Adaptiv Cruise Control: uitschakelen.

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen Adaptiv Cruise Control: uitschakelen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18339567
    Rekord A Coupe
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 October 2004

      Adaptiv cruise control; het heeft allemaal zo zijn voor en nadelen.

      Sinds een maand heb ik een Zafira welke voorzien is van ACC. Op buitenwegen (waar je toch niet zo snel gaat inhalen) is het heerlijk. Maar als veelrijder (de teller staat nu op net geen 9000km) zit ik meestal op de snelweg. En daar zie ik toch wel wat nadelen.

      Regelmatig sukkel je weer met 110km/h achter een medeweggebruiker aan, of ga je als een malle in de ankers omdat er rechts van je een vrachtwagen een klein stukje over de strepen gaat. Ook inhalen met een minimaal snelheidsverschil is een crime. Daar waar je normaal helemaal op je voorganger kruipt en dan de inhaalactie inzet moet je nu al 100 meter eerder naar links…waar je dan vervolgens wordt opgeduwd door een snellere weggebruiker die zich afvraagt waarom je niet nog even rechts bent blijven hangen.

      Ik ben al bij de Opel-dealer geweest met de vraag of de ACC uit te schakelen is. Maar dit schijnt het nieuwste van het nieuwste te zijn (versie 3?), de vorige uitvoering kon nog makkelijk met druk op de knop uitgeschakeld worden.

      Heeft iemand een “oplossing” hiervoor? Het liefste zo dat het in- en uit te schakelen is, maar anders ook gewoon volledig weg.

      Gr Jeroen

      #18339596
      Kietje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 February 2016

        Ik heb het in mijn vorige auto gehad (Peugeot 308) en vond het niet fijn.
        Er is later door Peugeot een software update uitgekomen waarmee je het adaptieve deel van de cc uit kon schakelen. Het bleek niet zomaar uit te kunnen omdat de radar ook een functie heeft bij het herkennen van langzamer verkeer en voetgangers.
        Bij mij kon het dus niet uit en ik baalde vooral van de slome en onverwachte reachties die ik liever met mijn linker wijsvinger doe.
        Lang leve de eerste stappen van het autonoom rijden

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.