Adblue

Forumindex Forums Modellen Grandland X Adblue

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

Knutsel2
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 21

Ik rij nu sinds augustus met de GLX en heb inmiddels 13500km gereden.
    Gisteravond kreeg ik voor het eerst de adblue melding bijvullen met nog 2400km resterend.
    Dus net maar eens even handleiding gelezen en daarin staat dat verbruik ongeveer 0,85L per 1000km is.
    Dan kom ik op ongeveer 11 liter adblue verbruikt na 13500km.
    Ik lees verder dat de tank inhoud 10 liter is, dan zou deze eigenlijk al helemaal leeg moeten zijn…
    Kennelijk is het adblue verbruik een stuk lager, wat is jullie ervaring?

jw
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 23

Ik heb dezelfde ervaring. Ik kreeg de melding ongeveer op dezelfde kilometerstand en heb bij iets van 15.000km voor het eerst bijgevuld. Bij het tanken bleek er ook meer adblue in te gaan. Ik meen een liter of 13 a 14. Dat kan ook komen doordat ik ook de vulleiding heb afgetankt om hem zo vol mogelijk te krijgen. Daarna hebben ze hem bij de beurt ook weer afgevuld dus ben nu een beetje het overzicht kwijt.

---
    Opel Grandland X 1.6 CDTI Business Executive, handgeschakeld, White Jade

jw
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 23

Blijkbaar hebben ze geen adblue aangevuld tijdens de beurt. Van de week kreeg ik de melding weer toen de auto bijna 30.000 km had gelopen. Ik heb weer 14 liter getankt. Dit komt dus overeen met de vorige keer.

Ik kom op een verbuik van ca. 0,9 liter per 1.000 km en dus heel dicht in de buurt van het opgegeven verbruik. Er gaat alleen meer dan 10 liter in het totale systeem.

---
    Opel Grandland X 1.6 CDTI Business Executive, handgeschakeld, White Jade

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.