Ascona B ’77 Project

Forumindex Forums Modellen Ascona Ascona B ’77 Project

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18338014
    Twan504
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 December 2015

      Ik, Twan ben al ruim 10 jaar in het bezit van een B ascona. Een 1.6N op lpg die ik eigenlijk dagelijks heb gebruikt tot dat de belastingdienst regels veranderde.
      Op wat laswerk na heb ik er ook geen problemen mee gehad. Maar om nog eens 10 jaar met de ascona te willen rijden moest er toch wel wat aan gebeuren.
      Al ruime tijd lees met veel plezier hier de uitgebreide onderwerpen die hier besproken worden en de mooie restauratie verslagen, dus dit project kan er ook bij.
      Het plan is om de auto weer roest vrij te krijgen, technisch nazien, andere motor en bak, buitenzijde verlagen en andere velgen. word geen auto in concours staat!

      Ik ben al enige tijd begonnen met het laswerk, en dit is eigenlijk klaar. foto’s zijn altijd leuk en die komen ook.
      Ik wilde de motor en bak ook vervangen door iets vlotters. en ben sinds een jaar ook in het bezit van een e record. 2.0s met 5bak.
      Het idee was om de motor en bak van de record in de ascona te leggen. de 2 liter loopt goed maar iets meer vermogen onderin zou beter zijn.
      Nou denk ik erover om een cih 2.4 aan te schaffen en daar de 2.0 kop van de record op te leggen. een onderblok van de 2.4 zou dan voldoende zijn.
      Ik wil op lpg blijven rijden het injectie systeem en cilinderkop heb ik niet nodig zoals ik dit gelezen heb hier op dit forum.
      Dan heb ik iets meer vermogen en koppel dan de 2.0s die nu in mijn record ligt. Maar…..

      Ik lees ook dat deze cih 2.4 motoren ook nog eens olie kunnen gaan verbruiken, drijfstanglagers die eruit lopen? Wat is jullie ervaring hiermee? raden jullie het
      af of aan om zo’n motor te monteren in combinatie met de 2.0s cilinderkop en lpg.
      Wat mag een cih 2.4 kosten? Of alleen een Onderblok? Heeft misschien iemand nog een onderblok liggen? Als ik een blok koop zou ik die voor de zekerheid los
      Moeten maken en drijfstang lagers vervangen? Iig genoeg vragen hopelijk hebben jullie de antwoorden.
      De foto’s volgen, foto’s plaatsen mbv photo bucket?

      #18339405
      teamwaldseinjonge
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 November 2012

        Veel meer vermogen haal je niet uit een 2.4 een goede 2.0 moet genoeg wezen je haal meer uit de cilinderkop grotere kleppen andere nokkenas met meer koppel alleen gas brengt je pk weer wat terug.
        2.4 onderblok in goede conditie moet je gauw 300,00 voor betalen wel de lagers nalopen en blok met veel km kans op kantelen zuigers

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.