Apple Carplay

Forumindex Forums Modellen Insignia Apple Carplay

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18352328
    Valencia
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 February 2015

      Beste allemaal,

      Ik heb een Insignia van eind 2013 (MY2014) met navi 900 intellilink, maar geen “projectie”app tbv carplay.. Nu wil ik tóch apple carplay hebben op mijn systeem. Iemand een idee hoe/of ik dat kan realiseren? (update, aftermarket dongle (hoe installeer ik dan die app?)

      Bas

      #18353116
      KS
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 February 2018

        Hallo,

        Intussen een oplossing gevonden?

        Ik zit met hetzelfde probleem en nam contact met Opel Belgium maar daar gaven ze aan dat dit niet in de Facelift-versie zat. Mijn Insignia is van 2014.
        De interface lijkt me krak-hetzelfde maar met minder apps en geen projectie-app. Lijkt me gewoon een firmware-update nodig te hebben maar dus blijkbaar niet beschikbaar.

        Spotify en iPhone werkt via USB maar dit is zeeeer traag. Ik vermoed dat hij via Apple Carplay sneller moet werken en ook een betere interface.

        Hopelijk komen ze toch nog ooit met een update.

        #18353354
        BBBrr
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 July 2017

          Heb een 2016 model gehad (zakelijk) met CarPlay en nu privé zonder (2014). Eerlijk gezegd heb ik er niet zo’n probleem mee. CarPlay leuk voor het oog, functioneerde het 100% : helaas niet. Wel leuk dat je icoontjes hebt maar eigenlijk heb je maar 1 app extra (spotify) de rest heeft nauwelijks meer functionaliteit dan de oude versie. Wat ik wel mis is WiFi ?

          #18353491
          Valencia
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 February 2015

            Ik heb nog geen oplossing gevonden.. Bij navraag blijkt Carplay(apple) inderdaad niet fantastisch te zijn.

            mocht iemand weten hoe het tóch nog relatief goedkoop achteraf te regelen valt hoor ik het graag. Blijft toch ‘n leuk hebbeding..

            #18365730
            RaSa
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 May 2010

              Ik bezit ook een Insignia facelift 2014! dat icoontje is er ook niet bij mij? heb je al een oplossing gevonden?

              #18365732
              KS
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 February 2018

                Ik heb via Opel België navraag gedaan en bij verschillende garages. Dit is een tussenmodel en heeft niet de optie om Carplay te kunnen draaien. Ook niet via een firmware-update. Zelf een nieuwe module laten installeren is geen optie want dan werken er verschillende functies van de wagen niet meer. Conclusie: met het faceliftmodel van 2014 is helaas geen Apple CarPlay mogelijk, ook niet via een omweg. Jammer!

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.