Alarm lichten spontaan branden

Forumindex Forums Modellen Astra Alarm lichten spontaan branden

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Hugo52
    Deelnemer

Ik heb een Astra H van 2005, de alarm lichten, alle 4 gaan spontaan tijdens het rijden knipperen.
      Tot nu toe niet als de motor uitstaat.
      Nu denk ik dat ik eerst de schakelaar moet bekijken.
      Weet iemand hoe de deze unit eruit kan halen zonder het hele dashboard te slopen?
      Groet Hugo

Anoniem

Beginnen ze echt spontaan? Of bijvoorbeeld bij het remmen. Weet dat de meeste nieuwere auto’s de alarmlichten aanzetten zodra er redelijk fors geremd wordt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hugo52
        Deelnemer

Het probleem is opgelost, in de alarm / paniekschakelaar zat wat rommeltjes.
          Het is een printschakelaar, dus best wel gevoelig.
          Ik heb hem schoongemaakt en het probleem is tot nu toe weg.
          Groet Hugo

Anoniem

Gelukkig dat het zo snel is opgelost! Is t nadeel van de nieuwere auto’s hè. Steeds meer electronica die steeds gevoeliger wordt. En als er dan problemen zijn… Kun je meteen een hele waslijst met mogelijkheden aflopen. Gelukkig had jij meteen een juiste diagnose en is het opgelost! Hoop dat t opgelost blijft!

computerbug
            Deelnemer

t.beentjes

Tja!, elektronica!, het zou verboden moeten worden!, ik heb ook elektronica zoveel als mogelijk proberen te vermijden Betreft auto’s, maar op een gegeven moment moet je wel. :hmmz

wim-v6
              Deelnemer

Heerlijk zo’lompe ouwe schakelaar die je een 3/4e cm moet induwen en vervolgens 1,5cm naar buiten komt schuiven.
                #kwaliteitvan30jaarterug
                van alle schakelaars daarvan die ik heb liggen werkt de verlichting (gloeilampje / geen led) ook nog.

Mooi dat het is opgelost.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Hugo52
                Deelnemer

Wat denk je, na een paar dagen, knipper, knipper….whouha!@#$%&^.
                  Nu heb ik de draad, afkomstig van de schakelaar onderbroken waarna hij nog steeds af en toe knippert.
                  Zeer waarschijnlijk moet de combi schakelaar (net onder het stuur) ook wel CIM genoemd worden vervangen.
                  Als de dealer het doet begin je met 500 euro en van de sloop is dat 50.
                  Er moeten wel wat nummers overeen komen.
                  Alleen, hij moet geprogrammeerd worden.
                  Mijn Opcom heb ik weer aan de praat, er zijn geen foutcodes.
                  De sloop CIM moet in de oude auto, door de sloper, met zijn securiti code worden gereset anders heb je er niets aan.
                  Deze blanko CIM kan dan geprogrammeerd wiorden
                  Echter, dit is niet zonder risico, je kan behoorlijk veel fout doen.
                  Morgen ga ik eerst bij de oude CIM kijken of daar nog iets te verbeteren valt.
                  Groet Hugo

Hugo52
                  Deelnemer

Het lijkt verdwenen nadat ik de CIM gedemonteerd en alle stekkers met een stoofzuiger heb schoongenmaakt.
                    Groet Hugo

Anoniem

Gelukkig dat het opgelost is! Hopen dat het nu weg blijft!!

Hugo52
                      Deelnemer

Het is echt belachelijk, het is een aantal weken weggeweest, terwijl ik mij vorige haleluja schreef heeft mij zoon er een paar honderd km mee gereden waarbij hij toch weer ging knipperen….
                        Dus de CIM moet toch worden vervangen.
                        Groet Hugo

Hugo52
                        Deelnemer

Eindelijk, het probleem is nu echt gevonden.
                          De CIM is nog niet vervangen.
                          Vandaag deed ik de motorkap aan de handle binnen open, ik tikte ergens tegenaan en ja hoor daar ging hij weer vrolijk knipperen.
                          Wat bleek:
                          Vlak bij deze handle was een draad uit een draadboom gehaald aftakking gemaakt en een zekering tussen gezet.
                          Deze zekering geeft het alarmsysteem de 12 volt.
                          een van de 2 plugjes op de zekering zaten niet goed vast of het waardoor het alarmsysteem even spanningsvrij komt en daarbij automatisch de knipperlichten activeert.
                          Groet Hugo

Anoniem

Pfff… Hoe zoiets kleins roet in het eten kan gooien… Nouja 3x is scheepsrecht zullen we maar zeggen en nu hopen dat het echt niet meer terugkomt hahahah

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.