Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak)
- Dit onderwerp bevat 427 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 november 2023om 22:19 door Ghanz.
-
AuteurBerichten
-
16 oktober 2012 om 10:48 #17310684
Jammer dat ze niet passen, kosten maar 5 tientjes. Is er voor zon 240 nog genoeg te krijgen qua slijtagedelen?
16 oktober 2012 om 15:09 #17310765via de bmw dealer wel ja
schijnt goedkoper te zijn als bij opel :P
20 oktober 2012 om 14:54 #17310758@Fearless wrote:
@dannyvv wrote:
heeft iemand misschien nog een goede 4 bak voor mij liggen ? (1900 motor)
Was 50 euro teveel ofzo? Krijg geen bericht van je terug? :vertag
hey Fearless, 50 euro was ook gewoon absoluut een nette prijs.
en ik ben niet bij lambo geweest omdat het een 10tje goedkoper was maar puur omdat hij als 1ste reageerde en daar ben ik gelijk achteraan gegaan en heb toen daar de bak opgepikt.
maar ehhh… komt er op neer dat ik met m’n ongeduldige kop gewoon teveel mensen aangesproken voor een bak… :hmmz dit omdat ik er echt haast mee had (t was voor m’n enige vervoermiddel op dit moment).
ben daarna nog 1x op het forum geweest maar heb toen niet meer in m’n inbox gespiekt, had ik wel moeten doen. mijn excuses!jouw bak hangt er nu onder McLambo en met nieuwe olie en een pakkingje hier en daar schakelt hij perfect! thx
20 oktober 2012 om 18:29 #17310710Hey, leuk om te horen!
20 oktober 2012 om 21:55 #17310703@dannyvv wrote:
@Fearless wrote:
@dannyvv wrote:
heeft iemand misschien nog een goede 4 bak voor mij liggen ? (1900 motor)
Was 50 euro teveel ofzo? Krijg geen bericht van je terug? :vertag
hey Fearless, 50 euro was ook gewoon absoluut een nette prijs.
en ik ben niet bij lambo geweest omdat het een 10tje goedkoper was maar puur omdat hij als 1ste reageerde en daar ben ik gelijk achteraan gegaan en heb toen daar de bak opgepikt.
maar ehhh… komt er op neer dat ik met m’n ongeduldige kop gewoon teveel mensen aangesproken voor een bak… :hmmz dit omdat ik er echt haast mee had (t was voor m’n enige vervoermiddel op dit moment).
ben daarna nog 1x op het forum geweest maar heb toen niet meer in m’n inbox gespiekt, had ik wel moeten doen. mijn excuses!jouw bak hangt er nu onder McLambo en met nieuwe olie en een pakkingje hier en daar schakelt hij perfect! thx
Geen probleem :thumbup
7 november 2012 om 18:33 #17310824Ik heb wat een apart probleem bij een b ascona.
volgens een kennis van mij kon je een baksteun van een 4bak ook gebruiken voor een 5bak(getrag 240). ik heb zo’n steun eronder gezet (sleufgaten in de steun gemaakt) met het bakrubber van een 5bak. maar nou past de voorpijp van de uitlaat niet meer!? deze komt tegen die dwarsbalk van de achteras aan. Kun je zo’n steun nou wel gebruiken of deugt die uitlaat niet?7 november 2012 om 20:24 #17310823Denk dat je uitlaat niet deugt
7 november 2012 om 21:01 #17310825komt tegen de traverse van de achteras aan???
is je voorpijpje niet wat geknikt ofzo?
hangt de motor wel goed in de wagen?
niet voorover?verkeere pijp.. kadett C ofzo?
8 november 2012 om 18:00 #17310826komt idd tegen de traverse aan :hmmz
de motor hangt goed in de steunen, dus ik denk dat die pijp niet goed is.
komt wel onder een b ascona vandaan, dus daarom vind ik het wat apart :hmmzmaar ja, dan maken we de uitlaat wel passend
15 maart 2013 om 18:42 #17310827Ben tegen een getrag 240.0.0253.90-226 aangelopen.
Mooi prijsje, volgende week haal ik m naar huis.Ik wil m achter mn c30ne plakken, dat moet toch gewoon gaan?
Ik ben op zoek geweest naar een 265, maar met die vraagprijzen van tegenwoordig……Ik wil mn achteras std houden. (1.9 rekord C)….
Wordt het dan een slome auto met een hoge top, of wordt het een sprinter met teveel toeren op snelheid?
Ik weet niet wat voor overbrenging er in mn achteras zit.19 maart 2013 om 18:43 #17310828Bakje gehaald. Moet dus die steun boven op aanpassen voor in mn rekord.
Kan iemand zien waar die nou vanaf komt? De steun is best lang.Zal m even nalopen en opfrissen…Stond al een tijdje op de plank.
19 maart 2013 om 18:45 #17310829Volgens mij kokmt ie al uit een rekord, of andere grote opel. Manta/Ascona hebben een kortere pooksteun.
19 maart 2013 om 21:51 #17310830uut rekord E ja.
hoe het met de overbrenging in je achteras zit.. zo even geen idee,
mogelijk via google. maar ergens is een duitse site waar het wel op staat.senator-monza.de
senatorman.debeide sites beschikken over een boel info, en niet alleen voor de senator of monza !
wat betreft de bak zelf, achter je 3 liter… kan MAKKELIJK !
heb de mijne hier al flink op zijn mieter geweest, en deze draaid nog.. al had ik dat zelf al lang
anders verwacht :P :Pgewoon een beetje normaal mee omgaan, en het spul houd het wel klaar !
20 maart 2013 om 11:35 #17310831Fijn om te weten, koop er binnenkort nog 1 bij voor achter een xe.
Wat voor koppeling heb je gebruikt op je 6cilinder?
20 maart 2013 om 15:53 #173108329 inch
van een 2.5 meende ik20 maart 2013 om 16:45 #17310833:thumb thnx
28 augustus 2013 om 16:02 #17310834@henk 400rr wrote:
@chriske wrote:
dank u voor de info
volgens ik meen te herinneren ( 4-bak ligt niet thuis )
is het een bak met alu klokhuis achterzal nog eens bekijken
grtzje hebt deze dus, de 4-bak met overdrive.
Hallo Henk
heb jij toevallig meer informatie over die 4 bak met overdrive?
werkplaats boek of zoiets?
ik ga binnenkort dit type bak monteren dus alle info is welkomgr Rob
5 oktober 2013 om 18:25 #17310835vraagje past de schakelvork van een 4-bak in een getrag 240
grtz
5 oktober 2013 om 20:13 #17310836De koppelingshefboom bedoel je?
Ja,deze past.26 december 2013 om 16:30 #17310837Vast wel iemand hier die weet of een 240 bak goed op een rekord 2.0s gaat.
Rij nu met een 4 bak, heb een 240 liggen. Maar weet de verhoudingen van beide bakken niet.
Vind dat de 4bak nu te hogen toeren maakt bij de 120.1 februari 2014 om 16:43 #17310838Heren techneuten,
betreft een 240 bak. Onderstaande veer komt uit de dop met imbus. Wat is de funktie van deze veer?
18 april 2014 om 09:10 #17310840Hallo,
Ik ben bezig met een ombouw van een 1200 naar een 2.0s in een kadett c sedan. Daar heeft altijd een tn180 bak onder gezeten en nu komt daar een getrag 240 onder. Welke baksteun moet ik gebruiken, of wat moet ik hier aan aanpassen?
24 april 2014 om 12:07 #17310841Niemand die dit mij kan vertellen??
24 april 2014 om 12:29 #17310842Hoi Dennis,
De C-kadett ken ik niet zo goed maar de B-kadett des te beter. Ik verwacht dat er niet een standaard versnellingsbaksteun past maar dat je zelf iets moet maken. Echter als je begint aan zo’n ombouw dan mag een versnellingsbaksteun niet het probleem zijn.
Groeten Olaf
24 april 2014 om 12:50 #17310839Hoi Olaf,
Bedankt voor je reactie. Nee het is ook geen probleem, maar als ik niet zelf hoef te maken scheelt dat altijd weer. En als je dan iets van Opel kunt ”hergebruiken” vind ik dat netter staan.
Gr Dennis
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.