airbag uitschakelen

Forumindex Forums Modellen Astra airbag uitschakelen

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211003
    kellytje87
      Lid sinds:
      14 July 2009

      hoi,

      Ik heb een astra gtc enjoy bouwjaar 2006.
      Nu dit weekend moet ik een heel weekend passen op een kindje van 4maand.
      Maar ik heb geen idee hoe ik de airbag van de passagier moet afzetten.
      In de auto vind ik niks om het af te zetten en aan de handleiding geraak ik niet echt wijs.
      Kan iemand mij helpen.

      Alvast bedankt

      groetjes

      Kelly

      #17504650
      stillekracht
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 May 2007

        Je kan bij deze astra niet zelf de airbag uitschakelen…. of je moet langs de dealer willen rijden die kunnen dat wel

        ik zou zeggen de maxi cosi achter in.

        #17504651
        Juffer1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 July 2006

          Kelly,

          Zover ik weet is het bij de Astra’s inderdaad niet mogelijk om airbags uit te schakelen.
          De dealer kan dit volgens mij ook niet, enige wat hij kan doen is de airbag uitprogrammeren maar dan zit je gelijk weer aan een stukje verzekering / risico vast want dan voldoe je niet meer aan de keuringseisen.
          Mocht je dan een ongeval krijgen en ernstig letsel oplopen omdat de airbag zijn werk niet kon doen zit je direct met een groot probleem !

          Gr. Arjan

          #17504652
          Warbeer
            Lid sinds:
            10 June 2009

            Hoi Kelly,

            Ik ben zelf verzekerings adviseur en sinds een aantal weken vader met hetzelfde probleem.
            Wat juffer1 schrijft klopt als een bus.
            Wel moet ik daarbij zeggen dat de ene verzekeringsmaatschappij niet de andere is.
            Een airbag is via de dealer uit te schakelen, vraag echter wel even bij jou verzekeringsmaatschappij naar de afdeling juridische zaken en leg daar de vraag even neer welke consuqenties eraan vast zitten ten gevolgen van letsel bij ongeval.

            Hoop dat je er iets mee kan.

            #17504653
            dionsastra
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Er zitten toch sensoren in de stoel,als je een speciale opel maxi cosie er inzet de airbag vanzelf uitgeschakeld wordt
              bij mijn zafira opc wel

              gr dion

              #17504654
              Bat Diver
                Lid sinds:
                4 November 2008

                origineel gepost door dionsastra
                Er zitten toch sensoren in de stoel,als je een speciale opel maxi cosie er inzet de airbag vanzelf uitgeschakeld wordt
                bij mijn zafira opc wel

                gr dion

                ’t lijkt me niet dat de oppas zo’n duur ding aanschaft voor een of 2 dagen .

                Kelly,

                Zet dat kinderstoeltje gewoon op de achterbank ben je van al het geneuzel van die airbag af.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.