airco

Forumindex Forums Modellen Grandland X airco

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18367090
    jopsa
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 May 2019

      Hallo

      Het is,zoals iedereen wel ervaart, heel erg warm deze week.  De airco in de wagen zette ik vandaag op low (minimum dus),ventilatie op maximum.  Er kwam inderdaad frisse lucht uit de blazers maar heel erg koud was dit eigenlijk niet.  Is dit bij iedereen zo ?  Ik dacht dat bij de stand “low” er toch heel erg koude lucht geblazen zou moeten worden.  Of moet je dan al een hele tijd aan het rijden zijn.  Ik was zo’n 12 minuten onderweg.

      #18367094
      Jan Driebeen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 February 2018

        Wat bedoel je met de airco op Low zetten? Ik kan de airco aan of uit zetten (rechterknop indrukken) en met regelaars (voor bestuurder en voor passagier) de temperatuur instellen per graad. Als ik de airco dan op aanzet en de regelaars op bijvoorbeeld 22 graden wordt het heerlijk koel in de auto. Verder gebruik ik veel de ‘auto’ functie van de verwarming/koeling (knopje in het midden), dan zorgt het systeem dat de gewenste temperatuur wordt gehandhaafd.

        #18367096
        Nick-GSI
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          ik heb iets op werk voorbij zien komen dat er bij de grandland geen koudemiddel in kan zitten

          #18367097
          jopsa
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 May 2019

            mijn airco staat altijd aan.  Als je dan de knoppen naar links draait kom je op het einde bij de temperatuur indicatie “low”.   Dan zou het toch erg koud moeten worden maar dat gebeurt niet.

            #18367108
            jopsa
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 May 2019

              Vandaag kwam er dan wel zeer koele lucht uit…..  Misschien omdat het buiten 24 graden was en gisteren meer dan 35….. en heeft het systeem meer tijd nodig in die extreme omstandigheden….

              #18367110
              FS
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 February 2019

                dan moet je de buiten lucht dicht zetten dat scheelt ook wat graden

                #18367115
                Mark van Veluw
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 January 2018

                  Ik doe de temp instelling ook op low. Wanneer je de linkerknop (menu) kiest, kun je kiezen welke uitstroom openingen je kiest. Wanneer het niet zo heel erg warm is gebruik ik alle drie (ruit, dashboard en voeten) de uitstroom openingen, in combinatie met ventilator op low  Op deze manier heb je geen last van koude wind, maar wordt het toch lekker koel in de auto. Wanneer het wél er warm is, zoals deze week, gebruik ik alleen de dashboard openingen met temp op low, en ventilator op max. Zo wordt het snel lekker koel in de auto en de koude wind koelt je lekker af. Als de temp dan aangenaam is in de auto dan kun je de ventilator lager zetten, dan heb je er een stuk minder last van.

                  Over-all gezien vind ik het climate control systeem niet heel geweldig moet ik zeggen. Hiervoor reed ik een Peugeot 407 SW uit 2005. Deze auto was een stuk beter in te regelen dan de Grandland.

                  #18367118
                  Jan Driebeen
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 February 2018

                    Ik had nog niet van de Hi en Lo functie gehoord maar heb deze nu ontdekt, heb altijd, naar alle tevredenheid, het klimaatsysteem op ‘auto’ staan, bedankt voor de tip! Wat de stoelverkoeling betreft, deze vind ik teveel lawaai maken en daarom maak ik er geen gebruik van. Hebben jullie ook deze ervaring?

                    #18367121
                    Quadrijder2
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 July 2015

                      [quote quote=18367115]Ik doe de temp instelling ook op low. Wanneer je de linkerknop (menu) kiest, kun je kiezen welke uitstroom openingen je kiest. Wanneer het niet zo heel erg warm is gebruik ik alle drie (ruit, dashboard en voeten) de uitstroom openingen, in combinatie met ventilator op low Op deze manier heb je geen last van koude wind, maar wordt het toch lekker koel in de auto. Wanneer het wél er warm is, zoals deze week, gebruik ik alleen de dashboard openingen met temp op low, en ventilator op max. Zo wordt het snel lekker koel in de auto en de koude wind koelt je lekker af. Als de temp dan aangenaam is in de auto dan kun je de ventilator lager zetten, dan heb je er een stuk minder last van. Over-all gezien vind ik het climate control systeem niet heel geweldig moet ik zeggen. Hiervoor reed ik een Peugeot 407 SW uit 2005. Deze auto was een stuk beter in te regelen dan de Grandland.[/quote]

                      Goeie tip Mark ga ik eens proberen morgen. :good:

                      Ik ben bij al mij opels die ik gereden heb al aan het stoeien met de automatische regeling.

                      Dan te koud of te warm.

                      #18367125
                      jopsa
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 May 2019

                        [quote quote=18367118]Ik had nog niet van de Hi en Lo functie gehoord maar heb deze nu ontdekt, heb altijd, naar alle tevredenheid, het klimaatsysteem op ‘auto’ staan, bedankt voor de tip! Wat de stoelverkoeling betreft, deze vind ik teveel lawaai maken en daarom maak ik er geen gebruik van. Hebben jullie ook deze ervaring?[/quote]

                         

                        De stoelverkoeling maakt wat lawaai in hoogste stand maar stoort me niet.  De andere twee standen vind ik stil

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.