antenne vectra c1 passief of actief ????

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum antenne vectra c1 passief of actief ????

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18345058
    marson
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 June 2009

      Kan iemand mij vertellen ( voordat ik een antenne ga aanschaffen) of de antenne van mijn vectra C1 actief of passief is.
      Of te wel heb ik er een met een versterker erin of niet ?
      Ontvangst laat te wensen over geen radio ontvangst op AM dus lijkt er op dat de antenne niet zo goed meer functioneert.
      Ben nu dus allerlei dingen aan het uitzoeken cq controleren.

      Met vriendelijke groet Sonny :praying02: :praying02: :applause02:

      #18345184
      marson
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 June 2009

        Weet niemand dit ? Voor mij zou het handig zijn om te weten, ondertussen ben ik wel zo ver dat je een aktieve antenne zou moeten kunne herkennen aan de voet want daar zit een printje in.
        Als je bij mijn antenne kijkt lijken daar 2 draden aan te zitte ( 1 antenne draad en 1 voedingsdraad of denk ik dan te simpel) ??? :help:

        Met vriendelijke groet Sonny

        #18345202
        dockedmarc
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 August 2011

          de voet van de antenne is meestal de versterker, vandaar de tweede draad.
          ik zou eerst even meten of je 12 volt of iets krijgt op de antenne, wellicht is die er niet.

          #18345284
          marson
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 June 2009

            Ben er vandaag achter gekomen dat ( volgens onze opel dealer) de antenne van de Vectra C aktief is of te wel er zit een versterker in de antennes van de Vectra C welke dus ook gevoed moet worden vanuit de radio ( blijkbaar is dit vaak de blauwe draad )
            Bij mijn radio/navigatie systeem is dit in ieder geval zo.

            Met vriendelijke groet Sonny

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.