Actieve Subwoofer aansluiten

Forumindex Forums Modellen Insignia Actieve Subwoofer aansluiten

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Rottentweetie
    Deelnemer

Opel-Menschen!

Aangezien ik zeer binnenkort de radio van m’n Opel Insignia is eens open ga maken omdat ik daar een interface ga maken voor een achteruitrij Camera, dacht ik ook meteen: Is het misschien verstandig om ook meteen de nodige bekabeling daar te gaan maken voor een eventuele subwoofer?

Nu heb ik al het een en ander opgezocht en wat research gedaan en het schijnt dat er achterop de radio van de Insignia geen uitgangen lopen voor een eventuele subwoofer. (RCA) Nu heb ik daar wat anders op gezien en besteld. Dus dat probleem is opgelost.

Maar wat nu bij mij het probleem is: Ik zit met een remote kabel. De kabel die de subwoofer activeert wanneer er contact gemaakt wordt in de auto en de gene die de subwoofer uitschakelt wanneer er geen spanning meer is.

Wie heeft er een idee hoe dit op te gaan lossen?
      Kan ik daar eventueel een ACC kabel voor gebruiken? Zo ja, welke en waar zit deze?

Alvast dank!
      Groet,
      Kevin :agent

Henkieo
      Deelnemer

@Rottentweetie wrote:

Nu heb ik al het een en ander opgezocht en wat research gedaan en het schijnt dat er achterop de radio van de Insignia geen uitgangen lopen voor een eventuele subwoofer. (RCA) Nu heb ik daar wat anders op gezien en besteld. Dus dat probleem is opgelost.

Interessant! wat heb je precies besteld?

Voor de in en uitschakeling van de versterker zou je een stuurstroompje kunnen aftappen van bijvoorbeeld de sigarettenaansteker.

littlebird
        Deelnemer

Een geschakelde voeding is al genoeg om in en uit te schakelen. Hoeft niet speciaal een remote te zijn. En geen rca op de radio kun je zon adapter voor kopen naar rca. En anders heeft je actieve woofer vaak een high level input. Dat kan je ook rechtstreeks aansluiten

Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

Chriskeeh

Hey Rottentweetie,

Ja ik weer LOL, ook ik heb een actieve sub aangesloten.

Mijne moest ook een remote hebben. Dus in totaal 3 voedingskabels:
            Ik heb 1 kabel van 2,5mm² rechtstreeks van de batterij (met een zekering tussen) naar de sub en dan een kleine 0,75mm² draad van mijn sigarettenaansteker (die is geschakeld, remote dus) en die op de remote aangesloten.

Voor vragen hoor ik het wel :)
            Chris

Rottentweetie
            Deelnemer

@Henkieo wrote:

@Rottentweetie wrote:

Interessant! wat heb je precies besteld?

Voor de in en uitschakeling van de versterker zou je een stuurstroompje kunnen aftappen van bijvoorbeeld de sigarettenaansteker.

Deze is besteld Henkie:
              http://www.ebay.com/itm/2-BOSS-B65N-High-Level-to-Low-Level-Converter-RCA-Input-Sensitivity-Control-/350934900022?hash=item51b5599d36:g:gJgAAOSw-7RVDGi~” onclick=”window.open(this.href);return false;
              Hiermee kan je dan de draden van de normale speakers aftappen en je subwoofer op aansluiten. Ben benieuwd hoe het werkt.

Kijk aan! Dat is inderdaad mooi. Dan is dat probleem ook opgelost! Top! :thumb

Dank allen voor de tips! Ik ga het is proberen! :) (En hou jullie op de hoogte uiteraard! ;) )

@Chriskeeh wrote:

Hey Rottentweetie,

Ja ik weer LOL, ook ik heb een actieve sub aangesloten.

Mijne moest ook een remote hebben. Dus in totaal 3 voedingskabels:
              Ik heb 1 kabel van 2,5mm² rechtstreeks van de batterij (met een zekering tussen) naar de sub en dan een kleine 0,75mm² draad van mijn sigarettenaansteker (die is geschakeld, remote dus) en die op de remote aangesloten.

Voor vragen hoor ik het wel :)
              Chris

Op welke kabels heb je de voeding voor de subwoofer op aangesloten Chris??

littlebird
              Deelnemer

Rechtstreeks vanaf de accu een draad trekken naar de sub. De massa kun je onder een bout van je stoel maken bijv. Wel zorgen dat de massa plek goed schoon en blank is. De remote kun je idd van aansteker afhalen.

Chris. Hoeveel A heb je hem afgezekerd? 2.5mm is wel dun kabeltje hoor.

Rottentweetie
                Deelnemer

Chris,

Je hebt de voeding direct van de accu vandaan.
                  Maar waar heb je deze kabel precies naar binnen toe laten komen?
                  Heb zelf even gekeken, maar kon niet echt een mooie plek vinden om via originele gaten in de carrosserie een kabel naar binnen te toe trekken..

Chriskeeh

Hallo iedereen terug,

Sorry dat het zo lang duurde voor ik weer iets liet weten, ik ga dit proberen niet meer te doen!

Ikzelf heb deze: Raveland Flatsub FS-8 Auto-subwoofer actief 600 W
                    Dit een een plat model dat onder de zetels past, voor mij ideaal.

@Rottentweetie

Mijn voeding komt rechtstreeks van de batterij. Daar is een aftakpunt aan de postitieve zijde voorzien speciaal voor elektrische uitbreidingen. De nul heb ik op een niet geverfd stuk chassis voorzien. De kabel gaat via de batterij links boven het wiel, waar de motorkap bovenaan sluit, door de doorvoer van de deur. Daar zit een grote ‘mousse’ (ik kan het niet echt mooi uitleggen in het nederlands lol) en daar duw je die kabel gewoon door. Die komt dan uit achter het opbegvakje links onder je stuur. Vandaar gaat die onder het stuur richting radio. Daarna de middenconsole in. Meteen van die middenconsole gaat er een draad van onder de sigarettenaansteker mee naar de sub. Ik voorzie een foto moest je die mousse niet vinden.

@littlebird

Is afgezekerd met 20A. Kabel van 2,5mm² is voldoende op deze afstand. Ik werk dagelijks met draad en wij hanteren voor 2,5mm² een maximumstroom van 20A over een afstand van maximum 20m. Weet wel dat ik mijn sub heel zacht heb staan, Met mijn A metertje heb ik hem nooit meer dan 6A zien trekken zelfs al staat hij hard. Ik gebruik hem enkel om de lage tonen een beetje te boosten, niet om om 3u ‘s nachts te gaan knallen! :)

littlebird
                    Deelnemer

@Chriskeeh wrote:

Hallo iedereen terug,

Sorry dat het zo lang duurde voor ik weer iets liet weten, ik ga dit proberen niet meer te doen!

Ikzelf heb deze: Raveland Flatsub FS-8 Auto-subwoofer actief 600 W
                      Dit een een plat model dat onder de zetels past, voor mij ideaal.

@Rottentweetie

Mijn voeding komt rechtstreeks van de batterij. Daar is een aftakpunt aan de postitieve zijde voorzien speciaal voor elektrische uitbreidingen. De nul heb ik op een niet geverfd stuk chassis voorzien. De kabel gaat via de batterij links boven het wiel, waar de motorkap bovenaan sluit, door de doorvoer van de deur. Daar zit een grote ‘mousse’ (ik kan het niet echt mooi uitleggen in het nederlands lol) en daar duw je die kabel gewoon door. Die komt dan uit achter het opbegvakje links onder je stuur. Vandaar gaat die onder het stuur richting radio. Daarna de middenconsole in. Meteen van die middenconsole gaat er een draad van onder de sigarettenaansteker mee naar de sub. Ik voorzie een foto moest je die mousse niet vinden.

@littlebird

Is afgezekerd met 20A. Kabel van 2,5mm² is voldoende op deze afstand. Ik werk dagelijks met draad en wij hanteren voor 2,5mm² een maximumstroom van 20A over een afstand van maximum 20m. Weet wel dat ik mijn sub heel zacht heb staan, Met mijn A metertje heb ik hem nooit meer dan 6A zien trekken zelfs al staat hij hard. Ik gebruik hem enkel om de lage tonen een beetje te boosten, niet om om 3u ‘s nachts te gaan knallen! :)

20a op 2.5mm2 gaat wel. Maar heb keer gezien dat ze met 2.5mm2 vde draad een versterker probeerde aan te sturen van 1500watt haha. Vandaar mijn nieuwsgierigheid.

Ik had ooit excalibur underseat erin en had 10mm2 erin gelegd. Eigenlijk was het voor dat wattage iets te hoog. De meneer had 8mm2 aangeraden. Maar ik had alleen 10mm2 liggen nog.

Nu in me astra g een 50mm2 liggen naar kofferbak. 150a afgezekerd.
                      Maar dat is niet voor een underseat woofertje

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.