Agilla 2001 valt uit tijdens het rijden

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Agilla 2001 valt uit tijdens het rijden

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18373692
    opelzwartemeer
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 July 2019

      <p style=”text-align: left;”>:good-job:  :help: Van onze agilla begon ineens het lampje met de steeksleutel te branden . Even daarna viel de auto uit en kon je hem na 10 min weer starten . Eerder starten ging wel maar sloeg niet aan. Nu tijdens het rijden gaat ineens weer dat lampje branden en dan wil de auto tijdens het rijden uit slaan. Toeren teller ineens naar nul en een schok en dan rijd hij verder en brand lampje motor storing . Waar moet ik dit in zoeken?
      heb hem nog niet uit laten lezen</p>

      #18373696
      McKaamos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 December 2009

        Laat ‘m eerst eens uitlezen.

        Maar als ik het zo hoor, gok ik op een defecte nokkenas-sensor, krukas-sensor of een defecte bobinebrug.
        Alle 3 onderdelen die 1) een storingslampje kunnen veroorzaken, 2) allemaal gestotter en uitval kunen veroorzaken en 3) allemaal last kunnen hebben van warmte en weer werken na afkoelen.

        #18373735
        opelzwartemeer
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 July 2019

          Inmiddels aan een universele testkast gehad en gaf code p033544 .

          totaal niets te vinden over deze code. Dinsdag maar aan een testkast die dieper kan komen

          #18373736
          opelzwartemeer
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 July 2019

            Eerst had hij een storing krukassensor. Die gereset en nooit meer willen starten. Na 10 min de accupool eraf wilde hij weer lopen . Wel steeksleutel lampje branden met bovenstaande code .

            #18373796
            opelzwartemeer
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 July 2019

              Het is de krukassensor. Weet iemand waar die zit bij een agilla 1.2 van 2001?

              #18374905
              frankyD
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 May 2020

                Ik heb mijn distributie riem laten vervangen van mijn Opel Mevira , na deze reparatie ging het lampje met de steeksleutel te branden en viel de motor ook uit tijdens het rijden. Na gekeken in het boekje en geeft aan service te laten doen. Heb zelf oliefilter, brandstoffilter(diesel) en luchtfilter vervangen ook heb ik een nieuwe accu er ingezet en koelvloeistof bijgevuld maar geen verandering lampje blijft branden en tijdens rijden motor uitval. Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is en hoe ik dit oplos.

                #18374913
                liviu2004
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 April 2014

                  [quote quote=18373796]Het is de krukassensor. Weet iemand waar die zit bij een agilla 1.2 van 2001?[/quote]

                  Bestel een originele GM sensor. Geen imitatie. Zit achter de motor, beneden, tussen motor en bak daar. Helemaal achter.

                  #18374914
                  liviu2004
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 April 2014

                    [quote quote=18374905]Ik heb mijn distributie riem laten vervangen van mijn Opel Mevira , na deze reparatie ging het lampje met de steeksleutel te branden en viel de motor ook uit tijdens het rijden. Na gekeken in het boekje en geeft aan service te laten doen. Heb zelf oliefilter, brandstoffilter(diesel) en luchtfilter vervangen ook heb ik een nieuwe accu er ingezet en koelvloeistof bijgevuld maar geen verandering lampje blijft branden en tijdens rijden motor uitval. Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is en hoe ik dit oplos.[/quote]

                    Terug naar service, waar de riem vervangen is.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.