afstellen versnellingsbak

Forumindex Forums Modellen Astra afstellen versnellingsbak

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211497
    martijnenyvonne
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 August 2005

      Wil vandaag het schakelpennetje vervangen, omdat daar ruimte op zit. Nu moet ik de versnellingspook vast zetten, maar kan geen gaatje vinden, waar ik dat 5mm boortje in kan zetten.
      Pennetje op de versnellingsbak heb ik al wel gevonden, om die vast te zetten.
      Wie kan mij helpen.

      #17513782
      IMpY
        Lid sinds:
        18 July 2005

        dan heb je waarschijnlijk naastje pook een pijltje staan net als mijne. Heb er ook mee lopen kloten. Heb meen ik een boortje van 5 mm tussen de rand en het aanslagblokje gedaan en toen de pook vast laten houden en vast gedraaid. Maak eens een foto van je versnellingspook anders. dan kan ik het je duidelijker aangeven.

        groeten Twan

        #17513783
        martijnenyvonne
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 August 2005

          Geprobeerd een duidelijke foto te maken.

          En een foto van de versnellingsbak.
          Dat plugje in de rode cirkel, moet ik die er nu uit trekken en daar een boortje in drukken of kan ik dat plugje naar binnen drukken.

          #17513784
          IMpY
            Lid sinds:
            18 July 2005

            eerst de moer van de verbinding losdraaien. plugje eruit trekken en daar een boortje in duwen en bewegen totdat hij er helemaal doorheen valt (5mm boortje)
            vervolgens het je inderdaad op je schakelpook niets zitten voor een boortje in te steken.
            Links en rechts van de vrij zal maar zeggen het je 2 gaatjes zitten. Duw je pook naar links toe naar het gaatje met de pijl wat op de pook staat dan leg je daartussen een boortje van 4,5 mm. Dan de pook tussen de 1 en de 2 op dat gaatje richten met de pijl ook, en dus tegen dat boortje aan drukken nog steeds. Dan iemand vast laten draaien en dan moet hij goed zijn. Tenminste bij mij stond hij zo perfect:)

            groeten Twan

            #17513785
            Nick-GSI
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Ik kon bij mijn pook ook gewoon een boortje insteken zodat hij opzijn plek bleef staan, alleen bij mij zit er speling op het mechanisme waardoor hij soms niet/moeilijk in zijn 5 wil

              #17513786
              IMpY
                Lid sinds:
                18 July 2005

                jah dat hebben niet alle poken. mijne had dit namelijk ook niet.
                en volgens hem zn foto ook niet.

                groeten Twan

                #17513787
                martijnenyvonne
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 August 2005

                  zal morgen eens een poging wagen.
                  vandaag nog allerlei dingetjes aan de auto gedaan.
                  alleen dat pinnetje moet nog en dan is de auto klaar voor komend weekend.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.