APK komt naar België

Forumindex Forums Overige Opel algemeen APK komt naar België

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207756
    Opel_Bjorn
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 May 2008

      Ik werk op de autokeuring in België. Nu blijkt dat we vanaf 1 januari 2009 ook APK moeten gaan keuren (op afspraak)zodat nederlandse voertuigen ook in België kunnen gekeurd gaan worden volgens de nederlandse wetgeving. Dit is wel niet in elk keuringsstation mogelijk. Ik denk enkel in Brasschaat en Antwerpen (Noorderlaan).

      #17430028
      Dirk
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 January 2005

        Met andere woorden de Nederlandse keuringsinstellingen hebben het te druk dus schepen ze de Belgen er maar mee op.
        Nee dat zijn echte oplossingen, lijkt meer op het probleem verplaatsen :hmmz

        #17430029
        Opel_Bjorn
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 May 2008

          Reden zou zijn dat Nederlands vrachtwagens die in de haven van Antwerpen staan niet op en af moeten naar Nederland voor keuring. Gewone wagens worden ook gekeurd. Ben benieuwd wat het gaat geven maar ik vind het zelf ook een beetje dom. Ik bedoel strax moeten we ook wagens van Zjackamacka gaan keuren. Ik vind dat het gewoon mag blijven hoe het is. En als ze dit dan toch willen doen vind ik dat men overal in Europa moet kunnen gaan en dat overal in Europa dezelfde regels gelden. Maar ja dit is simpeler gezegt dan gedaan.

          #17430030
          Dirk
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 January 2005

            Dat zou inderdaad een beter optie zijn, ik vind dit een beetje flauwekul je zou dan voor vrachtwagens uit alle landen zoiets mogelijk moeten maken in de buurt van elke Europeesche haven.

            Trouwens, als die vrachtwagens haast het hele jaar in België rijden is het veel goedkoper om die wagens op Belgisch kenteken te zetten :vertag

            #17430031
            2000
            Moderator
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Aan de andere kant is het misschien wel goed voor de belgen: misschien dat hierdoor hun keurings eisen soepeler worden…..scheelt elk jaar een hoop ombouwen voor de belgische auto-fanaten

              #17430032
              Dirk
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 January 2005

                Maar dan moet alles gelijkgesteld worden en moet en een Europeesche APK komen.
                Dit is doodsimpel het Nederlandse probleem bij de Belgen neerleggen.

                #17430033
                Mijncorsa.nl
                  Lid sinds:
                  24 July 2005

                  Was toch al langer zo? Al twee jaar ofzo?

                  #17430034
                  Nick-GSI
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    zolang de belgische keuring maar niet naar nederland komt

                    #17430035
                    Opel_Bjorn
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      4 May 2008

                      Belgische keuring gaat er niet simpeler op worden, integendeel. Neem dat van me aan. Elke week krijgen we wel meer afkeurcriteria.

                      #17430036
                      Br3cht
                        Lid sinds:
                        1 December 2007

                        man man
                        ik hoop eerlijk zoals Dirk zegt dat er een europese komt dan
                        dan kan je makkelijker een auto invoeren/uitvoeren

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.