Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Ascona B 400R van Remo.Foto Update 25.11.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 juli 2013 om 21:07 #17259614
Heb zondag een ander chassis gekocht om mijn project voort te zetten. :jerry
DE kas is roest vrij en door gelast,ook zit er een volledige rolkooi in
Voor en achteras zijn al opnieuw gecoat en de achteras is van een omega.
DE C20LET is verkocht en hier komt mijn C20XE in te hangen.
Met wat geluk ga ik de ascona morgen ophalen. :thumb
De eerste foto’s.
29 juli 2013 om 21:37 #18163212Kijk dat is nog is goed nieuws! Ik ga het zeker volgen en alvast veel succes met het project!
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4 Beta
30 juli 2013 om 07:10 #18163213:thumbup Super! Gefeliciteerd. Geweldig mooie basis, vooral die achterwiel ophanging.
Ik kan me vergissen, maar gezien de kleur en de achterasombouw naar Omega vermoed ik dat ik deze auto ken en dat deze als project gestart is in het Twentse Fleringen/Albergen. Ik heb daar volgens mij het ZF-sper opgehaald dat oorspronkelijk voor deze auto gedacht was (was toen ineens over i.v.m. ombouw naar Omega-achterwiel ophanging), maar dat is denk ik wel al minstens 6 jaar geleden geweest.
Nu komt ie vast af, want voor zoiets is ‘spirit’ nodig. Iets waar het bij Rene niet aan ontbreekt.
30 juli 2013 om 09:15 #18163214Hele mooie basis! Was je eigen body zo slecht dan?
30 juli 2013 om 17:08 #18163215AnoniemLid sinds:
1 January 1970@RacesconaB204 wrote:
:thumbup Super! Gefeliciteerd. Geweldig mooie basis, vooral die achterwiel ophanging.
Ik kan me vergissen, maar gezien de kleur en de achterasombouw naar Omega vermoed ik dat ik deze auto ken en dat deze als project gestart is in het Twentse Fleringen/Albergen. Ik heb daar volgens mij het ZF-sper opgehaald dat oorspronkelijk voor deze auto gedacht was (was toen ineens over i.v.m. ombouw naar Omega-achterwiel ophanging), maar dat is denk ik wel al minstens 6 jaar geleden geweest.
Nu komt ie vast af, want voor zoiets is ‘spirit’ nodig. Iets waar het bij Rene niet aan ontbreekt.
Joep ben bij diezelfde jonge geweest destijds
Project viel stil omdat die voor zichzelf ging beginnen meende ikZou der toen ook niet al n saab turbo inkomen??
Of was t n volvo??31 juli 2013 om 06:59 #18163216@louwe 16 klepper wrote:
Joep ben bij diezelfde jonge geweest destijds
Project viel stil omdat die voor zichzelf ging beginnen meende ikZou der toen ook niet al n saab turbo inkomen??
Of was t n volvo??Klopt exact. Ja een Saab had ie het toen over (wie bedenkt er nu zoiets ;) :D ).
Was nog in mijn CIH-tijdperk, toen de Ascona het gewoon altijd deed en er motorisch eigenlijk nooit iets stuk ging.31 juli 2013 om 09:38 #18163217AnoniemLid sinds:
1 January 1970Whahahahaha. Tjah kom er maar eens op
Om een saab te gebruiken ;)Is ooit een topic geweest hier op t forum
Over deze carresorieMaar dat was nog van voor de eerste forum crash :cry
Veel leuke topics verdwenen toen :???:Zaten ook hele kleine achter veertjes bij deze auto
:shock:31 juli 2013 om 20:56 #18163218Dat zou zomaar kunnen ja,Ik zal het de Vorige eigenaar eens vragen.
Deze kas komt nu uit ijmuiden vandaan,met een berg onderdelen erbij,
O.a,2.2 uit een rekord,getrag 5 bak,en bijna alle onderdelen van de auto.
De Ascona is inmiddels opgehaald en staat in mn garage.
Er zitten idd hele kleine achterveren op mijn as ja.
Dit weekend ff goede foto’s maken met een camera.31 juli 2013 om 21:06 #18163219Hoi mannen,ff een vraagje,wat voor ECu’s zijn dit nou???
Ik heb een Ecu nodig voor mijn C20XE met rotor ontsteking.met 2.5 bar druk regelaar.
Kan ik deze gebruiken en waar is deze van??past wel op mijn kabelboom stekker!!
En waar is deze van???(deze past niet,maar ben benieuwd waar ie van is!!)
Alvast bedankt voor de moeite.
_________________
life is sideways!opel ascona B 400R C20XE
ford focus 1.6 16v.
Honda CBR 600F
Fiat Cinquecento.31 juli 2013 om 21:07 #18163220gaaf project remo
31 juli 2013 om 21:14 #18163221Thanks :thumb Kan niet wachten om te beginnen met bouwen.
Maar eerst mijn oude chassis zien te verkopen.1 augustus 2013 om 06:47 #18163222GM 90233741 = Omega A c20NE (115pk)
GM 90351652 = Omega A c24NE (125pk)1 augustus 2013 om 07:08 #18163223AnoniemLid sinds:
1 January 1970@remo 07 wrote:
Thanks :thumb Kan niet wachten om te beginnen met bouwen.
Maar eerst mijn oude chassis zien te verkopen.staat die al ergens te koop dan??
mischien wel geintereseerd
hoewel ik qua tijd eigenlijk geen nieuwe projecten zou moeten kopen?? ;)denk dat de vorige eigenaar van deze auto
niet dezelfde is die ook de as eronder gebout heeft??vond het toen al een mooi project
en ook n mooi topicvond het al jammer dat dat verdwenen was
maar we gaan dus nu hier verder ;) :thumb
auto hing deztijds ook in een spit
dus ook de bodum heeft goed aandacht gehadhier heb je cker een goede carresorie aan :thumb
1 augustus 2013 om 08:20 #18163224Staat op Facebook,en te koop in mijn topic(oude)
Moet nog ff een advertentie maken op mp.
Mijn oude chassis is een prima basis,maar heeft wel plek bij de draagarm ophanging linksvoor.
Maar dat is heel goed te doen.
Kan eventueel weg met rolbeugel en voor en achteras.(zonder de voor remmen)1 augustus 2013 om 08:24 #18163225@RacesconaB204 wrote:
GM 90233741 = Omega A c20NE (115pk)
GM 90351652 = Omega A c24NE (125pk)Was er inmiddels achter ja,dus ff verder zoeken naar de xe computer.
Weet er al een paar te koop.Komt goed,bedankt Rik! :thumb
4 augustus 2013 om 23:02 #18163226Link naar het foto album +- 160 foto’s
http://www.mijnalbum.nl/Album=TTP43COG” onclick=”window.open(this.href);return false;5 augustus 2013 om 04:37 #18163227DAT ziet er GOED uit :thumbup
5 augustus 2013 om 06:57 #18163228René, mocht je nu bijv. denken: “Mij toch teveel werk deze carrosserie” of zo…….bel mij dan even op. Ik ben dan waarschijnlijk wel ‘geïnteresseerd’ :thumb .
Wat een mooi begin! :thumbup :thumbup
5 augustus 2013 om 15:17 #18163229AnoniemLid sinds:
1 January 1970mooi hoor
was al n gave carrosserie toen de jonge er aan begon
die deze as eronder bouwdewas al benieuwd waar deze gebleven was :hmmz
zag hem al voorbijkomen op mplaats ;)mooi dat jij hem nu op de weg gaat zetten
hoop dat je der veul plezier van krijgt :thumbvrij uniek is die in ieder geval wel :wors
blijf je topic volgen :thumb
5 augustus 2013 om 18:41 #18163230Bedankt jongens!!!Ben er ook MEGA blij mee :thumb
Maar er is wel iets waar ik nog niet van sta te springen…..De achter as!!!!
vele zullen mij voor gek verklaren,maar hier is waarom.
1:ik moet nu mijn velgen weer wegdoen wat die passen niet meer achter!!!Komt buiten mijn wielkast….Hier baal ik onwijs van.
2:montage punt komt onder mijn dorpel vandaan(ziet er raar uit)is wel het minste punt hoor.
3:moet meteen andere veren kopen,deze zijn VEEL te laag……
4:heb net mijn CIH as(van Rik)helemaal klaar gemaakt met schijven achter(heeft best wat gekost)
Naja…komt vast goed :thumb5 augustus 2013 om 19:06 #18163231Ik heb er weinig verstand van, maar heeft zo’n onafhankelijk geveerde as veel voordeel?
Heb de 160 foto’s even door gekeken, ziet er erg goed uit! Tevens gezocht naar ecu……niets gevonden :shock:En punt 3: kan je niet een verstelbaar iets ertussen zetten? Zo’n bus met verstelring?
Pff, 3e edit: Is je eigen as voor jouw straat gebruik dan niet logischer, zonde van je werk+ geld. Aan de andere kant is een onafhankelijke ophanging ook wel apart. En de sperrren zijn goed te betalen :thumbup
5 augustus 2013 om 19:09 #18163232Ziet er goed uit :thumb dacht bij de eerste fotos dat deze koets een paar km bij je vandaan kwam
Veel suc6 ermee :thumb
5 augustus 2013 om 19:16 #18163233Ik heb m uit ijmuiden opgehaald….. :jerry
5 augustus 2013 om 19:18 #18163234Ik dacht wormerveer :jerry
6 augustus 2013 om 07:14 #18163235@remo 07 wrote:
Bedankt jongens!!!Ben er ook MEGA blij mee :thumb
Maar er is wel iets waar ik nog niet van sta te springen…..De achter as!!!!
vele zullen mij voor gek verklaren,maar hier is waarom.
1:ik moet nu mijn velgen weer wegdoen wat die passen niet meer achter!!!Komt buiten mijn wielkast….Hier baal ik onwijs van.
2:montage punt komt onder mijn dorpel vandaan(ziet er raar uit)is wel het minste punt hoor.
3:moet meteen andere veren kopen,deze zijn VEEL te laag……
4:heb net mijn CIH as(van Rik)helemaal klaar gemaakt met schijven achter(heeft best wat gekost)
Naja…komt vast goed :thumbIk zie die achterwielophanging juist als een grote PLUS die ook nog eens zo’n beetje niemand heeft. Zo ongeveer het enige onderdeel van dit soort auto’s wat echt als nadeel gezien kan worden t.o.v. BMW, Mercedes die veel meer grip houden achter en blijven rollen wanneer een starre as gaat schuiven heeft die van jou dadelijk niet :thumbup
Terug ombouwen zie ik als heel onlogisch en is heel veel werk (waar ie zeker niet beter van gaat worden; weer slijpen/lassen/warmte inbrengen), want er is heel wat aan deze carrosserie veranderd om dit voor elkaar te krijgen zo.
1. Hoe breed is de ‘as’ nu van buitenkant naaf – buitenkant naaf?
2. tja, so what
3. Dat los je zeker op. Misschien is er nog wel een veel eenvoudiger manier: Veren weglaten en schroefpoten van bijv. Golf 3 monteren met coil-overs. Kun je precies op hoogte instellen (staat ook nog op mijn lijstje). Ik heb er nog wel een paar goedkope liggen om te passen eventueel. Mag je zo ophalen als je wilt of toevallig een keer in de buurt bent.
4. Die Omega’s hebben ook schijfremmen achter ;) en die Ascona/Manta-as met schijfremmen zijn vast liefhebbers voor.Ik zou zo willen ruilen met carrosserie. Ik ben ervan overtuigd dat dit een ongekend goeie circuit-Ascona zou kunnen worden, die heel hoge bochtsnelheden toestaat. Kijk maar eens hoe zo’n Omega stuurt i.v.m. een Rekord. Verschil van dag en nacht.
Meest onzekere nu is of je velgen kunt monteren met grote ET-waarde achter zodat je zonder verbreders uitkomt; dat kan ik zo niet beoordelen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.