaldlagerstukken lag aan stukken.

          #17747171
          remo 07
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 May 2010

            Als het goed is niet!Ik heb de as laten maken bij T.M.O in Rotterdam.
            De as heeft 2 kruis koppelingen en een splines schuifstuk.
            T.M.O heeft het me zo verteld.
            dus mijn as kan kinkken EN schuiven!
            Zo worden ze bij biesheuvel ook gemaakt.

            #17747172
            remo 07
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 May 2010

              Heb gister de eerste 20 kilometer gereden met de ascona!!!!!
              ging gewoon helemaal goed :thumb
              Morgenavond naar onze zaterdag avond meeting toe(burningwheelz)( haarlemmermeer)
              Ben helemaal blij!!!! :D :D :D

              #17747173
              gonzo powerrr
                Lid sinds:
                12 August 2004

                Bij mij hadden de jongens van TMO de flenzen op elkaar gezet zonder hardyschijf of gedraaide flens :)
                zeiden ze bij jou ook dat je niet spoorde haha

                #17747176
                remo 07
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  2 May 2010

                  Haha zoiets ja,ze konden zich jou nog wel! :thumb
                  hier ff een filmpje van de eerste keer met wat meer kilometers.
                  http://youtu.be/OFtH6u4odb4″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                  #17747153
                  astrastationgsi
                    Lid sinds:
                    1 August 2010

                    toppie filmpie man ga zo door

                    #17747177
                    remo 07
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 May 2010

                      Straks nog ff verder met de ascona,Gister nieuwe gasfles gehaald voor lassen :thumb .
                      Ook meteen maar ff een rol lasdraad op voorraad gelegd.
                      nu snel naar beneden…… :afro

                      oh ja,allemaal een fijne zondag!!! :D :D :D

                      #17747178
                      16v kadett c
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        2 January 2010

                        ziet er goed uit leker zoon c20let dat wil ik ook nog eens inbouwen king:

                        #17747179
                        RacesconaB204
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          11 December 2009

                          :thumb Gefeliciteerd dat je nu zover bent. Is altijd een mooi moment zo’n eerste ritje (als het tenminste heel blijft). Hij is wel erg laag aan de voorkant, niet ?! Moet al wel haast bijna op z’n rubbers staan.
                          Ben benieuwd hoe ie het verder gaat doen :thumbup :wors

                          #17747181
                          remo 07
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            2 May 2010

                            Bedankt voor je reactie Rik,hoop ook dat ie heel blijft.
                            Voorkant is idd VEEEEL te laag!!rijd voor geen meter…..
                            wil dan ook goede -4 verlagings veren bestellen en dan meteen dubbele stabi voor.
                            Heb jij een goede optie voor de vering voor?

                            De set die ik nu heb ging net nog met mn CIH blok maar
                            de voorkant is nu zwaarder en zakt daarom door.

                            Ik ga zaterdag en zondag met de ascona naar automaxx summer edition.
                            Misschien ff kijken naar betere intercooler.

                            groeten Rene

                            #17747182
                            RacesconaB204
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              11 December 2009

                              Voorveren. Daar is natuurlijk al wel meer over geschreven.

                              Volgende werkt eigenlijk allemaal wel:

                              Voorveren van een Mercedes W123 (240D of 300D = ca. bj.’77 t/m ’82) en deze op gewenste lengte maken. Neem je precies een halve veer dan wordt ie misschien net weer te laag; Dus ongeveer een halve + 1 winding zou wel in de buurt moeten komen.
                              Nog wat stugger: Voorveren van een Kia Sportage MKI (ca. bj. ’96 is dat; beetje afgerond model)
                              Voorveren die Biesheuvel verkoopt voor onze auto’s (weet zo niet hoe ze deze noemen) en die hebben hele dikke windingen en zijn heel erg stug (en ook een stukje duurder).

                              Succes!

                              #17747163
                              remo 07
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                2 May 2010

                                Ok bedankt Rik,Daar kan ik wat mee! :thumb Ik ga eerst voor de mercedes veren.
                                Daar reden ze vroeger ook vaak mee in de ascona cup :D .
                                Ben ook weer ff aant knutselen geweest en bij automaxx metertjes gekocht.
                                Olie druk,olie temperatuur,en turbo druk,dit allemaal in night flight aanzicht.
                                Heb t vandaag allemaal aangesloten.en t werkt goed.
                                Dat blauwe vind ik zo mooi!!Ook mn dach gaat blauw(let) verlicht worden. :wub
                                Tot nu toe loopt de ascona prima :thumb :thumb :thumb

                                #17747184
                                larsjeG40
                                  Lid sinds:
                                  23 January 2008

                                  waar heb je die aandrijfas laten maken? ik kom zelf uit wormerveer en moet binnenkort ook een aandrijfas op maat laten maken.
                                  maar zoek een bedrijfje in de buurt

                                  #17747036
                                  remo 07
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    2 May 2010

                                    Hey lars,moet jij dezelfde as als ik hebben?ik bedoel ook met 3 punts bak aansluiting?
                                    Als dat zo is dan moet je echt naar TMO in rotterdam.
                                    als je een 1800 bak as op maat moet laten maken kan dat denk ik in halfweg(haarlemermeer)
                                    Het punt is dat ze in halfweg geen 3punts as(BMW/OMEGA) kunnen inspannen.
                                    Hoe ver ben jij nu?

                                    #17747185
                                    remo 07
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      2 May 2010

                                      Heb nu vakantie en dus wat meer tijd voor de ascona.
                                      Heb vandaag pakje van matijsse technics binnen gekregen
                                      Mn nieuwe olie adapter ring is binnen,kan ik alles goed aansluiten.
                                      misschien morgen weer wat foto’s.

                                      #17747186
                                      larsjeG40
                                        Lid sinds:
                                        23 January 2008

                                        tja hoe zal ik het zeggen` keb een as van een bmw m5 eronder gezet en die moet op een opel getrag 265 dus het is ff puzzelen´
                                        ben op het moment de kooi aan het aanpassen en ben nog met een c20let blokje bezig voorlopig rij ik nog niet

                                        #17747187
                                        remo 07
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          2 May 2010

                                          Ok,goed bezig dus!Wil jou ascona wel eens een keer zien.
                                          misschien kan ik je verder helpen met je as??
                                          mvgr Rene

                                          #17747188
                                          remo 07
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            2 May 2010

                                            ff update(je)ben nog wel ff bezig geweest,maar heeft nix opgeleverd. :hmmz
                                            Had er een dumpvalve op gezet maar die bleek achteraf stuk te wezen(valse lucht) :wtf
                                            Dus nu weer terugezet naar std.
                                            Meters werken nu wel maar de mathijsse technics adapter ring zit me niet lekker.
                                            was er ook nie blij mee dat de adapter van RAId HP was.(niet mijn merk) :puke
                                            max 3 gangen draad voor montage,en dat ding blijft olie “zweten”
                                            Heb m gemaild en hoor wel hoe of wat.
                                            Wel heb ik nu mn kachelhuis af en een andere kachelradiator gehaald. :thumb
                                            Volgendeweek ga ik de ascona APK klaar maken.(vooral lassen)
                                            Hij moet voor sevenum :wors weer nieuwe APK hebben.
                                            dat was het voor nu.greetz Rene :D

                                            #17747189
                                            remo 07
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              2 May 2010

                                              Net (07:30) de ascona klaar gezet voor slijpen en lassen. :thumb
                                              Stoelen uit gehaald enz…
                                              Het volgende ga/wil ik vandaag doen. :hmmz
                                              Nieuw krikpunt bestuurderskant.
                                              Nieuw stukje deurstijl.
                                              R.A.paar centimeter wielkast rand.
                                              Moet nu nog ff wachten ivm lawaai maken. :thumbdown
                                              Eerste foto’s heb ik al gemaakt!
                                              vanavond meer nieuws!!!!

                                              #17747190
                                              remo 07
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                2 May 2010

                                                veel gedaan de afgelopen dagen.
                                                Voor de apk heb ik nu alles gelast,ook mn midden console is afgelast.
                                                Mn cachelhuis staat nu in de grondverf!
                                                ik ga morgen ff wat foto’s maken en op t forum zetten.
                                                Ben hard aan het sparen voor de kofferklep van lars.
                                                dat was t ff!greetz Rene

                                                #17747191
                                                remo 07
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  2 May 2010

                                                  Morgen nog ff stoelen terug zetten en dan naar de APK!!! :shock: :shock:

                                                  #17747192
                                                  remo 07
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    2 May 2010

                                                    YES!!! nieuwe APK op de ascona!!!!! tot 11/8/2013. :jerry :jerry
                                                    hier wat foto’s van t apk werk. :kewlpics




                                                    Heb expres de lassen niet vlak/weggeslepen.
                                                    Dit ivm de sterkte van de las. :thumb
                                                    Na een hoop gezweet en wat gevloek :swear is dit het resultaat.





                                                    De rest van de ascona mankeerde niks,de rotte plek was het
                                                    gevolg van een kapotte afwaterslang van mn open dakje :puke
                                                    Het enige wat gedaan moest worden was 1 band op de velg draaien.
                                                    Dus Zaterdag met de ascona naar lelystad!!!!

                                                    #17747193
                                                    RacesconaB204
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      11 December 2009

                                                      :thumb Ja, het is misschien niet het mooiste werk dat er is, maar uiteindelijk moet het wel gebeuren en dan heb je ook weer een mooie harde kar. Goed bezig geweest.

                                                      Ga je driften in Lelystad? Zo ja, gaat er dan wel iemand mee om foto’s te maken :kewlpics

                                                      Veel plezier in ieder geval :thumbup

                                                    25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 393)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.