Achterruit verwarming

Forumindex Forums Modellen Astra Achterruit verwarming

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213300
    frankvanhuet
      Lid sinds:
      3 January 2009

      Gaat over mijn: Astra F C18NZ bj: 1992.

      Ik heb een probleempje, eigenlijk al sinds een jaar, maar afgelopen week, nu het hier wat kouder is geworden (Zit op dit moment in Polen) heb ik vaker last van beslagen ramen e.d. en kwam dit kleine irritatiemomentje weer omhoog.

      Mijn achterruit verwarming werkt niet of erg slecht. Het rare is dat ik het idee heb dat dit is, sinds de inbouw van mijn LPG installatie in 2006. Helemaal zeker weten doe ik dat echter niet.

      Ik heb de zekering al gecheckt en ook al vervangen voor een nieuwe 30A zekering. Als ik de knop op het middendash uittrek gaat het lampje in de knop gewoon branden. Vroeger was mijn raam altijd in no-time schoon. Nu heb ik het idee dat het helemaal niets uithaalt of dat het slechts heel weinig werkt.

      Wat moet ik gaan checken? Wat kan ik hieraan doen?

      B.t.w. :) Trouwfoto’s van afgelopen weekend komen eraan. De fotograaf is overstag gegaan en gaat me bij oplevering ook de digitale foto’s geven op dvd. Dat heb ik met 1.5/2 week. :) En alvast voor de nieuwsgierige :) Het was, ondanks het niet al te beste weer hier, een mega weekend!!!

      #17539564
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Lampje brand ALTIJD, alleen door het uittrekken veranderd verdeling van het licht waardoor deze meer licht geeft, dus brand ook wanneer achterruitverwarming niet werkt

        Hatchback / Station:
        – hoor je met draaiende motor bij uittrekken schakelaar relais in zekering kast tikken?
        – meten bij stekker op de ruit
        – stekker bij ik dacht linker achterlicht naar boven checken
        – kabels van auto naar achterklep checken
        – stekker op de ruit checken

        Sedan
        – hoor je met draaiende motor bij uittrekken schakelaar relais in zekering kast tikken?
        – meten op stekker op de ruit
        – Stekker op de ruit chekken

        #17539565
        frankvanhuet
          Lid sinds:
          3 January 2009

          Ik heb een sedan. Waar zit die stekker ergens? Moet ik daar vanuit de kofferbak bij kunnen komen? Ik hoor volgens mij geen tik uit de zekerkast van de relais. Ik zal het morgenvroeg nog even checken.

          #17539566
          ryanh
            Lid sinds:
            12 May 2007

            Hallo,

            Ik heb een astra g uit 1999, en bij mij is mijn achterruitverwarming ook stuk….Hier brandt zelfs het lampje niet meer van de knop???? Ook de zekering nagekeken, maar die is nog intact. Zal het dan aan de relais liggen??

            groetjes

            #17539567
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              kan aan het relais liggen.

              deze zit in de zekeirng kast, deze staat aangegeven op het deksel van de zekering kast.

              Willem

              #17539568
              frankvanhuet
                Lid sinds:
                3 January 2009

                Ik heb gechecked en heb mijn hoofd vlakbij de zekerkast onder het stuur gehouden terwijl ik de knop uittrok. Ik hoorde wel een klik v.d. knop, maar niet uit de zekerkast. Ik heb op de deksel gekeken en het is de middelste grote relais boven mijn zekeringen volgens mij. Daar staat op de klep iig zo’n zelfde symbool op als op de achterruitverwarming-knop.

                Hoe haal ik zo’n relais eruit? Net als een zekering gewoon trekken? Heb geprobeerd, maar zit erg vast. Wil niets forceren oid. En waar kan ik de stekker van het raam vinden? Ik heb een sedan.

                #17539569
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  gewoon trekken, relais is vrij universeel, dus kan je m zo wisselen voor een andere gelijke in de zekering kast..

                  normaal zou je met alleen het klepje van de zekering kast eraf al het relais moeten horen klikken.

                  Stekkers op het raam, links en rechts achter de plastic kap boven de hoedenplan langs het raam omhoog.

                  Willem

                  #17539570
                  robert_corsa
                    Lid sinds:
                    16 May 2009

                    die lijntjes in je achteruit zijn de verwarming dingen he.
                    zijn er daar een paar van stuk?
                    want mijn pa had dit ook. je kan die dingen solderen bij een garage.

                    #17539571
                    PVB
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      25 April 2006

                      Als de lijntjes op je raam kapot zijn kun je dat heel goed repareren dmv geleidende zilververf.

                      #17539572
                      frankvanhuet
                        Lid sinds:
                        3 January 2009

                        Ik heb het probleem gevonden… De zekering die NAAST de zekering v.d. achterruitverwarming zit, was stuk. Ik vervang deze voor een 20 (dat zat erin terwijl achterruit ernaast 30 is bij mij) en prompt werkt het weer…. zou het kunnen dat het LPG installatiebedrijf hier iets heeft gewijzigd zonder mij het te vertellen?

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.