Afstandsbediening werk opeens niet meer.

Forumindex Forums Modellen Cascada Afstandsbediening werk opeens niet meer.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18361141
    dr.trimble
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 September 2018

      Vraag me niet hoe het komt, maar ik heb de radio van de auto eruit gehaald om een versterker te plaatsen. Na het terug plaatsen van de radio doet mijn afstandsbediening van de auto het niet meer. Ik kan de auto nog enkel open doen met de sleutel. Het is ook enkel de bestuurdersdeur dat open gaat met de sleutel. De koffer en de passagiersdeur blijven dicht.

      iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?

      #18361143
      john-opel
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 June 2012

        Probeer je reservesleutel.

        Het was bij mij de batterijhouder van de sleutel, ook de reservesleutel. Het metalen klemmetje van de knoopcel, wat ook de + naar het printplaatje leidt, zat los in de behuizing.

        Ik heb het weer gefixeerd met een stukje karton. Sleutel openmaken, klemmetje vastzetten, testen.

        Soms moet je de sleutel opnieuw synchroniseren. In contact steken, contact aan en op open en dicht knopjes drukken.

        Lijkt toeval samen te hangen met het uitbouwen van je radio. Of is de accu los geweest?

        Succes.

        #18361144
        dr.trimble
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 September 2018

          met de reservesleutel is het net hetzelfde.

          Bij het thuiskomen werkte alles perfect. heb gewoon de radio uit gehaald om een versterker aan te sluiten en nadien werkt geen enkele afstandsbediening meer. Via de centrale vergrendeling knop in de auto kan ik wel alle deuren en koffer open en dicht doen.

          Accu is niet los geweest, hoor.

          Heb al proberen te synchroniseren zoals in het boekje staat, deur open en contact aanzetten of zoiets en dat lukt ook niet

          #18361152
          dr.trimble
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 September 2018

            probleem is opgelost, blijkbaar is er bij mij in de buurt ergens een stoorzender waardoor de AB nog heel moeilijk werkt. Een hondertal meter verder werkt alles perfect. Het heeft me uren van mijn tijd en slaap gekost maar ik ben toch blij dat de cascada nog volledig ok is.

            #18361175
            john-opel
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 June 2012

              Dat is goed nieuws dat het weer werkt. Waarom denk je aan een stoorzender? Hebben andere autobezitters ook last er van? Ik dacht eerder aan een fout in het contactslot, daar zit een plunjer die meet of de sleutel er in zit. Als daar een storing zit denkt de auto dat de sleutel er nog in zit en werkt de afstandsbediening niet, komt soms voor. Heb je foutcodes gevonden met de pedaaltest?

              Hoop dat het nu opgelost is. Scheelt een hoop zorgen.

              Bedankt voor de update.

              #18361177
              dr.trimble
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 September 2018

                er is zeker niets aan de auto want verder in de straat en op alle andere plaatsen werkt de AB, enkel voor mijn deur werkt hij opeens heel moeilijk

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.