andere zuigers

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) andere zuigers

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210917
    mark
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      hoi heb een kadett 2.016v, nu ben ik al lekker op weg met pk’s, lexmaul, andere nokken , verstelbare nokkenastandwielen, groep a uitlaat, kop maximaal gevlakt, en chip op maat kwam ik uit op 182,4 pk en 225 nm, maar nu wil ik nog meer koppel en iets meer pks.
      nu wil ik andere zuigers erin hebben hoge compressie zuigers, kan dit met de gewone drijfstangen , (zijn 3000km oud) of heb ik andere nodig?
      nokkenas is 272 met lift van 10,5, red ik het dan ook met hydro stoters(zijn ook nieuw) of moet ik voor mechanische gaan? v-max goed adres?

      #17503936
      mr-turbo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        denk dat je er met deze setup niet veel mee zult winnen. Kan het eventueel wel ff opzoeken maar is maar paar procent.. Dit omdat de compverh. al vrij hoog is standaard. En de nokkenas setup weer wat tam is voor 11.5-12:1….

        #17503937
        mark
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          dus zou er andere nokken in moeten doen das op zich ook geen probleem als ik dan in combi met zuigers meer nwm win en wat extra pk’s

          #17503938
          mr-turbo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2004

            alleen de compressie verhouding van 10,5 naar 12:1 zou in het allergunstigste geval max een 3-4 % koppeltoename kunnen geven, maar in de praktijk haal je dat vaak niet.
            dus niet echt de moeite ;)

            #17503939
            Miruni
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 February 2007

              Ik heb er twee op de rollenbank gemeten met wiseco zuigers.

              Je gaat minimaal zo’n 15Nm in koppel omhoog en je wint zo’n 15 Pk (op de wielen).

              #17503940
              mr-turbo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 July 2004

                een 10% vermogensstijging door alleen van 10,5:1 naar ca. 11,5:1 ? :sleeping heb verder geen zin in een zinloze discussie, dus kies maar een van de 2 reacties :-) tis vrij simpel, er zijn gewoon tabellen voor en kun je dus uitrekenen. Vandaar die 3-4% …

                #17503941
                sw16v
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  of te wel dure overstap lijkt mij?

                  #17503942
                  Miruni
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 February 2007

                    origineel gepost door mr-turbo
                    een 10% vermogensstijging door alleen van 10,5:1 naar ca. 11,5:1 ? :sleeping heb verder geen zin in een zinloze discussie, dus kies maar een van de 2 reacties :-) tis vrij simpel, er zijn gewoon tabellen voor en kun je dus uitrekenen. Vandaar die 3-4% …

                    Wiseco’s hebben 12:1 compressieverhouding. En je krijgt natuurlijk meer cilinderinhoud.
                    Dit waren 87 mm zuigers dus 50 cc meer.
                    Die formule’s zijn allemaal leuk maar uiteindelijk zie je op de testbank pas wat ie echt doet.
                    Maar goed iedereen zijn eigen denkwijze.:thumbup

                    #17503943
                    kadett4x4
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 July 2004

                      als je echt veel pk’s en koppel wilt hebben uit een 16v, laat dan sjaak spies is een blokje voor je maken.
                      hij is in de autocross een bekende met zijn creaties, kadett 4×4, astra 4×4 en sprinters.
                      zoek maar eens op google of you tube naar astra 4×4 bij de autocross.
                      deze heeft ook een 16v en GEEN TURBO.
                      ik zeg er wel bij dat die 16v, veeeeeel €€€€€€€€€€ kosten.

                      groeten.

                      #17503944
                      mark
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        haha nou ik kijk wel ff , eerst me huis verbouwen en dan volgend jaar weer verder , misschiens verkoop ik dan de 16v dan wel voor overstap turbo, of kan er nog wat euri’s tegenaan voor zuigers en of throttle bodies

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.