Airco werkt niet meer… wasr vindt ik een kortere multiriem?

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen Airco werkt niet meer… wasr vindt ik een kortere multiriem?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18354806
    aapje1963
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 July 2006

      Hallo van onze Astra g  1.8 16v bj 2002

      Kenteken 65-SB-VV

      Doet de arco het  niet meer.

      Ik heb wel een soort schroei brandlucht geroken naar kon onmogelijk stoppen en lucht ging weg.

      Later waar ik wel kon kijken niets geks te zien ook de multiriem voelde normaal niet heet of zo.

      Airco deed het al niet voor deze lucht.

      Is een automatisch cc en airco staat meer en deel aan.

      Nu zijn er opties.. kijken hoeveel vulmiddel end maar deze zaken schieten financieel best op…

      Als er echt een grote prijs komt stel pomp op magneet  draaiwiel op de pomp dan schieten de prijzen zo naar de 600  en om nu zo veel geld in een auto van die leeftijd te pompen schiet op. Apk was 500 ok dat vind ik veiligheid remmen end..

      Het is de 2e auto word door de kids gebruikt.

      Auto weg doen is geen optie zit best geld in en nu ff rijden.

      Nu lees ik airco pomp omzeilen dus niet met multiriem mee laten draaien..

      Waar vind ik zo.n kortere riem?

      Dan werkt de airco wel niet maar blijft verder wel in tact en compleet.

      Maar de pomp kan dan niet blokkeren en de multiriem knappen.. dat is namelijk beroerder.

      Mijn eerste auto had ook geen airco zelfs geen electrische ramen en…. ik had er plezier in

      Dus waar vindt ik zo.n kortere riem?

       

      Alvast dank Arnold

       

      #18354810
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Laat lekker de orginele riem liggen en trek het stekkertje van de magneetspoel los (Zit ongeveer naast de aricopomp) dan kan die niet blokkeren.

        #18354828
        aapje1963
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 July 2006

          [quote quote=18354810]Laat lekker de orginele riem liggen en trek het stekkertje van de magneetspoel los (Zit ongeveer naast de aricopomp) dan kan die niet blokkeren.[/quote]

          Meen je dat Haasje?

          Dan werkt de airco gewoon niet pomp draaid niet?

          Verder zal de auto gewoon betrouwbaar blijven en blijven rijden?

          Ik heb weinig kennis van airco..

          Ik zie wel een witachtig stekkertje op de aircopomp.  Ik zie er maar 1 en dat is hem?

          Zo n stekkertje zie ik op de pompScreenshot_20180408-150222

          gr Arnold.. aapje1963

          #18354835
          liviu2004
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 April 2014
            #18354840
            aapje1963
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 July 2006

              [quote quote=18354835]

              What Should I Do If AC Compressor Clutch Is Not Engaging?

              <iframe class=”wp-embedded-content” style=”position: absolute; clip: rect(1px, 1px, 1px, 1px);” title=”“What Should I Do If AC Compressor Clutch Is Not Engaging?” — Driving Life” src=”http://drivinglife.net/ac-compressor-clutch-not-engaging/embed/#?secret=TSHEkGyyYG&#8221; width=”600″ height=”338″ frameborder=”0″ marginwidth=”0″ marginheight=”0″ scrolling=”no” sandbox=”allow-scripts” data-secret=”TSHEkGyyYG”></iframe>[/quote]

               

              Bedoel je de tekst of het stekkertje?

              Alvast dank

              #18354855
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Op moment dat je de auto in de eco of airco uit stand hebt staan draait het middelste deel niet enkel de buitenkant van de poelie. Op moment dat er spanning op de spoel komt gaat die pas meedraaien. Als je dus de stekker uit trekt kan die nooit meedraaien tijdens rijden (Enkel de buitenkant van de poelie).

                #18354858
                aapje1963
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  28 July 2006

                  Dank jullie wel stekkertje is eruit.

                  We… m.n vriend en ik kijk toe..kijken later wat we met de airco gaan doen.

                  Hij werkt in de auto schade herstel wereld en heeft de spullen. De kids kan zo met los stekkertje ff doorrijden.

                  #18354890
                  aapje1963
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    28 July 2006

                    We hebben de Astra airco bekeken en er zit totaal geen druk en of vulmiddel in… bij zo.n zwart dopje op de leiding.

                    Veel voorkomend ding is de condensor

                    Navraag condensor vervangen en vullen op druk brengen en controleren kost 360 euro.

                    Geen orgineel opel maar wel goed betrouwbaar merk.

                    Dat gas is ook best duur…

                    Dan nog hopen is de pomp niet stuk..

                    Magneetwiel draaid netjes los indien airco uit…. en als je met de hand de kern van de pomp draaid is deze ook los en met je vingers te draaien.

                    Volgens vriend is deze dan vaak nog wel ok… 100% kun je tot test niet zeggen

                     

                    Ik vind 360 al best veel voor tweede auto van 16 jr.. maar ok blijft het daarbij…maar wat als de airco dan nog niet werkt en misschien de pomp ook stuk is..

                     

                    Kortom wat is nu wijsheid.. auto is voor de kids worden geen duizenden km mee gereden…

                    Wat zouden jullie doen ik heb ff tips en logica nodig

                    Baal dat het niet werkt maar….

                     

                    Toch weet je het pas zeker als het afgevult is.. en tja wat komt er dan nog op voor een pomp..

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.