Airco + 2de Koelven afkoppelen Z20LET

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Airco + 2de Koelven afkoppelen Z20LET

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18348513
    Astranomic
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 May 2007

      Hey People,

      Ik rij met een Z20LET Astra G Coupe waarbij na enige circuit rondjes de koelwater temperatuur te hoog op loopt >110 graden.
      Als ik wat rond “toer” op het circuit daalt de temperatuur ook gewoon weer snel er zit al wel een dikkere radiateur en een thermostaat op die 10 graden eerder open gaat maar dit mag niet baten in voldoende koeling

      Dus heb ik besloten na enige trackdays om mijn koelings “probleem” hopelijk op te lossen met het verwijderen van de airco condensor en alle attributen tbv het airco systeem aangezien ik dit nauwlijks gebruik en het wel kan missen.

      Kan iemand mij (dmv ervaring) vertellen hoe ik dit qua bedrading het beste kan aanpakken zonder dat er een melding zal verschijnen op het instrumenten paneel, doordat airco druksensor en de 2de koelven niet meer aangesloten zullen worden.

      Komt een 42mm aluminium radiateur voor terug met een koeler powerpack van TX (2x 80w koelvennen naast elkaar) en met het ontbreken van de airco condensor hoop ik straks wel op voldoende motorkoeling!

      Alvast bedankt!

      Gr,

      Steven

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.