Forumindex › Forums › Techniek › Cih › alles op een rij: Ombouw naar dubbele carburateurs
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 september 2011 om 11:50 #17310312
En hier kan je hem zo bestellen king:
http://www.risse-motorsport.de/product_info.php/info/p2405_Thermostat-casing-1-6-2-0-CIH.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
9 september 2011 om 13:50 #17310313ex-btw + -ex verzendkosten.
gebruikt zijn ze zat te vinden.
9 september 2011 om 15:27 #17310314ik begin nu sterk te twijfelen om mijn idf webers terug te verkopen en DCEO webers te kopen.
ik had al een inlaatspruitstuk voor deze.9 september 2011 om 15:29 #17310315@Thijsdm wrote:
ik begin nu sterk te twijfelen om mijn idf webers terug te verkopen en DCEO webers te kopen.
ik had al een inlaatspruitstuk voor deze.Ik heb een vrij knap setje liggen :thumbup
17 september 2012 om 19:48 #17310317Wat doen de cihjongens liever….een 2.2e op webers…of een 2.0s op webers?
Ik heb de 2.2 in een auto op gas, de 2.0s komt net uit een manta
23 september 2012 om 10:40 #17310318En waar hebben ze die carbs voor een nette prijs.
Risse vraagt bijna 1200 euro voor een paar webers.
Of iemand hier nog iets in de aanbieding?
23 september 2012 om 12:38 #17310319http://www.carburateurwinkel.nl/
Waarschijnlijk goedkoper. Fijne zaak ook, deze man heeft er veel verstand van.
Ik zie ze momenteel niet staan op de site, maar ik dacht dat hij ook nette gebruikte gereviseerde carburateurs leverde.27 oktober 2012 om 09:31 #17310316Momenteel een 40mm dcoe set liggen.
Kan iemand me op weg helpen met de basisafstelling qua venturi’s en sproeier maten en dergelijke?
Voor een 2.0’s.
Ik zoek nog een leuk nokkenasje, heb nu de std K nokkenas er in.
het hoeft geen race motor te worden, gewoon een lekker soepel draaiend blok met lekker weber geluidje :wubZitten momenteel 30mm venturi’s in en chokebuis nummer 6.
Emulsiepijpjes f16, maar heb er ook f2 bij???Als me die motor er maar even een beetje oploopt, de rest van het afstellen laat ik door speedcentre doen tegen die tijd.
3 november 2012 om 21:10 #17310320heb nog niet lang een rekord e1 1.7 n
zou graag mijn 40 webers er eens op plaatsenheb al de info gelezen in het begin
zijn er nog dingen die mss anders zijn omdat dit een 1.7n blok isgrtz
9 november 2012 om 20:23 #17310321Carbs weer verkocht. Niet goed gekeken, waren 2 verschillende nummers, maar qua opbouw gelijk.
Dus per stuk verkocht.Moet er binnenkort 3 van 45 hebben :vertag
Hoe zit het eigenlijk met het spruitstuk van een c30ne? is dat gelijk aan die van de 4 cilinders?
24 november 2012 om 19:29 #17310322Niemand die het weet?
Denk dat ik me aan de injectie ga wagen, omdat er een hoop leuk spul te koop is uit de autocross.
Een set gasklephuizen is op basis van een webercarb, en gaat dus op een weber inlaat.Wat past er dus op een c30ne?
24 november 2012 om 20:47 #17310323Dat wordt volgens mij dan een duur grapje.
Je bent dan de inlaten van een 2.2 / 2.4 nodig.24 november 2012 om 20:50 #17310324Dta gebruikt aanschaffen valt mee. De gasklephuizen zijn wat goedkoper als nieuwe webers. denk dat het stabieler gaat lopen als webers…en zuiniger ivbm injectie
24 november 2012 om 20:52 #17310325Oke maar de inlaten van van de 2.2/2.4 zijn niet echt goedkoop.
En 2 2de hands worden ze niet gauw aangeboden laat staan 3.24 november 2012 om 20:56 #17310326Toevallig staan er 2 op. Net 1 te weinig
24 november 2012 om 21:00 #17310327http://www.dbilas-shop.com/Produkte/Ansaugbruecken/Opel/CIH/Ansaugbruecke-Opel-2-6-3-0-12V-CIH-lange-Ausfuehrung-inkl-O-Ringflansch-Satz::1838.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
26 november 2012 om 08:35 #17310328is het mogelijk om op 45 mm spruitstukken 40 mm carbs te zetten
30 december 2012 om 16:33 #17310329dit thermostaat huis is enkel voor webers maar past ook mss voor injectie
grtz
16 december 2013 om 09:49 #17310330Een van de problemen waar ik tegenaan loop bij de ombouw naar webers is dat je amper nog bij de spruitstukbouten kunt.
Ik kreeg de tip die te vervangen door imbusbouten.
Alleen waar haal ik in vredesnaam imbusbouten M9 x 32 vandaan???iemand een tip?
tia16 december 2013 om 09:57 #17310331Ik heb ze zelf gemaakt. Inbus m10 met een gedeelte zonder schroefdraad afdraaien naar 8.9 mm en daar m9 x1.25 op snijden. Werkt prima alleen is het nog geen pretje
16 december 2013 om 17:55 #17310332Bij Biesheuvel kun je ze krijgen. Die hebben binnen en buitenzeskant bouten. Ook 12.9 kwaliteit, dus geen 8.8 dropboutjes. Maar deze zijn helaas niet goedkoop. Ik heb voor een setje 45 euro betaald. Maar het maakt het erg gemakkelijk om het spruitstuk(ken) fatsoenlijk vast te zetten.
17 december 2013 om 08:34 #17310333Biesheuvel…..
Ik had het moeten en kunnen weten :D
Bedankt voor de tip.
20 juli 2014 om 06:01 #17310334op een 2.2E , beter met 45 carb
of 40 carb
grtz
22 augustus 2014 om 18:26 #17310335hallo
ik heb een vraagje voor de talrijke opel kenners onder jullie.
ik ben in het bezit van een opel manta a met een 2.0e blok.
ik heb daar recent dellorto’s dhla 40 op gezet.
wat is de ideale sproeier bezetting voor deze blok?
hij draait goed, maar heeft last van niezen bij traag rijden. enkel dan..
ook veel “gepof” in de uitlaat.alle info is welkom..
groeten bert25 augustus 2014 om 18:56 #17310336Klinkt mijn als te arm onderin. Er is geen ideale sproeier bezetting dat is per motor anders. Wat is je huidige sproeier bezetting? Mooiste zou zijn rijden met afr meter
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.