Android 8.0 Wondefoo radio geen geluid na inbouwen in opel zafira b 2008

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Android 8.0 Wondefoo radio geen geluid na inbouwen in opel zafira b 2008

12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
  • Auteur
    Berichten
  • #18365195
    udo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 January 2007

      Hier nog wat fotos20190329_18283320190329_18285520190329_18330820190329_183146

      #18368516
      Hermann0707
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 March 2017

        Bij welke verkoper heb jij bij Ali De radio gekocht.
        Gr,hermann

        #18374115
        Rob Dubbellu
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 April 2020

          Hallo Udo,

          Ik heb precies het zelfde probleem als jou met mijn radio, de linker achterspeaker doet het niet en nu heb ik geen geluid, alles doet het verder en als ik mijn oude radio weer terugplaats heb ik wel geluid, behalve die linker achterspeaker.
          Zoveel verstand heb ik er niet van dus mijn vraag is wat moet ik nu doen of wat heb jij gedaan?

          Ik hoop dat je mij kan helpen.

          Ik heb dit bericht ook als pb gestuurd maar misschien weet iemand anders het ook wel :dank-u:

          Rob Smit

          #18374147
          udo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 January 2007

            Hallo,

            Als je de draden van de betreffende luidspreker uit de stekker van de radio haalt, dan is het probleem opgelost.

            Udo

            #18374170
            Rob Dubbellu
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 April 2020

              Bedankt, ik had dit inmiddels gedaan maar later bleek dat het niet de speaker was maar de bedrading in de deur (met dat rubber eromheen). 4 draden gebroken waaronder 1 speakerdraad.

              Een nieuwe vraag aan jou, kan je dat kleine originele display nog bedienen want de tijd staat niet goed maar die knoppen zaten op de oude radio.

              *edit.  Gevonden, via het stuurwiel. :applause01: :applause02:

              #18374172
              udo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 January 2007

                <p style=”text-align: center;”>Mooi dat het opgelost is. Heb je toevallig een foto gemaakt hoe je de deurspeakerdraad hebt losgehaald en welke draad het was? Heb hem zelf nog steeds eraf liggen. En inderdaad, via stuur, maar ook via de radio zelf kun je het instellen.</p>

                #18374178
                Rob Dubbellu
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 April 2020

                  In eerste instantie de speaker losgekoppeld en alles deed het weer  maar toen ik de deur weer dichtdeed was het geluid van de radio weer weg en ik hoorde iets sluiting maken in de kabelboom naar de achterdeur.
                  Er bleken 4 draden kapot te zijn, inc. de speakerdraad. alles herstelt en de speaker weer aangesloten (ook nog even de zekering opgeblazen van de raambediening :wacko: ) en toen deed alles het weer.
                  Schijnt veel voor te komen na verloop van tijd in die verbindingen.

                  20200430_155146 (1)

                  #18374179
                  udo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 January 2007

                    Duidelijk en hoe heb je de connector losgekregen?

                    #18374180
                    Rob Dubbellu
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 April 2020

                      Aha, er zit een blauwe plastic ring die je naar buiten kan duwen als de bekleding eraf is en dan kan je de stekker eruit trekken. Ik twijfel of je nog moest draaien. Mij lukte het iig zonder veel moeite. Had meer moeite met dat kleine stekkertje van de speaker. Dan zit er nog een kleine grijze klip op die het rubber op de stekker houdt.

                      #18374181
                      Rob Dubbellu
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 April 2020

                        Ik heb 1 foto van die ring

                        20200430_133457

                        #18374182
                        udo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          31 January 2007

                          Oke, binnenkort maar weer eens kijken, wel mooi als alles het doet! :bye:

                          #18374201
                          Rob Dubbellu
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 April 2020

                            Hier nog een filmpje van hetzelfde euvel met uitleg, er zijn dus reparatiesetjes te koop, volgens hem breken de gesoldeerde draden na een tijdje weer :-(   we zullen zien.

                             

                          12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.