airbag lampje gaat af en toe branden

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen airbag lampje gaat af en toe branden

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209701
    vectra208v
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 January 2006

      hallo opel kenners.

      Ik heb even een vraagje.(probleempje)

      Een kamerrad van mij heeft een paar maanden geleden een astra G 1.6 16v uit 2000 gekocht en heeft het ene probleem na het andere.

      1e dag accu stuk(kan geburen)
      Vorige week liep hij op 3 poten en bleek een klep kapot te zijn,dealer gebelt maar wilde er niets van weten.
      Nadat dat probleem was verholpen(2 nieuwe kleppen en een dagje sleutelen) kwam vandaag het volgende probleem:

      Als hij een stukje gaat rijden gaat af en toe het lampje van de airbag branden.
      De ene keer is er niets aan de hand en als hij dan iets afremt of stilgestaan heeft en rijd weer verder gaat het lampje branden.

      Hij is er een beetje zat van en het vertouwen is nu redelijk weg bij hem.
      Ik ben niet zo bekent met airbags dus daarom vraag ik het hier even wat het zou kunnen zijn.

      als iemand het weet hoor ik het graag.

      gr.Paul

      #17480449
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        Vaak zijn het de stekkers onder de stoelen, deze uitelkaar trekken, inspuiten met wd 40 en opnieuw in elkaar klikken.

        Meestal is dan het probleem over.

        De dealer heeft ook kabeltjes met een weerstand oid. voor tussen deze stekkers.

        #17480450
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Als het probleem onder de stoel zit, blijft veelal het lampje branden bij de astra-G totdat deze gereset is.

          Zou wel even de board spanning meten, deze kan te hoog zijn (defecte dynamo) komt veel voor.

          Willem

          #17480451
          vectra208v
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 January 2006

            bedankt voor de info jongens.

            ik had gistere tegen hem gezegt dat hij de accu klemmen even los moet halen en even los laten liggen.

            Hij heeft vandaag 15 minuten de klemmen eraf gehad en het lamjpe blijft tot nu toe uit.
            Dus probleem is “voorlopig” opgelost :D

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.