AdBlue tanken in Zafira 1.6 cdti

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) AdBlue tanken in Zafira 1.6 cdti

2 berichten aan het bekijken - 26 tot 27 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #18346633
    Giso
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 May 2010

      Bovenstaande verhalen komen mij bekend voor. Vanaf oktober 2013 tot en met februari 2017 reed ik een 1,6 cdti. Vullen met AdBlue was een crime, maar het verbruik was minimaal. Ik heb er 210.000 km mee gereden en totaal 4 of 5x AdBlue mee getankt.
      Nu rij ik sinds februari 2017 een 2.0 cdti (170 PK). Nou, die slurpt AdBlue. Elke 4000 km begint hij op het display te mekkeren dat ik er nog 1700 km mee kan rijden. En zojuist teruggekeerd van vakantie met de sleurhut er achter nog méér! En inderdaad, bij Opel blijven ze maar zeggen dat er geen magneetje in de vulhals hoeft te zitten We moeten “gewoon” wachten is op langzame vulpompen. Gewoon gelul allemaal. Dus lang de snelweg is het telkens weer behoedzaam ietsie-pietsie het pistool inknijpen opdat ‘ie net niet afslaat. Maar onlangs ontdekte ik een takstation waar de eigenaar die beveiliging er heeft afgehaald en vullen gaat nu als de brandweer. (Die beveiliging is er om te voorkomen dat vrachtwagens het vulpistool per ongeluk in de dieseltank steken, wat in het begin vaak voor kwam).
      Inmiddels heeft een andere pomp waar ik regelmatig kom een adapter besteld. Die schuif je over de mond van het vulpistool en dan steekt er nog net 2 cm van vultuit voorbij die adapter en gaat het vullen ook zonder gedoe. Helaas kun je nooit zien hoever je gevuld hebt. Dus soms gaat er wel een gulpje overheen. Maar gewoon afspoelen met water en dan is er niks aan de hand (voor de lak en eventueel je handen).
      Oh ja, de prijs aan de pomp is 31-08-2017 ca, € 0,63. Dat is dus voor 5 liter € 3,15. En dit sommetje wil ik meegeven dat het kopen van een 5 liter plastic jerrycan met schenktuit à € 12,- tot € 15,- grof geld is maar wel de realiteit van nu. Kortom, wanhoop niet maar knijp met heel veel geduld of zoek een pomp met adapter of een uitgeschakelde beveiliging.

      #18346636
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        bij truckwasstraten verkopen ze de kannen ook.. hier in tilburg in de seriusstraat bij een truckwash kosten ze een 10tje volgens mij.. wil best een keer kijken voor bevestiging..

      2 berichten aan het bekijken - 26 tot 27 (van in totaal 27)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.