Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › andere zuigers
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 juli 2009 om 07:54 #17210917
hoi heb een kadett 2.016v, nu ben ik al lekker op weg met pk’s, lexmaul, andere nokken , verstelbare nokkenastandwielen, groep a uitlaat, kop maximaal gevlakt, en chip op maat kwam ik uit op 182,4 pk en 225 nm, maar nu wil ik nog meer koppel en iets meer pks.
nu wil ik andere zuigers erin hebben hoge compressie zuigers, kan dit met de gewone drijfstangen , (zijn 3000km oud) of heb ik andere nodig?
nokkenas is 272 met lift van 10,5, red ik het dan ook met hydro stoters(zijn ook nieuw) of moet ik voor mechanische gaan? v-max goed adres?26 juli 2009 om 17:42 #17503936denk dat je er met deze setup niet veel mee zult winnen. Kan het eventueel wel ff opzoeken maar is maar paar procent.. Dit omdat de compverh. al vrij hoog is standaard. En de nokkenas setup weer wat tam is voor 11.5-12:1….
27 juli 2009 om 07:14 #17503937dus zou er andere nokken in moeten doen das op zich ook geen probleem als ik dan in combi met zuigers meer nwm win en wat extra pk’s
27 juli 2009 om 20:12 #17503938alleen de compressie verhouding van 10,5 naar 12:1 zou in het allergunstigste geval max een 3-4 % koppeltoename kunnen geven, maar in de praktijk haal je dat vaak niet.
dus niet echt de moeite ;)28 juli 2009 om 06:57 #17503939Ik heb er twee op de rollenbank gemeten met wiseco zuigers.
Je gaat minimaal zo’n 15Nm in koppel omhoog en je wint zo’n 15 Pk (op de wielen).
28 juli 2009 om 18:18 #17503940een 10% vermogensstijging door alleen van 10,5:1 naar ca. 11,5:1 ? :sleeping heb verder geen zin in een zinloze discussie, dus kies maar een van de 2 reacties tis vrij simpel, er zijn gewoon tabellen voor en kun je dus uitrekenen. Vandaar die 3-4% …
28 juli 2009 om 18:35 #17503941of te wel dure overstap lijkt mij?
28 juli 2009 om 19:09 #17503942origineel gepost door mr-turbo
een 10% vermogensstijging door alleen van 10,5:1 naar ca. 11,5:1 ? :sleeping heb verder geen zin in een zinloze discussie, dus kies maar een van de 2 reacties tis vrij simpel, er zijn gewoon tabellen voor en kun je dus uitrekenen. Vandaar die 3-4% …Wiseco’s hebben 12:1 compressieverhouding. En je krijgt natuurlijk meer cilinderinhoud.
Dit waren 87 mm zuigers dus 50 cc meer.
Die formule’s zijn allemaal leuk maar uiteindelijk zie je op de testbank pas wat ie echt doet.
Maar goed iedereen zijn eigen denkwijze.:thumbup4 augustus 2009 om 06:34 #17503943als je echt veel pk’s en koppel wilt hebben uit een 16v, laat dan sjaak spies is een blokje voor je maken.
hij is in de autocross een bekende met zijn creaties, kadett 4×4, astra 4×4 en sprinters.
zoek maar eens op google of you tube naar astra 4×4 bij de autocross.
deze heeft ook een 16v en GEEN TURBO.
ik zeg er wel bij dat die 16v, veeeeeel €€€€€€€€€€ kosten.groeten.
12 augustus 2009 om 20:51 #17503944haha nou ik kijk wel ff , eerst me huis verbouwen en dan volgend jaar weer verder , misschiens verkoop ik dan de 16v dan wel voor overstap turbo, of kan er nog wat euri’s tegenaan voor zuigers en of throttle bodies
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.