achterlichten vervangen Zafira-B

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) achterlichten vervangen Zafira-B

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254318
    bert.
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 December 2009

      Heb al wel op forum gezocht, maar misschien kan iemand mij wel ’n oplossing geven.
      Ik heb ’n Zafira-B 2008, en daar zitten nog het “oude” type achterlichten op. Ik zou deze willen vervangen door de heldere, die voor model 2009 en later werden gemonteerd. Als je het zo ziet zijn deze lichten hetzelfde. Maar misschien moet ik er toch nog iets aan doen, vanwege de goeie “pasvorm”. Heeft iemand hier ervaring mee. Dat zou fijn zijn voordat ik ze aanschaf en ze misschien toch niet zomaar passen!!
      grr.bert. :thumb

      #18093707
      HiTmAn
        Lid sinds:
        10 February 2005

        zijn naar mijn weten precies het zelfde, oude er af nieuwe er op.
        succes er mee

        #18093708
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          Zijn 100% hetzelfde dus uitwisselbaar.

          #18093709
          bert.
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 December 2009

            Bedankt voor jullie reaktie en advies.
            Kan dicht.

            #18093710
            ruud013
              Lid sinds:
              26 December 2012

              wat is het verschil dan met de oude en nieuwe achterlichten < led toevallig ?
              tnx

              #18093711
              bert.
              Deelnemer
                Lid sinds:
                16 December 2009

                zijn “heldere” achterlichten, geen led (helaas) De vorige achterlichten werden door vocht wat minder, vandaar.

                #18093712
                Toestra
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 June 2010

                  Helaas geen LED. Hieronder zie je de afbeeldingen van het eerste (B1) en tweede (B2) type.

                  Achterlicht type Zafira B1:

                  Achterlicht type Zafira B2:

                  #18093713
                  Nico Zafira
                    Lid sinds:
                    27 January 2014

                    Ik overweeg ook de achterlichten op mijn Zafira-B uit 2006 te vervangen (want 1 stuk en 1 met vocht). door die transparante van bj. 2009.
                    Kan ik ze inderdaad zo vervangen, zonder nieuw binnenwerk, dus alleen de buitenkanten vervangen en het binnenwerk omzetten, past dit precies?
                    B.v.d. voor uw reactie Nico

                    #18093714
                    bert.
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      16 December 2009

                      Hai NicoZafira,
                      Ik heb de oude fittingen met lampen niet kunnen gebruiken. Dit past niet in de nieuwe type’s. Ik kan me wel herinneren dat iemand op het forum ’n oplossing had.
                      Hij had de fittingen aangepast, ergens staat dit mss nog als je de zoek-functie gebruikt.

                      En de lampjes moeten ook nog worden aangepast. Uhm er zitten 2 witte in, die moeten oranje worden ,vd richting.aanwijzers.

                      #18093715
                      Zafirajan64
                        Lid sinds:
                        7 March 2014

                        Dit item had ik dus eerder moeten lezen :(
                        Ik wil ook de achterlichten van m’n Zafira B van 2006 vervangen door het heldere type omdat ik schade had aan m’n linkerachterlicht. Omdat ik de heldere lampen mooier vind ben ik daar naar op zoek gegaan. Eerst een linker gekocht via mp maar daar zat geen fitting in en de fitting van bouwjaar 2006 past net niet in de nieuwe lichten. Balen dus. Ben benieuwd hoe de fitting aangepast kan worden zoals Bert hierboven schrijft. Ik kan het topic in ieder niet vinden. Iemand van jullie wel? Heeft iemand misschien een linker fitting bouwjaar vanaf 2009 te koop? Past het stekkertje van bouwjaar 2006 op de nieuwe fitting die past in de heldere achterlichten van 2009?
                        Ik ben benieuwd!

                        Groet,
                        Jan

                        #18093716
                        bert.
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          16 December 2009
                          Zafirajan64 wrote:
                          Dit item had ik dus eerder moeten lezen :(
                          Ik wil ook de achterlichten van m’n Zafira B van 2006 vervangen door het heldere type omdat ik schade had aan m’n linkerachterlicht. Omdat ik de heldere lampen mooier vind ben ik daar naar op zoek gegaan. Eerst een linker gekocht via mp maar daar zat geen fitting in en de fitting van bouwjaar 2006 past net niet in de nieuwe lichten. Balen dus. Ben benieuwd hoe de fitting aangepast kan worden zoals Bert hierboven schrijft. Ik kan het topic in ieder niet vinden. Iemand van jullie wel? Heeft iemand misschien een linker fitting bouwjaar vanaf 2009 te koop? Past het stekkertje van bouwjaar 2006 op de nieuwe fitting die past in de heldere achterlichten van 2009?
                          Ik ben benieuwd!

                          Groet,
                          Jan[/q

                          Hai Jan

                          Stekkertjes passen wel op elkaar.
                          Misschien op de sloop zoeken naar fitting??
                          Er is ook ’n zoekfunctie op t forum.
                          Ik weet niet meer wie.Er is ook ’n Duits forum:www.zafira-forum.de, daar kun je dit mss vinden.

                          #18352647
                          ZafiraWhite
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            2 December 2015

                            Hoi, heeft iemand toevallig de oplossing nog voor handen? Ik zit met hetzelfde probleem, heb de lampen al, en wil graag de fitting waar de lampen in zitten passend maken.

                            #18353665
                            de Kuijer
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 June 2017

                              Hoi

                               

                              is het al duidelijk wat er gebeuren moet met de fittingen bij wissel naar nieuw model achterlicht zaffie B ?

                              Hoor het graag

                              #18353669
                              bert.
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                16 December 2009

                                Hai, lange tijd niet op t forum gekeken.

                                Ik heb 2 losse fittingen via de dealer aangeschaft. Was t makkelijkst, snel en zeker dat ze goed zijn. De aansluitingen oud op nieuw passen gewoon.

                                op de sloop moet je gaan zoeken en als je er dan wat vind nog maar de vraag of ze niet gebarsten of anders beschadigd zijn.

                                Succes ermee. :happy02:

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.