Forumindex › Forums › Techniek › Cih › alles op een rij: Ombouw naar dubbele carburateurs
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 juni 2007 om 19:49 #17310237
er staat geloof ik nog een complete set te koop hier op t forum (inc webers)
maar die kun je dan reserve leggen/ los verkopen.6 augustus 2007 om 11:24 #17310238Aan te raden ontsteking is de 2.0E semi-elektronische ontsteking of eentje met contactpunten, stationair toerental regelingen zijn af te raden. De ontsteking moet bij carburateurversies afgesteld worden op het vliegwiel, wees bewust dat als je vanaf een “E” motor begint je dus wel rekening moet houden met 5 graden verschil, In het grote gat rechtsachter bij het onderblok waar je het vliegwiel kan zien zie je en uitstulping, vanaf het gat wat je ziet in de uitstulping zit zo’n 5-10mm naar benden het ontstekingstijdstip, op de poelie voorop de krukas zal hij dus een 5-10mm meer richting de rechterkant van de auto zitten.
De betere en eigenlijke afstelling van zowel de carburateurs als het ontstekingstijdstip zal op een rollenbank moeten gebeuren door een professional.ik ben vanmiddag wezen kijken naar een manta 2.0 s met dubbelle webers erop heeft altijd goed gelopen maar de ontsteking is kapot gegaan en hij heeft er een andere opgezet (niet orginele) zonder contact punten maar hij backfired continu en blijft zeker niet stationair lopen.
wat is nu het beste om te doen orginele 2.0 s ontsteking monteren en goed afstellen op het vliegwiel ,of heeft hij waarschijnlijk zo’n 2.0e ontsteking en heeft hij geen rekening gehouden met die 510 graden verschil ?
gr.arno en alvast bedankt. :thumbup
6 augustus 2007 om 19:15 #17310239Als de ontsteking goed is geplaatst en afgestelt, dan heb je dat probleem niet, besef wel dat hij er op 2 manieren in kan, het kan zijn als je hem 180° omdraait het probleem opgelost is.
Dus weer even alles aflopen cil. 1 in bovenste punt, rotor rechtstreeks tegen over de kerf op het ontstekingshuis,…enz.
8 augustus 2007 om 10:24 #17310240Origineel gepost door henk 400rr
Als de ontsteking goed is geplaatst en afgestelt, dan heb je dat probleem niet, besef wel dat hij er op 2 manieren in kan, het kan zijn als je hem 180° omdraait het probleem opgelost is.Dus weer even alles aflopen cil. 1 in bovenste punt, rotor rechtstreeks tegen over de kerf op het ontstekingshuis,…enz.
kun je dan om het ff snel te proberen ook niet de bougie kabels omdraaien 1-4 en 2-3 als de ontstekings volgorde tenminste 1-3-4-2 is ?
8 augustus 2007 om 11:26 #17310241Dat werkt alleen als je zeker weet als de 1e inderdaad de 4e kan zijn en ook dan op het juiste tijdstip staat.
Maar goed, loop het nu maar even rustig door om te kijken of er geen fouten gemakt zijn.8 augustus 2007 om 11:52 #17310242het is al opgelost ze hadden de bougiekabels van eerste en vierde cil. omgedraaid
8 augustus 2007 om 15:40 #17310243Nou, mooi toch? :thumbup
8 augustus 2007 om 16:51 #17310244Origineel gepost door henk 400rr
Nou, mooi toch? :thumbupidd ik ga hem vrijdag halen :D
25 augustus 2008 om 19:54 #17310245Heren,
Wie kan mij helpen aan de sproeierbezetting voor een 2.0 CIH op twee 40 DCOE webers?
Misschien dat iemand hier meer praktijkervaring mee heeft?11 september 2008 om 16:08 #17310246wie kan mij helpen?
ik heb een 16s met een solex 32/32 DIDTA(zo’n ovale)
ik heb er ook al aan gedacht om er weber(s) op te zetten.
achter welk type moet ik zoeken?(40,45,…)en welke voor en nadelen zijn er met 2 webers tegen over 1?
alvast bedankt
24 januari 2009 om 21:52 #17310247kan iemand mij vertellen wat ik nog meer nodig heb als ik een setje webers met inlaatspruitstuk koop voor mun c20xe
iig de brandstofpomp moet begrensd of vervangen worden.
en de ontsteking wat moet je daarmee ? vervangen door een andere ?
zijn er nog andere dingen waar je aan moet denken ?
gr.arno en alvast bedankt
24 januari 2009 om 23:01 #17310248origineel gepost door rabbitopc
kan iemand mij vertellen wat ik nog meer nodig heb als ik een setje webers met inlaatspruitstuk koop voor mun c20xeiig de brandstofpomp moet begrensd of vervangen worden.
en de ontsteking wat moet je daarmee ? vervangen door een andere ?
zijn er nog andere dingen waar je aan moet denken ?
gr.arno en alvast bedankt
Als je dat dan ook ff in het c20xe deel plaatst:P
25 januari 2009 om 09:01 #17310249origineel gepost door The_Undertaker
origineel gepost door rabbitopc
kan iemand mij vertellen wat ik nog meer nodig heb als ik een setje webers met inlaatspruitstuk koop voor mun c20xeiig de brandstofpomp moet begrensd of vervangen worden.
en de ontsteking wat moet je daarmee ? vervangen door een andere ?
zijn er nog andere dingen waar je aan moet denken ?
gr.arno en alvast bedankt
Als je dat dan ook ff in het c20xe deel plaatst:P
daarom vraag ik het hier maar want daar staat idd niks hierover. :P
25 januari 2009 om 09:33 #17310250AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door rabbitopc
kan iemand mij vertellen wat ik nog meer nodig heb als ik een setje webers met inlaatspruitstuk koop voor mun c20xeiig de brandstofpomp moet begrensd of vervangen worden.
en de ontsteking wat moet je daarmee ? vervangen door een andere ?
zijn er nog andere dingen waar je aan moet denken ?
gr.arno en alvast bedankt
ontsteking moet inderdaad vervangen worden
want je computer krijgt geen gegevens meer
en is dus onbruikbaar geworden
voor gebruik met je webersje kunt de ontsteking gebruiken van een
d kadett gte
ascona 1.8i
die past rechtstreeks
ok de originele plek
waar standaard ook de ontsteking zit
dan kun je op de “nieuwe” onsteking
een verdelerkap van een peugeot 205 1.9 gti
zetten
die is binnenwerks gelijk aan de originele
maar buitenwerks is die haaks dus compacterdan zit je dus nog wel met je bougie kabels
die hebben aan de verdelerkant een andere aansluiting
dan origineel
maar daar kun je zelf wel andere tonnetjes opknijpen;)ook kun je de ontsteking naar de andere kant(voorkant) van de motor brengen
en dan moet je die van een manta 1.8 gebruiken
is meer werk en in mijn ogen de minder mooi oplossing
maar wel n mogelijkheid
en bespaart uiteraard ruimte aan de “achterkant” van de motoren inderdaad een andere brandstof pomp met
lagere druk;)25 januari 2009 om 09:34 #17310251AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door rabbitopc
origineel gepost door The_Undertaker
origineel gepost door rabbitopc
kan iemand mij vertellen wat ik nog meer nodig heb als ik een setje webers met inlaatspruitstuk koop voor mun c20xeiig de brandstofpomp moet begrensd of vervangen worden.
en de ontsteking wat moet je daarmee ? vervangen door een andere ?
zijn er nog andere dingen waar je aan moet denken ?
gr.arno en alvast bedankt
Als je dat dan ook ff in het c20xe deel plaatst:P
dat mag je dan zelf wel ff verplaatsen als je t daar nog n x wilt lezen:jerry;)
daarom vraag ik het hier maar want daar staat idd niks hierover. :P
30 mei 2009 om 20:45 #17310252wat van dubbele carbs kan ik allemaal ope een a manta 1.9 plaatsen.
ben mometeel aan het zoeken naar wat leuks voor de manta.
maar kom van alles tegen.
en die spruitstukken waar kan je die vinden.
zie door de bomen het bos niet meer.7 juni 2009 om 05:13 #17310253webers 40dcoe,staan div setjes op mp compleet.
utlaat spruitstuk van een 20E pakken meen ik.
gt/w heeft ook nog mengstukken dacht ik17 juni 2009 om 16:40 #17310254Vraagje: hoe zit het met de vaciuum aansluiting van de vaciuum vervroeging van de ontsteking? Gewoon ergens in het spruitstuk boren?
9 juli 2009 om 20:52 #17310255Dat kan op een paar manieren, boren in een dik stuk is een optie, maar de gemakelijkste manier is tussen de vaccumslang voor je bekrachtiger even een tussenstuk te zetten met daarop een aansluiting voor de vacuumvervroeger.
13 juli 2009 om 19:54 #17310256Ik heb een licht getunede 2.0CIH opgebouwd met dubbele 40DCOE webers. Zou het nodig zijn een andere brandstofpomp toe te passen ipv de originele brandstofpomp? Zo ja, welke kunnen jullie mij wellicht aanbevelen?
13 juli 2009 om 20:23 #17310257In veel gevallen is de mechanisische brandstof pomp welke op de “S” en “N” motoren zit voldoende.
Heb je de originele electrische brandstofpomp van een “E” type, dan moet je een drukregelaar gebruiken om de druk niet hoger te krijgen dan 0,45 bar.
Wil je een electrische brandstofpomp gebruiken zonder al te veel poespas, kun je voor het “normale” gebruik (A-B + wat ragwerk) de pompjes van Hardi wel gebruiken, kosten niet zoveel en is hier goed genoeg voor.
Wil je alleen maar trappen en het gaat weer wat ruig aan toe, kun je beter overstappen naar Facet, die zijn iets bedrijfszekerder als de Hardi pompen, zo’n beetje het topmodel van hun, “de red-top”, wordt veel gebruikt in de rallysport.
14 juli 2009 om 15:14 #17310258origineel gepost door henk 400rr
In veel gevallen is de mechanisische brandstof pomp welke op de “S” en “N” motoren zit voldoende.Heb je de originele electrische brandstofpomp van een “E” type, dan moet je een drukregelaar gebruiken om de druk niet hoger te krijgen dan 0,45 bar.
Wil je een electrische brandstofpomp gebruiken zonder al te veel poespas, kun je voor het “normale” gebruik (A-B + wat ragwerk) de pompjes van Hardi wel gebruiken, kosten niet zoveel en is hier goed genoeg voor.
Wil je alleen maar trappen en het gaat weer wat ruig aan toe, kun je beter overstappen naar Facet, die zijn iets bedrijfszekerder als de Hardi pompen, zo’n beetje het topmodel van hun, “de red-top”, wordt veel gebruikt in de rallysport.
Bedankt voor het snelle en zeer bruikbare antwoord! Ik zelf heb een S blok, en ben geen al te gekke dingen van plan. Dus we gaan het gewoon met de originele brandstofpomp proberen.
20 juli 2009 om 16:45 #17310259Ik heb dubbele solex c40’s op een 2.2e blok gezet, stationaire draait dit goed, alleen af en toe een kleine knal uit de uitlaat.
Maar zodra ik gas geef gaat het fout, uitlaat knallen en ook uit de inlaat van de carbs…
Wat kan dit zijn ?
1 augustus 2009 om 16:18 #17310260ik zal de komende ook bezig zijn met een 2.4 ombouw naar carbu.
vandaag de nodige spulletjes gaan halen
-2 x weber 45
-2 x inlaatstuk
-2 x facet red top (worden overbrugd aangesloten)en dan nog wat niet carbu related stuff
-2.0 carter
-thermostaat
-pakkingen allerhandehet wordt mijn eerste carbu-bouw.. dus ben benieuwd !
3 september 2009 om 17:15 #17310261Gisteravond mijn nieuw ingebouwde 2.0CIH blok, met de 40DCOE webers voor het eerst aan het lopen gebracht. Zie de filmpjes. De eerste keer starten, dus nog zonder enige afstelling, en we hadden de rest van de uitlaatlijn niet gemonteerd, alleen het uitlaatspruitstuk :P .
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.