andere versn. bak, andere snelheid

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD andere versn. bak, andere snelheid

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236292
    Dualramfreak
      Lid sinds:
      22 July 2006

      ik heb in mijn c rekord de 4 bak laten vervangen door een 5bak.
      nu geeft de snelheidsmeter veel te veel aan. op de snelweg wel 40km/pu.
      wel leuk natuurlijk om met het oude beestje zo “hard” te kunnen rijden, maar ik heb liever de goede snelheid in beeld. nou heb ik gehoord dat je een tandwiel kunt vervangen, zodat je de goede snelheid weer op je snelheidsmeter ziet.
      kan iemand me (precies!) vertellen hoe dat moet?
      alvast bedankt

      #17864585
      deziggy
        Lid sinds:
        3 January 2006

        je kan het tandwiel van je vierbak overbouwen in je vijfbak.
        daar waar je de snelheidsmeterkabel bevestigd zit het tandwieltje waar je het over hebt.
        dit word normaalgezien op zijn plaats gehouden door een boutje, als je dat verwijderd kan je het asje er zo uittrekken.

        grtz ziggy

        #17864586
        Dualramfreak
          Lid sinds:
          22 July 2006

          bedankt. nog een een vraagje dan.
          als het een ander tandwieltje is, hoe grijpen de tandje dan in elkaar?
          als het groter of kleiner is past het toch niet inelkaar? dat is het gedeeltje wat ik nog niet begrijp. (ik heb de tandwielen nog niet uitelkaar liggen nu)

          #17864587
          deziggy
            Lid sinds:
            3 January 2006

            dat past gewoon, ze gaan een ander kleurtje hebben normaalgezien, dacht rood voor 1900 en 1700 en geel voor 2000, dat is altans bij rekord’s E het geval.

            grtz ziggy

            #17864584
            DevilraY
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 January 2005

              de kleur codes hebben niets met de motor te maken, maar met de achterasoverbrenging

              #17864588
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                @Dualramfreak wrote:

                bedankt. nog een een vraagje dan.
                als het een ander tandwieltje is, hoe grijpen de tandje dan in elkaar?
                als het groter of kleiner is past het toch niet inelkaar? dat is het gedeeltje wat ik nog niet begrijp. (ik heb de tandwielen nog niet uitelkaar liggen nu)

                gewoon ff de kunstof “plug”
                waar de km tellerkabel de bak ingaat
                er uit halen

                die wissel je om met die van de bak die er onder weg komt
                klusje van niets

                had eigenlijk gedacht dat iemand die al zo lang manta rijd en sleuteld dat die dit wel wist :angel :D :D :wink:

                #17864589
                Dualramfreak
                  Lid sinds:
                  22 July 2006

                  om héééél eerlijk te zijn, kan ik er eigenlijk (bijna) alleen maar mee rijden.
                  ik heb een “fabriekswagen” met privé monteur. :angel namelijk sms

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.