Airbag lamp -> code 31

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Airbag lamp -> code 31

  • Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211163
    japievb
      Lid sinds:
      5 August 2009

      In mijn vakantie ging spontaan het airbag lampje branden.
      Ik heb de storing laten uitlezen bij de dealer en deze geeft aan: code 31 (bestuurders airbag hoge weerstand). De garage wilde het sleeplint (vlak achter het stuur) vervangen.

      Ik geloofde ze niet, dus heb ik zelf het sleeplint (helemaal) los gehaald en heb deze doorgemeten. Er zat geen breuk in de kabel, dus heb ik de stekkers schoon gemaakt en met contact spray in gespoten.
      Na bij de dealer te zijn geweest bleek de storing echter nog steeds terug te komen.

      Dus wat ik mij afvraag. Heb ik de stekkers wel goed schoon gemaakt? Hoe kan ik dit het beste doen.

      Er van uit gaande dat de stekkers toch goed zitten zal er misschien ergens anders een breuk zitten.
      Graag zou ik de gehele kabel (van controle module tot airbag) doormeten om er achter te komen in welke ader het probleem zit. Maar dan moet deze wel volledig los zitten omdat ik anders de airbag af kan laten gaan…..
      Waar gaat de gele kabel die in het stuurhuis zit heen? Dan kan ik deze los koppelen en doormeten.

      Heeft iemand nog tips?
      Alvast bedankt voor de reacties.

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.