Agila slaat 1e keer niet aan

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Agila slaat 1e keer niet aan

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #18338511
    sebasnl1sbm
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 February 2017

      Beste Forum leden,

      Een kleine introductie, ik heb recent van een familielid een Opel Agila over genomen.
      Deze auto is uit 2011 en heeft 14.000 km gereden (ivm gezondheidsproblemen).
      De auto heeft de eerste 2 jaar altijd binnen gestaan maar is de laatste 3 jaar weinig tot nauwelijks meer gebruikt en heeft gewoon buiten gestaan.
      Auto heeft wel altijd netjes via de dealer onderhoud gehad.
      In 2015 nieuwe accu, en in okt 2016 groot onderhoud bougies olie etc vervangen.

      Nu komt het probleem dat de auto niet wil starten nadat er mee is gereden en de auto ongeveer een uur stil heeft gestaan.
      Uitlegelezen: geen meldingen of storingscode. Daarom deze week gasklep schoon laten maken. Maar helaas geen resultaat.
      Ook de reserve sleutel al geprobeerd.
      De auto start koud prima, ook na een stuk rijden contact uit en weer aan en direct starten.
      Als dit probleem zich voordoet dan draait de startmoter maar slaat hij gewoon niet aan.
      Zet ik dan contact en probeer het opnieuw dan start hij direct.
      De dealer kan mij ook niet helpen, die adviseer door te rijden tot het een foutcode oplever of echt een serieus probleem is geworden.
      Wie heeft er tips of heeft een idee wat mij kan helpen????
      Ik twijfel om de krukas sensor nog te laten vervangen, maar om nou maar blind te gaan vervangen met alle kosten die het met zich mee brengt zie ik ook niet zo zitten.
      Hoop dat er hier iemand raad weet.

      #18338942
      sebasnl1sbm
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 February 2017

        Bedankt allemaal voor het meedenken en voor de grote hoeveelheid reacties!
        Probleem is opgelost, iedereen succes met dit forum. Ik had er in ieder geval niets aan.

        #18338953
        Jasper98
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 January 2017

          Het kan op een forum best gebeuren dat een bericht niet direct gezien wordt of dat er overheen gelezen wordt. Je kunt dan beter, als er na een paar dagen nog geen reacties geplaatst zijn, het bericht even omhoog schoppen door nogmaals <vriendelijk> om hulp te vragen.

          Evenwel mooi dat jouw probleem toch is opgelost.

          Groet,

          Jasper

          #18339013
          sebasnl1sbm
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 February 2017

            Leek opgelost, maar toch niet.
            Krukas sensor vervangen vrijdag helaas geen soelaas.
            Mijn laatste suggestie is nog om de koelvloeistof sensor te laten vervangen

            Maar als dit weer geen resultaat geeft dan weet ik het ook niet meer. Heb nu al flink kosten gemaakt (€300,-) zonder resultaat.
            Iemand nog een suggestie?

            #18339014
            bart-gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2012

              lees `m eens uit met opcom.. krijg je hopelijk vanzelf de foutmelding te zien als er die is..
              zoals.. wordt je sleutel herkent?? dat kun je daarop zien..

              #18339021
              sebasnl1sbm
              Deelnemer
                Lid sinds:
                11 February 2017

                Hij heeft bij Bosch Car service garage aan de computer gehangen, geen meldingen , geen moterstorings lampje.
                Laat OPCOM meer zien dan een willekeurig uitlees apparaat?
                Heb zelf een OBD stekker, hier zie ik ook geen foutcodes.
                Lijkt dus een beetje zoeken naar een speld in dehooiberg.
                Reserve sleutel ook geprobeerd geen verschil.
                wanneer dit probleem zich voordoet en ik gas bij geeft start de auto wel gewoon. Dit sluit voor mij een defecte sleutel uit.
                Doet vermoeden dat hij denkt dat de motor warmer of kouder is dan hij daadwerkelijk is, maar verklaard dit het probleem? En waar zit de oorzaak?

                #18339024
                liviu2004
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 April 2014

                  Probeer zo: contact aan, obd apparaat op, start brandstofpomp, stop brandstofpomp, start motor.

                  #18339025
                  sebasnl1sbm
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    11 February 2017

                    Lastige is dat dit probleem zich alleen voordoet na een stuk rijden, en dan nog 1 uur wachten.
                    Als hij dan slecht start , start hij de 2e poging direct. Het is dus lastig te reproduceren.

                    @liviu2004
                    je bedoelt met stop brandstofpomp, contact uitzetten ? en weer aanzetten? En dan starten?
                    En waar moet/kan ik dan op letten?

                    #18339029
                    liviu2004
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 April 2014

                      Je kan alleen met een diagnose apparaat aanzetten brandstofpomp. En daarna start.

                      #18339033
                      sebasnl1sbm
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        11 February 2017

                        Waar moet ik dan naar kijken ? Foutcodes?
                        Of bepaalde getallen?

                        #18348661
                        sebasnl1sbm
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          11 February 2017

                          Na enkele maanden relatief weinig klachten gehad te hebben nu in 1week weer 3 x moeizaam starten. Lijkt net alsof hij moeite heeft met aanslaan. Als of hij hem net niet pakken wil. Tweede keer starten is altijd direct lopen.
                          Begin van het jaar 2 soorten forte middel gebruikt en de suprême van Esso getankt, leek toen zo goed als weg. Wie weet raad….

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.