Active Front Lights verkeerd afgesteld?

Forumindex Forums Modellen Insignia Active Front Lights verkeerd afgesteld?

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Melgi
    Deelnemer

AFL werkt anders. Bij de Insignia werkt de aparte bochtverlichting alleen als je richtng aangeeft. Daarnaast draaien de koplampen juist in zijn geheel mee als je aan je stuur draait (a la originele Citroën DS) Jij bedoelt zeker het ‘goedkope’ systeem zoals VW, Mercedes, Seat, Skoda etc hebben dat werkt met de mistlampen. Hoewel die fabrikanten nu ook overgaan op het Citroën DS systeem).

trashmetal
      Deelnemer

@Melgi wrote:

AFL werkt anders. Bij de Insignia werkt de aparte bochtverlichting alleen als je richtng aangeeft. Daarnaast draaien de koplampen juist in zijn geheel mee als je aan je stuur draait (a la originele Citroën DS) Jij bedoelt zeker het ‘goedkope’ systeem zoals VW, Mercedes, Seat, Skoda etc hebben dat werkt met de mistlampen. Hoewel die fabrikanten nu ook overgaan op het Citroën DS systeem).

dat verdraaien van de koplampen heb ik eigenlijk nog niet zo gezien…
        maar bedoel indd die meuk met de mistlampen/breedstralers :puke Verwarrend
        zeker als iemand zijn rechtingaanwijzer niet weet te vinden :swear

God wat ben ik blij met mn ouwe barrel king:

larsgtc

noemt AFL bij jullie active front lights?? in belgie noemen ze dat adaptive forward lightning ofoziets :)

het principe van de mistlichten zit ook bij opel in de koplampen verwerkt… als je naast je lens gaat kijken zit nog een apart lamoje schuin aan de binnenkant, als je aan je stuur draait draait je lens mee(bochtverlichting) en gaat die lamp ook mee branden, (de hoek verichting)
          een animatie filmpje van opel met de principes van de verlichting, zo zie je ook dat bij lage snelheden de lichtbundel korter en breder is en bij hogere snelheden de lichtbundel smaller en verder schijnt…

http://www.gmeurope.tv/index.php?channel=mostrecent&mo=Opel_HR” onclick=”window.open(this.href);return false;

Melgi
          Deelnemer

Lars, active front lights of adaptive front lights, het is hetzelfde maar ik weet even niet welke term correct is. Dat aparte lampje gaat alleen branden bij lage snelheden als je je richtingwijzer aanzet. Ze gaan beiden ook branden als de achteruit wordt ingeschakeld. Het lampje brandt niet als je een bocht maakt zonder richtingaanwijzer. Dan draaien namelijk je koplampen mee.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

larsgtc

oh bij de corsa van men maat hebben we daar laatst naar staan kijken en als hij zen stuur draait ging dat lampje mee draaien alsook bij de astra van zen vader… :) wil er niet om strijden maar het zou best kunnen :)

Dennispolly
              Deelnemer

Nou ik wil er wel om strijden, Lars je hebt gelijk hoor de lampen gaan ook branden als je het stuur draait zonde de richting- aanwijzer te gebruiken.

gr Dennis

Melgi
                Deelnemer

Larsgtc, je hebt gelijk! Bij mijn Insignia is het ook zo dat bij lage snelheden het lampje WEL gaat branden. Gisteren heb ik er opgelet, het werkt inderdaad zoals jij zei.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

hpp
                  Deelnemer

Melgi, ze zijn afgesteld door de dealer, AFL werkt weer perfect.

8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.