Advies gevraagd met aanschaf car-clean producten.

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing Advies gevraagd met aanschaf car-clean producten.

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270529
    gtcz19dth
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 January 2013

      Hallo iedereen,

      Ik weet dat er zich op het forum, een aantal fanatieke car-detailers bevinden.
      Ik wil graag met het vooruitzicht op de lente mijn auto is voorzien van een mooie wetlook achtige glans, welke een stand-tijd heeft van minimaal 2 maanden.

      Ik heb zelf weinig ervaring met het car detailing maar wil me hier best is een mooie lentedag mee bezig houden. ( ik heb helaas geen poetsmachine !! )

      Mijn Astra H heeft volgens mijn framenummer de kleurcode Z163 graag zou ik met name de fanatiekelingen op poetsgebied hier op het forum (het zou helemaal mooi zijn met de zelfde kleurcode) om advies willen vragen, omdat ik iets zoek wat echt een mooie glans in mijn lak brengt.

      De producten welke ik momenteel in mijn bezit heb zijn de :

      -Meguiars Deep Crystal Polish
      – Gyeon Q² Wetcoat
      – Monello – Sponge
      – Monello – Senza Acqua Droogdoek
      – Sonax Wash & Shine shampoo

      – ( ik weet het waardeloos :P Speedwax & bandenzwart en een Spons van de action ) ;) ( met deze producten behandel ik eigelijk alleen maar mijn opc velgen.

      Graag ontvang ik wat tips van welke producten ik nodig heb om een leuk resultaat te bereiken,

      hierbij bedoel ik eventueel welke pads handig ingebruik zijn, en bijvoorbeeld microfiber doekjes en eventueel een goede wax mocht ik nog dingen vergeten dan hoor ik dat natuurlijk ook graag, zoals bijvoorbeeld een andere shampoo

      ik zat zelf te kijken naar de Collinite 845 Collinite 915 Of de Collinite 476S Wax of zijn er betere alternatieven zoals bijvoorbeeld een ander merk. ik wil er best wat tijd intsteken maar het moet niet na 5x wassen niet meer zichtbaar zijn. Dan vind ik het zonde van mn geld en kan ik het beter machinaal laten uitbesteden.

      #18273014
      Dennis120506
        Lid sinds:
        16 October 2014

        Lijkt me handiger om deze vraag op het Carclean forum te stellen….

        http://forum.carclean.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

        Ik ben me ook helemaal te pletter aan het lezen daar ;)

        #18273015
        gtcz19dth
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 January 2013

          thx voor je tip kan ik uiteraard altijd nog doen, maar ik weet dat er hier ook een paar mensen zitten die mij weleens hebben doen verbazen met foto’s toevallig ook een paar die in dezelfde kleur auto rondrijden.

          #18273016
          Juffer1
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 July 2006

            Glans / wetlook wordt niet bepaald door welke wax je erop smeert maar door de stappen die daar aan vooraf gaan.
            Een wax kan daar wel iets aan toevoegen.

            Ik lees in heel je stappenplan niets over clayen ? Clayen doe je om de vervuiling die op de lak zit te verwijderen en de basis om vanuit te starten. Kies hiervoor voor een soft of medium clay.

            Na het clayen is het zaak om in de lak te reinigen. Dit doe je met een paintcleaner of een polish.
            Dit is dan gelijk het lastige omdat dat ook voor 90% je glans bepaalt. Een Astra H heeft een behoorlijke harde lak (in vergelijk met een Astra G / Vectra B / Corsa B) en daar corrigeer je met de hand eigenlijk weinig aan.

            Persoonlijk zou ik de Mequiars paint cleaner even laten voor wat het is. Zelf zou ik eerder richting een Monello Veloce of Monello Mezzo gaan kijken in combinatie met wat verschillende handpads die een verschillende cuttingfactor hebben.
            Je kan dan beginnen met een cutting pad en daarna na behandelen met een polishing pad.

            Daarna zou je deze polijst stap nog kunnen afbouwen met bijvoorbeeld Monello Finale en een finishing pad.

            Na het polijsten zou je er nog voor kunnen kiezen om een glaze aan te brengen zoals de white diamond.
            Dit product verbergt eventueel aanwezige lichte swirls, maakt de lak superglad en voegt ietsjes glans toe. Dit product breng je aan met een
            finishing pad.

            Hierna breng je een wax aan.
            Welke wax goed is hangt helemaal van je wensen af. Zelf vindt ik de Dodo waxen erg fijne en mooie waxen, hier hangt echter wel een prijskaartje aan. Hoe lang een wax blijft zitten staat en valt met het wassen van de auto.
            Hoe agressiever de shampoo is, des te sneller zal je waslaag verdwijnen. Hier zou je een safe wax was voor kunnen kiezen.
            Ook zijn er shampoo’s die een wax laagje toevoegen zoals de Gyeon Bathe+ & Dodo Juice Sour Power.
            Belangrijk is dat je de juiste dosering gebruikt en niet gaat overdoseren.

            Kleine aantekening bij dit hele verhaal is dat je er niet binnen een dag bent. Als ik een GTC machinaal moet doen dan kost me dat een dag (6-8 uur werk). Als ik dat met de hand zou moeten doen dan ben ik daar zeker 2 dagen mee bezig. Vergis je ook vooral niet in het polijstwerk, dat is een serieuze aanslag op je spieren.

            Je zou kunnen overwegen om de auto een keer machinaal aan te laten pakken en het daar vandaan bij te houden. Scheelt je behoorlijk wat investering aan producten die je wellicht daarna niet meer gaat gebruiken.

            #18273017
            RISL
            Moderator
              Lid sinds:
              24 January 2011

              Topics samengevoegd en opgeruimd.
              Graag in het vervolg voor 1 vraag maar 1 topic aanmaken.

              Bij foute plaatsing van een vraag liever even melden bij een mod zodat wij deze kunnen verplaatsen, dan zelf een nieuw topic starten, omdat er dan op 2 plaatsen reacties komen.

              #18273018
              gtcz19dth
              Deelnemer
                Lid sinds:
                11 January 2013

                Bedankt voor je reactie ik denk dat ik het misschien toch wat onderschat heb .
                ik zal je een pm sturen voor meer informatie.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.