Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak)
- Dit onderwerp bevat 427 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 november 2023om 22:19 door Ghanz.
-
AuteurBerichten
-
24 april 2014 om 15:21 #17310843
@JOZO wrote:
Heren techneuten,
betreft een 240 bak. Onderstaande veer komt uit de dop met imbus. Wat is de funktie van deze veer?
Is dat niet om de bak in de juiste versnelling te houden?
12 mei 2014 om 14:37 #17310844Wat is de beste manier om een getrag 240 goed te monteren onder een c kadett sedan met automaat tunnel? Dus welke baksteunen, waar moet ik rekening mee houden?
27 juni 2014 om 12:20 #17310845Hallo CIH-rijders,
In mijn Blitz heb ik een Getrag ingebouwd maar de koppelingskabel die ik nu heb, uit een Monza, die is te kort. Ik heb dus een langere kabel nodig. Is er een type Opel waar een langere koppelingskabel in zit? Of kan ik een nieuwe op maat laten maken, en waar kan dit dan?
Graag hoor ik van jullie.
Groeten Olaf
27 juni 2014 om 15:23 #17310846@olafspoolder wrote:
Hallo CIH-rijders,
In mijn Blitz heb ik een Getrag ingebouwd maar de koppelingskabel die ik nu heb, uit een Monza, die is te kort. Ik heb dus een langere kabel nodig. Is er een type Opel waar een langere koppelingskabel in zit? Of kan ik een nieuwe op maat laten maken, en waar kan dit dan?
Graag hoor ik van jullie.
Groeten Olaf
Bij remkaflex maken ze elke lengte die je wilt….weliswaar niet goedkoop, en voor jouw aardig uit de richting (alkmaar)
30 juni 2014 om 09:38 #17310847Bedankt voor je antwoord. Ik had Remkaflex zelf ook al gevonden maar ik ga ze dan wel even een offerte laten maken.
Is er niet een andere Opel waar standaard een langere kabel in zit?
Groeten Olaf
2 juli 2014 om 20:50 #17310848Ik wil bij een 240 bak de keerringen vervangen. De achterste van de aandrijfas kan ik zo te zien wel eruit wrikken met wat parkers, maar aan de prise as is me niet geheel duidelijk hoe die keerring zit. Hij zit achter de bus met stuk of 8 M6 boutjes waarmee het lager opgesloten zit, maar ik zie wel een stuk keerring zitten maar ook een vlakke ijzeren ring. Hoort dit ook bij de keerring? Dus kan ik daar ook een gat in boren en proberen los te wrikken met wat parkers? Of moet deze op een andere manier eruit? Ik heb geen idee hoe de originele keerring eruit ziet en nog belangrijker is deze nog leverbaar?
Dus als iemand iets weet, voordat ik het sloop en niks meer heb…
6 juli 2014 om 18:28 #17310849Opgelost. Stom dat ik het niet eerder zag maar is gewoon een rubberen keerring die je eruit kan wippen
17 augustus 2014 om 15:15 #17310850je hebt deze dus, de 4-bak met overdrive.
[/quote]
het is dus deze bak die ik liggen heb van een diesel
http://www.ebay.de/itm/Schaltgetriebe-Opel-Rekord-Record-E-2-2-D-52kW-Getriebe-4-Gang-1981-Diesel-/251616470199?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AOpel%7CModel%3ARekord+E&hash=item3a9582a4b7″ onclick=”window.open(this.href);return false;kost toch ook wel een beetje geld
heb deze gekocht voor 50€grtz
18 augustus 2014 om 08:43 #17310851Hoi Chriske,
De 4-bak met overdrive van het plaatje en de bak uit de ebay link zijn niet hetzelfde. Het type van de ebay-link ken ik zo niet.
Groeten Olaf
19 augustus 2014 om 04:58 #17310852ewel het is deze uit de ebay link die ik liggen heb
grtz
11 september 2014 om 14:17 #17310853@olafspoolder wrote:
Hallo CIH-rijders,
In mijn Blitz heb ik een Getrag ingebouwd maar de koppelingskabel die ik nu heb, uit een Monza, die is te kort. Ik heb dus een langere kabel nodig. Is er een type Opel waar een langere koppelingskabel in zit? Of kan ik een nieuwe op maat laten maken, en waar kan dit dan?
Graag hoor ik van jullie.
Groeten Olaf
Inmiddels heb ik een andere kabel gevonden bij mijn lokale onderdelen leverancier. Door te vergelijken in het schap heb ik er eentje gevonden met een iets andere aansluiting maar die heb ik pas kunnen maken. Vooral de prijs was interessant, € 19,50!
Bedankt voor het meedenken.
Groeten Olaf
25 september 2014 om 18:47 #17310854Waar vind ik een sportkoppeling 9 inch, met 14 tanden (getrag 240)
met drukgroep en druklager
?Ik heb een vliegwiel met 4 boutgaten, deze kan ik eventueel laten aanpassen om een beter systeem te kunnen plaatsen.
Tips?
25 september 2014 om 19:09 #17310855Krause motorsport of risse
25 september 2014 om 19:15 #17310856http://www.krause-rennsporttechnik.de/shop/Motorenbereich/CIH/Kupplung-%2B-Schwungrad/Sportkupplungssatz-9-Zoll-4-Punkt?source=2&refertype=1&referid=85″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik vind deze set…..
Is een 4 punts koppeling automatisch gelijk een 14 tands koppelingsset?
Hoe stevig zijn die 4 punts drukgroepen?
Moet niet zo zijn dat het gaat scheuren oid..3 mei 2015 om 11:01 #17310857Iemand ervaring met deze set?
Voor een rekord e 2.2, dus 9 inch en 14 tanden (voor mijn getrag 240)
Stage 2 kit, sterker als de stage 1 kit van ze….https://www.larkspeed.com/index.pl?p=DT903TD6314&a=i#” onclick=”window.open(this.href);return false;
Rekord e 2.2 is toch met 4 boutgaten voor de drukgroep?
Want dan bestel ik deze set voor achter de 6 cilinder.2 juli 2015 om 19:47 #17310858Heeft iemand ervaring met het installeren van een hydraulische koppeling in een Getrag 240?
Eventueel een linkje :thumb
22 juli 2015 om 17:48 #17310859Ik heb dit ook al bij marktplaats-gezocht gezet, maar nog geen reactie gekregen.
Ik zoek een dop zoals op onderstaande foto’s links.
Dus niet het gaffelrubber van de schakelvork, maar de dop.Weet iemand waar deze te verkrijgen zijn?
Groeten Erik
7 maart 2016 om 18:53 #17310860heb je voor het plaatsen van een r25/28 bak in een opel monza een andere koppelingskabel nodig
de originele lijkt te kort te zijn zo n 3 a 4 cm
grtz chriske3 april 2018 om 07:31 #18354574Kun je, als ze naast elkaar liggen, aan de buitenkant de verschillen zien of je een 4-bak hebt voor bijvoorbeeld een 1200 of een 1600?
3 april 2018 om 23:08 #18354634ik zie zojuist dat de fotos niet meer bij de openingspost staan.
maar een 1200 is ohv
een 1600 en hoger is cihmeest duidelijke verschil :
de aansluiting ohv is vrij rond aan motorzijde
de aansluiting cih is meer hoekigde ohv heeft een lange pijp waar schakelstang in zit
de cih heeft een stangenstelsel aan buitenzijde.mogelijk bied google je visueel uitkomst
3 april 2018 om 23:18 #18354635
links ohv recht cih3 april 2018 om 23:46 #18354640foto 1 1200cc 4 bak
foto 2 1600 en hoger cih 4 gang
foto 3
getrat 262 / 264 4 gangfoto 4 getrag 240
foto 5 getrag 265 5 gang
foto 6 zf bak kadett c
foto 7 4 bak met overdrive elec.
4 april 2018 om 09:04 #18354641Thx. Erg handig nu de foto’s er weer bij staan.
5 april 2018 om 21:16 #18354722Thanks again Ghanz! Ik ben er weer uit! Ik heb dus een haffeltje CIH-bakken liggen naast twee Getrag 240’s!
Fijn gedaan met die foto’s erbij!
28 augustus 2023 om 09:53 #18544699Even een vraagje waar ik tot nu toe nog geen duidelijk antwoord op heb kunnen vinden;
de Getrag 242 is de dieselversie van de Getrag 240. Deze kan blijkbaar achter een cih benzinemotor op 1 bout na, namelijk bij de startmotor omdat dit punt bij een diesel iets verder naar buiten zit. Correct toch?
Maar nu heb ik een Ascona B 2.0 Diesel waar ik heel graag een 5-bak achter zou willen, want op de snelweg maakt ie met de originele 4-bak wel erg veel toeren en lawaai. Maar nu is de vraag dus; heb ik persé een Getrag 242 nodig (niet makkelijk te vinden vrees ik?) of kan een Getrag 240 ook (met misschien enige aanpassing?) achter een 2.0 dieselmotor?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.