Afneembare trekhaak

Forumindex Forums Modellen Grandland X Afneembare trekhaak

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #18356868
    Fuseke
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 June 2018

      Ik vroeg me af als nog iemand zoveel gedoe heeft met de afneembare trekhaak.

      Ik kreeg in februari mijn grandland die ik besteld had met afneembare trekhaak (13 polig). Maar de trekhaak bleek er nog niet bij te zijn. Het verhaal van de garage was de trekhaken in backorder stonden bij Opel zelf.

      Weken gingen voorbij, maar het bleef in backorder staan. Na een aantal maanden was ik het beu en ben ik tot aan de garage gereden en bij toeval konden ze toen geleverd worden. Auto binnen gebracht en een dag later kon ik hem gaan ophalen met trekhaak.

      Maar wat bleek bij thuiskomst: het was een 7-polige en er was geen software update geweest, dus als de kogel ophing gingen alle sensoren af. Als ik iets op de trekhaak aansloot dan kreeg ik geen melding dat er iets aangesloten was, etc. Terug naar de garage en hun verhaal nu was dat de 13 polige nog niet geleverd konden worden en dat de software ook nog niet beschikbaar is.

      We zijn nu 4 maand na aankoop en ik heb nog steeds geen 13 polige stekker en nog steeds geen software die met een trekhaak overweg kan.

      Komt dit verhaal iemand bekend voor of zijn ze me voor de gek aan het houden?

      #18356895
      shotterke1963
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 March 2018

        Bij mij stond trekhaak 13 polig er al onder bij levering, als ik fietsenrek erop zet gebruik ik verloop stekker naar 7 polig en geen enkel probleem

        #18356908
        P.Dekker
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 June 2018

          Trekhaak en 13 polige stekker bij aflevering geleverd (jan2018)

          ik denk dat je voor de gek wordt gehouden.

          13 polige stekker is bij elke automatriaal handel op voorraad.

          :unsure:

          #18356918
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Hoi, Ik heb mijn Grandland 2 weken geleden opgehaald. Hier werd ook verteld dat er leveringsproblemen zijn met de trekhaken. Bij mij heeft de dealer er een trekhaak van een Peugeot 3008 ondergezet omdat deze precies het zelfde is. Dit is wel een vaste haak met 13 polige stekker.

            #18357194
            mwgk83
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 March 2018

              In welke stad zat deze dealer? Ik kreeg hetzelfde verhaal te horen omtrent de levertijd bij aflevering van de auto. Een aantal weken geleden was deze plost geleverd.

              Helaas staat mijn GLX nu al bijna een week bij de dealer, omdat ze een fout hebben gemaakt bij de installatie en alle instrumenten nu niet meer werken  :-(

              #18357943
              drieshoegie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 July 2018

                Ik ben nu 1 week in het bezit van een nieuwe grandland diesel.  Op aanraden van mijn dealer is de afneembare trekhaak NA de fabriekslevering geplaatst.. (hier zal de dealer een hogere marge op hebben denk ik, maar daar heb ik geen probleem mee). Nu is het wel zo dat bij het achteruit rijden de sensoren al direct beginnen te piepen en op het dashboard geeft men ook al de rode lijn aan. Volgens de dealer is dit normaal omdat de achterste sensoren de trekhaak detecteren.  Eigenlijk wil dit dan zeggen dat bij een geplaatste ‘afneembare’ trekhaak, het gebruik van de achterste sensoren niet mogelijk is.

                Klopt dit verhaal ?

                Is dit bij een afneembare trekhaak die geplaatst is in de fabriek ook zo ?

                graag jullie mening

                 

                #18357986
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  Ik rijd een Grandland met een afneembare trekhaak welke vanaf fabriek is geleverd. De trekhaak demonteer ik echter nooit. De achteruitrij sensoren en camera werken normaal en “zien” de trekhaak niet.

                  #18357992
                  quandor
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 November 2017

                    [quote quote=18357986]Ik rijd een Grandland met een afneembare trekhaak welke vanaf fabriek is geleverd. De trekhaak demonteer ik echter nooit. De achteruitrij sensoren en camera werken normaal en “zien” de trekhaak niet.[/quote] Klopt!

                    Wat de dealer van @drieshoegie voor materialen heeft gebruik dat weet ik niet, maar ook bij mijn Grandland is de fabriek-af gemonteerde trekhaak permanent gemonteerd en ALLE sensoren / (360 graden) camera etc. etc. functioneren normaal.

                    #18358035
                    mwgk83
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      4 March 2018

                      @drieshoegie bedoel je dat de sensoren en camera niet werken zonder dat er een aanhanger of fietsendrager is aangekoppeld?

                       

                      Zodra ik een aanhanger aankoppel stoppen de achteruit rijsensoren, camera, lane assist en gaat het lampje van lane assist permanent branden op mijn dashboard.

                      #18358039
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        @drieshoegje: Ik heb ook een achteraf gemonteerde trekhaak. Welliswaar een vaste en geen afneembare, echter werken mijn parkeersensoren prima. Er is dus schijnbaar wel een mogelijkheid om de auto zodanig te programmeren dat hij de trekhaak niet ziet. Het lijkt me handig dat ze deze optie ook activeren bij een afneembare trekhaak, zodat de auto denkt dat de trekhaak er altijd onder zit. Die paar centimeter die de trekhaak aan “blindspot” creëert voor de sensoren ga je denk ik niet merken.

                         

                        #18358041
                        quandor
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 November 2017

                          [quote quote=18358035]Zodra ik een aanhanger aankoppel stoppen de achteruit rijsensoren, camera, lane assist en gaat het lampje van lane assist permanent branden op mijn dashboard.[/quote] en daaraan toegevoegd : de oranje knop op de achterklep om de klep te sluiten houdt ook op met werken. Enigste mogelijkheid om de achterklep te sluiten is……… met de hand.

                          #18358044
                          joepke-m
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 July 2006

                            Lekker geregeld dan!

                            #18359610
                            mullie
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              22 May 2018

                              Vandaag voor het eerst de trekhaak gebruikt. Het is de afneembare versie, maar zit “vast” op de GLX. Ben nog nooit zolang bezig geweest een aanhanger aan te koppelen. Moest plat op de grond liggen om een verloop van 13 naar 7 polig erop te zetten (die haal ik er voorlopig ook niet meer af) en kon daarna met moeite een 7 polige aansluiten. Zit vrij dicht tegen de bumper aan.

                              Daarna nog de kabel voor de oploop rem, ook hiervoor plat op de grond. Deze ging vrij moeizaam vast onder in de gleuf van de trekhaak.

                              Daarna de volgende verrassing, de achterklep ging niet meer vast, omdat er iets op de trekhaak was aangesloten. Klep kon makkelijk open of dicht, maar blokkeert. Weet iemand hoe je dit kan uitschakelen? Heb vaak spanbanden of andere bindmaterialen onder de klep en kan deze nu alleen handmatig openen.

                              Wie deelt deze ervaring?

                              #18359623
                              joepke-m
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 July 2006

                                Om te voorkomen dat je nog teleurgestelder raakt: haal dat verloopje eruit, want je achteruitrij sensoren doen het waarschijnlijk niet meer

                                #18359649
                                quandor
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  14 November 2017

                                  Afneembare trekhaak op mijn handgeschakelde 1.6 diesel Innovation:

                                  alle sensoren en camera functioneren normaal. Ik rijd permanent met de afneembare trekhaak rond. Reden? Je moet idd. plat op je buik om het ding te monteren of te demonteren en zelfs voor het aansluiten van de kabel mag je min of meer op de grond gaan liggen. Het permanent rondrijden met de trekhaak zal het brandstof iets doen toenemen, maar daar staat dan weer tegenover dat bij het parkeren de trekhaak ook een veiligheidsbuffertje vormt tegen de 18 jaar oude VW Golf met een bestuurder die wat enthousiast is bij het in of uitparkeren………

                                  Idd. de oranje schakelaar werkt niet meer bij het aangekoppeld hebben van een aanhanger.

                                  #18359650
                                  Anoniem
                                    Lid sinds:
                                    1 January 1970

                                    Ik laat de trekhaak ook altijd onder de auto zitten. De verloopstekker geeft geen problemen als deze blijft zitten. Voor het aankoppelen van de losbreek beveiliging gebruik ik een ketting met karabijnhaak. Ja, ik moet even op de knieën. Daarvoor heb ik een matje achter in de auto liggen. Het is jammer dat de achterklep niet automatisch aangedreven wordt. Ik snap dat ergens wel. Wanneer een fietsdrager is gemonteerd is dit niet handig. De klep met de hand bedienen gaat dan wel redelijk zwaar. Het lijkt dat je de hele aandrijfmotor mee moet duwen.

                                    #18359651
                                    quandor
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      14 November 2017

                                      Idd.

                                      #18359683
                                      BramA
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        5 May 2018

                                        Ik heb een Crossland X met afneembare trekhaak.

                                        Ik kan op de auto de 13p steker een kwart slag naar beneden draaien om de kabel steker gemakkelijker aan te sluiten.

                                        Zodra ik de steker op de auto aansluit worden de achter sensoren automatisch uitgeschakeld. De achteruitkijk camera blijft we normaal functioneren.

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.