Agila diesel start slecht

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Agila diesel start slecht

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218142
    frankske_699
      Lid sinds:
      16 May 2009

      Mijn agila diesel heeft zowat altijd 2 pogingen nodig om te starten. Als hij koud staat, veel rook, wit-blauw. Af en toe een pluimpje in de achteruitkijkspiegel, bijvoorbeel als ik in lage versnelling aan (voor mij) hoog toerental rijd, zoals +2500tpm in 2de continu.
      De eerste startpoging ‘hoor’ ik onmiddellijk dat het niet gaat lukken. De motor draait rond en maakt een kloppend geluid. Ik start onmiddellijk een 2de keer (zonder tussengloeien) en dan start hij meestal wel. Af en toe heb ik 3 pogingen nodig.
      Af en toe slaat hij bij de eerste startpoging zo sterk terug af, dat hij de starter blokkeert (pijnlijke tandjes).
      Allen als hij warm staat start hij van de eerste keer terug. Als hij koud staat, pakweg 5 minuten gereden, dan start hij ook weer niet van de eerste keer na enkele minuten stilgestaan te hebben.
      Ik merk tijdens het rijden dat hij ‘ruw’ rijdt. Je voelt hem een beetje ‘bibberen’, heel zacht inhouden, maar niet heel opvallend. Medepassagiers valt het niet op (mijn vrouw althans niet). Een mannelijke collega van het werk viel het meteen op …
      Hij heeft ook een heel duidelijke dieselklop tijdens het rijden.
      Ik rij al enkele duizenden kilometers met in elke tankbeurt enkele dopjes Marly C2i diesel additief zonder gunstig effect.
      Heb hem binnne gedaan in de garage en daar zeggen ze dat er 4 nieuwe injectors (€€€) in moeten.
      De EGR klep is laatste keer vervangen (zat volledig dichtgekoekt), maar dit heeft niks geholpen. Toen ik hem in de garage afhaald, starte hij weer pas bij de 2de keer. 650 euro armer maar nog steeds slecht starten.
      Iemand tips? Ik heb geen schrik om eea zelf uiteen te gooien, maar weet niet goed waar te zoeken.
      Oh ja, mijn dieselfilter lekte (mijn klacht van dieselgeur hebben ze niet gevonden dus zelf maar op zoek gegaan) en dat bleek een lekkend water aftap kraantje op de filter te zijn. Ik vermoed dat er een rubbertje in ontbrak want het stond wel degelijk dicht. Ik heb er dan maar een bout met dichting ingedraaid en nu is het dicht. Ik had gehoopt dat dit het probleem zou oplossen (drukverlies), maar het maakt niks uit :(

      #17623555
      tijgetje57
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2004

        waarom zou je er een additief ingooien? Voor wat om de diesel te verbeteren dat het beter brand of dat hij schoner wordt?

        Zou er lekker mee stoppen en eens in de zoveel tijd een fles tunap voor diesel ingooien eens om de beurt ofzo. Dus niet iedere keer bij het tanken. Want dat is onzinnig, tenminste dat vind ik. Als het goed was dan zat het al bij de brandstof in.

        Rij je veel korte stukken of rij je ook wel eens op snelweg en duw je hem wel eens goed in als deze goed warm is.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.