Af en toe tikken astra G

Forumindex Forums Modellen Astra Af en toe tikken astra G

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234830
    manac
      Lid sinds:
      7 October 2008

      Mede opelrijders,

      Klein probleempje/vraagje
      Met de astra worden redelijk veel kleine stukjes gereden door vrouwlief.
      Laatst een paar keer flinke stukken snelweg gepakt, omdat er nogal wat sludge aan m’n oliedop zat.
      Sludge is nu praktisch weg!

      Heel soms als ik de astra start tikt de motor redelijk hard.
      Dit gaat dan niet weg als ik gas bij geef, maar het tikken loopt wel mee met de toeren.
      Zet ik hem uit, om hem vervolgens opnieuw te starten is het weg en loopt hij mooi zonder tikken.
      Het geluid lijkt van m’n kleppen af te komen, misschien een klep die vastzit/zat ?
      Oliepomp die de geest gaat geven?

      Is dit een veel voorkomend probleem bij de astra G, en dien ik iets te controleren om iets uit te sluiten?
      Olie is op peil en ik gebruik 5W40 volsynt.

      #17845456
      Dolby
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 May 2008

        Het gaat om een astra g 8v als ik je onderschrift goed zie. Het getik kan inderdaad zijn van
        de kleppendeksel.

        Weet niet of je de juiste olie gebruikt. Ik gebruik namelijk 10W40. Half synt.

        Maar wacht maar op reacties van de monteur experts hier op het forum.

        #17845457
        manac
          Lid sinds:
          7 October 2008

          Niemand die het verlossende antwoordt heeft :wtf

          #17845458
          red-bull
            Lid sinds:
            30 June 2004

            hallo,

            zijn waarschijnlijk gewoon je klepstoters , hebben meerdere astra’s last van.

            probeer anders eens je olie te wisselen , wil ook welleens helpen in sommige gevallen.

            mvrg Rob

            #17845459
            manac
              Lid sinds:
              7 October 2008

              Ok thnx!

              Neem aan gewoon dezelfde olie gebruiken (5W40)

              Blokkie jaar geleden van de sloop gehaald uit een versere astra, maar wat voor olie erin heeft gezeten is onbekend.

              #17845460
              Famempeters
                Lid sinds:
                8 March 2008

                ik zou voor deze 8 klepper naar een 10 w 40 half syntheet gaan .

                heb de laatste tijd is zitten lezen van div garage en olie leveratiers over wat aanbevolen word .

                kwam daar op omdat de Vakgarage waar ik wat zaakjes mee doet maar 1 olie op voorraad heeft 10w40 half syntheet,,hij heeft meestal de wagens na de lease of garantie van de eigen dealers .dus met meer km,s

                kijk op http://www.hbase.nl onder smeermiddelen

                ik heb mijn Vectra x16xel ook verwend met een best dure 10w40 half syntheet echter deze ging best van slag hier door dus gespoeld en weer op de 5w40 voll syntheet.

                dus naar jou toe het kan best (hoeft niet )veel uitmaken..probeer desnoods een niet te dure 10w40 van de action is het dan over ben je maar 8€ verder en zo niet heb je gespoeld met een schone olie .en vervang je hem voor een goed ???? overigens rij ik al jaren en met mij alle klanten op die zogezegde wat mindere olie nog maals NIKS MEE AAN DE HAND .

                Bert

                #17845461
                manac
                  Lid sinds:
                  7 October 2008

                  Bedankt voor je reactie!

                  Probleempje is, dat de astra vaak korte stukjes rijdt in het dorp…school etc.
                  Is 10W40 dan niet te dik ?

                  En ik zie idd hbase dat ze na de 100k 10W40 voorschrijven!

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.