Achterlampen Astra F

Forumindex Forums Modellen Astra Achterlampen Astra F

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212677
    Jerremy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 October 2004

      Hallo, ik heb een vraag aangaande afdichting van de achterlampen van de Astra F. (in dit geval een 3 deurs).

      Wellicht heeft iemand van jullie hier ook ervaring mee.

      Voor de APK keuring heb ik onlangs de orginele units er weer in geplaatst, aangezien de vorige eigenaar de units gespoten had, en niet keurings waardig was, hoewel de lampen er eigenlijk best aardig uitzien zoals ze gespoten zijn.

      Hoe dan ook, met demonteren van die units, vond ik dat ze verdraaid goed vast blijven zitten, ondanks dat schroefjes eruit zijn. Je moet er nog goed hard aan trekken willen ze komen, kortom, dat sluit goed af lijkt mij.

      Met plaatsen van orginele unit moet je dan toch weer in een hoek wat blijven drukken van buitenkant om schroefgat er goed voor te krijgen.

      Aangezien ik bij me vorige Astra F ook de achterlampen is had vervangen voor GSI F1 exemplaren, en dat dus niet goed afsloot, met als gevolg water dat naar binnen zeek met wassen van de auto, en een muffe vochtige luch in de kofferbak als gevolg, maar misschien erger nog, voor op termijn; Roest. Dat is natuurlijk het laatste waar ik op te wachten zit.

      Heeft iemand tips en/of ervaring met afkitten van achterlamp units ?

      Is er bijv. een ‘speciale’ kit voor, of kan ik daar gewoon een courante (sanitair?) kit voor nemen ofzo ?

      Hartelijk dank alvast ! :thumbup

      grtz. Jeroen.

      #17530936
      IMpY
        Lid sinds:
        18 July 2005

        had daar geen last van. Misschien is het een optie om er een nieuwe rubber omheen te leggen? Zit namelijk een rubber tussen lamp en auto welke netjes af hoort te sluiten.

        groeten Twan

        #17530937
        2e-c14nz
          Lid sinds:
          5 June 2009

          Ik zou idd kijken voor nieuwe rubbers oid. Heb zelf bij een zafira a gekeken, en daar was het vrij eenvoudig om te vervangen.

          #17530938
          Jerremy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 October 2004

            Heren, dank !
            Er zit idd een rubber omheen. Deze wordt knap hard ingedrukt als de unit bevestigd zit.
            Maar zijn die los verkrijgbaar dan bij de dealer ? Of is het een universeel rubber.

            #17530939
            IMpY
              Lid sinds:
              18 July 2005

              zul je bij een rubberhuis ook wel kunnen krijgen

              groeten Twan

              #17530940
              Jerremy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 October 2004

                ok. Dank. Ga ik is kijken hoe of wat.

                #17530941
                dracuhl
                  Lid sinds:
                  4 February 2005

                  Is er iets bekend waar deze te krijgen zijn?

                  Ik zoek ook nog nieuwe rubbers voor me achterlichten op me F’je.

                  #17530942
                  Jerremy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 October 2004

                    Nee, ik ben er zelf nog niet mee bezig geweest.
                    Wil eerst eigenlijk nog ergens is orginele, goede (dus ombeschadigde) GSI achterlampen scoren. Misschien haal ik wel nieuwe bij de dealer anders als het lastig wordt.

                    Maar bij mij lekt het eigenlijk alleen ietsje bij de linker achterlamp met wassen van de auto omdat je dan natuurlijk met hogedruk reinigers vaak werkt in zo’n cabine. Nou probeer ik de achterlampen al zo goed als mogelijk te ontzien met afspuiten, maar ja het moet wel schoonworden.

                    Normaal (met regen) geen last van lekkage.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.