Afstellen Gasklep 6-cilinder.

Forumindex Forums Techniek Cih Afstellen Gasklep 6-cilinder.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18352824
    hinterachse
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 January 2012

      Is er nog een mogelijkheid tot afstellen van een 6-cilinder gasklep en luchtmassameter gemonteerd met ingekort aanzuigbuis op een 4-cilinder?

      #18352910
      Ghanz
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 July 2005

        volgens mij zitten er genoeg afstel mogelijkheden op..

        gaskabel hang er stationair losjes bij?

        daar gaat het meestal al fout namelijk

         

        #18353054
        hinterachse
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 January 2012

          Gaskabel er losjes bij?! Ik zoek mogelijkheden omtrent luchtregeling/brandstof of zo.

          Maar het enige wat ik vind is een stelmogelijkheid voor CO en de stand van de gasklep.

          Dus zoveel zijn er dat niet in mijn beleving.

          #18353055
          Ghanz
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 July 2005

            de stand van de gasklep kun je inderdaad afstellen,
            maar je hebt ze er ook bij die het “spul” afstellen aan de hand van de gaskabel.
            en in dat geval hangt de gaskabel bij stationair toerental dus strak / gespannen.
            deze hoort er dus losjes bij te hangen, dusdanig dat de gasklep net niet bediend wordt door de kabel.

            welke gasklep hebben we het hier over? afstel schroef voor CO.?
            ik vermoed dat je hier over een ingekorte 3.0 of 2.5e gasklep en inlaatbuis hebt.
            dit type heeft bovenop een stelschroef zitten met een borgmoer sleutel 15 ofzo,

            de c30ne gasklep heeft die afstelschroef niet

            verder hebben volgens mij beide gasklephuizen een afstelpunt waar de maximale dicht stand van de gasklep mee afgesteld kan worden

            #18353058
            hinterachse
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 January 2012

              Yep, daar heb ik het over! Een ingekorte aanzuigbuis van een 6 cilinder.

              En daar vroeg ik me bij af of er een specifieke afstel-methode op losgelaten moet worden of dat je de gasklep naar eigen inzicht afstelt al dan niet met de

              stelschroef van het stationaire toerental of het draadspindeltje aan de zijkant van de buis.

              En wat doe je met die stelschroef met moer bovenop?

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.