Achterklep ruitenwisser met een eigen leven

Forumindex Forums Modellen Grandland X Achterklep ruitenwisser met een eigen leven

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #18388709
    Tjerk Visser
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 July 2020

      Hoi Allemaal,

      Vanmorgen kwam ik terug van boodschappen doen. Ik had de auto uitgezet, echter kwam bij de achterklep om boodschappen uit te laden, en zag de achterklep ruitenwisser vrolijk aan het wissen was. Dit terwijl hij eigenlijk op interval stand stond tijdens de rit en ook toen ik de auto uit zette.

      Ik moest echt de auto weer aanzetten en een paar maal de wisstand verdraaien voordat hij stopte.

      Iemand dit ook al een keer gehad?

      Groet Tjerk

      #18388726
      Hans GLX
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 May 2018

        [quote quote=18388709]Hoi Allemaal, Vanmorgen kwam ik terug van boodschappen doen. Ik had de auto uitgezet, echter kwam bij de achterklep om boodschappen uit te laden, en zag de achterklep ruitenwisser vrolijk aan het wissen was. Dit terwijl hij eigenlijk op interval stand stond tijdens de rit en ook toen ik de auto uit zette. Iemand dit ook al een keer gehad? Groet Tjerk[/quote]


        @Tjerk
        , ik geloof dat er hier een Jopsa was, ik meen een Belgische GLX rijder, die had ook een GLX met eigen ideeën. De gekste dingen kwamen bij hem voor de dag. Dat was wel een heel aparte auto, met een eigen wil. Misschien kan je nog wat vinden in ander topics van hem. Gelukkig heb ik zulke dingen nooit.

        #18388730
        jopsa
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 May 2019

          Ja hoor……………………  en het wordt met de dag spookachtiger……………….  ben nu al blij wanneer ik de wagen op dezelfde plaats terug vindt als waar ik hem achterliet…………….

          Ondertussen rechtsbijstand aangesproken.  Heb meer dan 30 video’s.  Dealer weigert auto in te ruilen.  Gaan hem nu nog eens uit elkaar halen maar leverde in het verleden niks op.  Integendeel………….. nog meer mankementen na de ingrepen.

          De advocaat kon zijn ogen en oren niet geloven toen hij zag wat die auto allemaal uit zichzelf kan.  :wacko:

          kent iemand de horrorfilm “Christine” ?  Hopelijk staat me dat niet te wachten……………

          #18388736
          Tjerk Visser
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 July 2020

            [quote quote=18388730]Ja hoor…………………… en het wordt met de dag spookachtiger………………. ben nu al blij wanneer ik de wagen op dezelfde plaats terug vindt als waar ik hem achterliet……………. Ondertussen rechtsbijstand aangesproken. Heb meer dan 30 video’s. Dealer weigert auto in te ruilen. Gaan hem nu nog eens uit elkaar halen maar leverde in het verleden niks op. Integendeel………….. nog meer mankementen na de ingrepen. De advocaat kon zijn ogen en oren niet geloven toen hij zag wat die auto allemaal uit zichzelf kan. :wacko: kent iemand de horrorfilm “Christine” ? Hopelijk staat me dat niet te wachten……………[/quote]

            Hoi Jopsa,

            Je schrijft humorvol, echter is het lachen je inmiddels vergaan als ik door de regels heen lees.

            Maar als ik het goed begrijp heb jij deze “feature” ook al een keer gehad.

            Eerlijk gezegd is dit tot nu toe het eerste en enige merkwaardige dingetje wat ik heb kunnen constateren.

            Om eerlijk te zijn ben ik wel benieuwd naar jou video’s. Zou je die willen delen?

            Groet Tjerk en sterkte :cheers:

             

            #18388737
            Hans GLX
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 May 2018

              [quote quote=18388736] Hoi Jopsa,

              Je schrijft humorvol, echter is het lachen je inmiddels vergaan als ik door de regels heen lees. Maar als ik het goed begrijp heb jij deze “feature” ook al een keer gehad. Eerlijk gezegd is dit tot nu toe het eerste en enige merkwaardige dingetje wat ik heb kunnen constateren. Groet Tjerk en sterkte [/quote]


              @Tjerk
              , je wil niet weten wat deze @ Jopsa al heeft meegemaakt met die auto. Het is niet te geloven! Ik heb écht met hem te doen. Ik zou die auto zo net en mooi mogelijk oppoetsen als het kon. Bandenzwart gebruiken voor het “extraatje”, en hem zo snel mogelijk bij een ander merk inruilen. Dit is echt om te janken hoor! Wat heb ik dan een geluk gehad in die 3 jaar.

              #18388739
              Tjerk Visser
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 July 2020

                @Hans, Ik heb net even wat post gelezen van hem. Mijn god, die dealer had ik allang opgeknoopt in een boom en ja die auto, daar zal hij niet gelukkig van worden.

                Ik ga vooralsnog uit dat dit bij mij een glitch was. Mocht het nog een keer voorkomen dan zal ik mij eens bij de dealer vervoegen.

                Verder nog steeds happy met mijn aankoop. Alleen nog zoekende naar iets meer comfort tijdens het rijden. Bandenspanning iets verlaagt naar 2 bar in plaats van 2,1.

                Helpt wel iets.

                Groet Tjerk

                #18388756
                Hans GLX
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 May 2018

                  [quote quote=18388739] @Hans, Ik heb net even wat post gelezen van hem. Ik ga vooralsnog uit dat dit bij mij een glitch was. Mocht het nog een keer voorkomen dan zal ik mij eens bij de dealer vervoegen. Verder nog steeds happy met mijn aankoop. Alleen nog zoekende naar iets meer comfort tijdens het rijden. Bandenspanning iets verlaagt naar 2 bar in plaats van 2,1. Helpt wel iets. Groet Tjerk[/quote]

                  Tjonge, is dat zo? Bij mij staan de 18″ Michelins voor en achter altijd op 2,5 bar. En hij rijdt als en zonnetje. Hoezo meer comfort…..? Wel moet ik toegeven, dat elke oneffenheid binnen voelbaar is, en niet weg gefilterd word, zoals bij brugdelen en drempels enz. Maar dit ervaar ik niet als hinderlijk. Gr,Hans

                  #18388759
                  Tjerk Visser
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    22 July 2020

                    [quote quote=18388756]

                    @Hans, Ik heb net even wat post gelezen van hem. Ik ga vooralsnog uit dat dit bij mij een glitch was. Mocht het nog een keer voorkomen dan zal ik mij eens bij de dealer vervoegen. Verder nog steeds happy met mijn aankoop. Alleen nog zoekende naar iets meer comfort tijdens het rijden. Bandenspanning iets verlaagt naar 2 bar in plaats van 2,1. Helpt wel iets. Groet Tjerk

                    Tjonge, is dat zo? Bij mij staan de 18″ Michelins voor en achter altijd op 2,5 bar. En hij rijdt als en zonnetje. Hoezo meer comfort…..? Wel moet ik toegeven, dat elke oneffenheid binnen voelbaar is, en niet weg gefilterd word, zoals bij brugdelen en drempels enz. Maar dit ervaar ik niet als hinderlijk. Gr,Hans[/quote]

                    2,5 bar is voor volle belading. Zo staat het althans op de sticker in de deurstijl.

                    Bij aflevering had de garage deze bandenspanning er ook in gestopt. Dit vond ik helemaal niks.

                    Na verlaging naar 2,1 , zoals voorgeschreven af fabriek voor geen belading , vond ik het al beter. Maar nog niet genoeg.

                    2,0 voelt beter. Idd zijn het die kleine oneffenheden in het wegdek die behoorlijk doorkomen. Dat irriteert mij.

                    Als ik voor nieuwe banden moet gaan er ook 225/60 R18 onder. Ik hoop daarmee ,meer bandhoogte, en dus nog meer comfort nog te verkrijgen.

                    Groet Tjerk

                     

                    #18388772
                    Hans GLX
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 May 2018

                      [quote quote=18388759] Groet Tjerk[/quote]


                      @Tjerk
                      , maak er óok een vaste gewoonte van, om je ruitenwissers uit te schakelen bij het verlaten van de auto. Dus NIET op automaat laten staan. Want als je dan bij vorst de auto start, en je voorruit is bevroren, gaan automatisch de wissers vegen. En dan snap je wel wat er gebeurt, met je ruitenwisser-rubbers? En als ze echt vast gevroren zijn, brandt óok nog eens je ruitenwissermotor door. Dat is dan dubbele pech. Dat hebben ze mij al bij aankoop geadviseerd. En dat is een standaard handeling van me geworden. Stopt de regen? Ruitenwissers uitschakelen. Het is maar een tip. Gr, Hans

                      #18388779
                      MWW
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 February 2020

                        jaja, maar heren; het is een bekend opel-kwaaltje als je je bandenspanning verlaagt, dat dan je ruitenwisser extra zijn best gaat doen.

                         

                        #18388781
                        Hans GLX
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 May 2018

                          [quote quote=18388779]jaja, maar heren; het is een bekend opel-kwaaltje als je je bandenspanning verlaagt, dat dan je ruitenwisser extra zijn best gaat doen.[/quote]

                          Kom op zeg, blijf ff serieus. ;-)

                          #18388785
                          Tjerk Visser
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            22 July 2020

                            [quote quote=18388772]

                            Groet Tjerk

                            @Tjerk, maak er óok een vaste gewoonte van, om je ruitenwissers uit te schakelen bij het verlaten van de auto. Dus NIET op automaat laten staan. Want als je dan bij vorst de auto start, en je voorruit is bevroren, gaan automatisch de wissers vegen. En dan snap je wel wat er gebeurt, met je ruitenwisser-rubbers? En als ze echt vast gevroren zijn, brandt óok nog eens je ruitenwissermotor door. Dat is dan dubbele pech. Dat hebben ze mij al bij aankoop geadviseerd. En dat is een standaard handeling van me geworden. Stopt de regen? Ruitenwissers uitschakelen. Het is maar een tip. Gr, Hans[/quote]

                            Hoi Hans,

                            Tja, eigenlijk logische zaak, ik zal de tip ter harte nemen.
                            Maar vorst in Nederland is al heel lang geleden geloof ik. :yahoo:

                            Maar het mag van mij komen, kan ik mijn stoelverwarming eens uit gaan proberen.

                            Groet Tjerk

                            #18388786
                            Tjerk Visser
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              22 July 2020

                              [quote quote=18388779]jaja, maar heren; het is een bekend opel-kwaaltje als je je bandenspanning verlaagt, dat dan je ruitenwisser extra zijn best gaat doen.[/quote]

                              Excuses dat ik even off topic geraakte. :praying:
                              Ik wist niet trouwens dat u de functie van moderator had.

                              Ik denk erover om maar eens en topic “koffiekamer” aan te maken, waar je vragen kunt stellen en ook van topic af mag wijken. Zonder dat je gelijk, ook al is het met een kwinkslag, op je vingers getikt wordt. :yahoo:

                              #18388789
                              Hans GLX
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                19 May 2018

                                [quote quote=18388786]

                                Excuses dat ik even off topic geraakte. :praying: Ik wist niet trouwens dat u de functie van moderator had. Ik denk erover om maar eens en topic “koffiekamer” aan te maken, waar je vragen kunt stellen en ook van topic af mag wijken. Zonder dat je gelijk, ook al is het met een kwinkslag, op je vingers getikt wordt. [/quote]

                                Ik denk dat het beste voor je is @ Tjerk, om maar niet overal op in te gaan. En op sommige opmerkingen, maar niet te reageren ;-)   En om nu even off topic te gaan, door het over bandenspanning te hebben ipv ruitenwissers, lijkt mij geen zaak van verontrusting, toch?? Ook al zijn er velen hier anoniem, na een paar opmerkingen, kan je soms een beetje inschatten hoe iemand is, die achter de bijdrage zit.

                                #18388792
                                Tjerk Visser
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  22 July 2020

                                  [quote quote=18388789]

                                  Excuses dat ik even off topic geraakte. :praying: Ik wist niet trouwens dat u de functie van moderator had. Ik denk erover om maar eens en topic “koffiekamer” aan te maken, waar je vragen kunt stellen en ook van topic af mag wijken. Zonder dat je gelijk, ook al is het met een kwinkslag, op je vingers getikt wordt.

                                  Ik denk dat het beste voor je is @ Tjerk, om maar niet overal op in te gaan. En op sommige opmerkingen, maar niet te reageren ;-) En om nu even off topic te gaan, door het over bandenspanning te hebben ipv ruitenwissers, lijkt mij geen zaak van verontrusting, toch?? Ook al zijn er velen hier anoniem, na een paar opmerkingen, kan je soms een beetje inschatten hoe iemand is, die achter de bijdrage zit.[/quote]

                                  :dank-u:

                                  Ik heb zelf een eigen forum in de lucht voor beleggers en aandelenhandelaren. Dat is een besloten forum. Geen moderatie nodig en ook een heel andere sfeer. Tevens daar een shoutbox wat de communicatie wat makkelijker maakt.

                                  Maar goed, ik weet hoe het openbare forums toe kan gaan. Dat is soms spitsroeden lopen. :scratch:
                                  Meestal hou ik mij wel in, maar af en toe vraag ik mij wel af wat sommige mensen toch triggert  om overal maar op te reageren.

                                  Groet Tjerk

                                  #18388793
                                  Hans GLX
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    19 May 2018

                                    @Tjerk Visser,

                                    Ik heb dit in de loop der tijd hier geleerd, dat niet iedereen die in een Opel Grandland X rijd, ook daadwerkelijk een vriend van je is. En dat is op ander forums precies hetzelfde. ;-)   Groet Hans.

                                    #18388814
                                    RonaldGLX
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 August 2019

                                      [quote quote=18388772]

                                      Groet Tjerk

                                      @Tjerk, maak er óok een vaste gewoonte van, om je ruitenwissers uit te schakelen bij het verlaten van de auto. Dus NIET op automaat laten staan. Want als je dan bij vorst de auto start, en je voorruit is bevroren, gaan automatisch de wissers vegen. En dan snap je wel wat er gebeurt, met je ruitenwisser-rubbers? En als ze echt vast gevroren zijn, brandt óok nog eens je ruitenwissermotor door. Dat is dan dubbele pech. Dat hebben ze mij al bij aankoop geadviseerd. En dat is een standaard handeling van me geworden. Stopt de regen? Ruitenwissers uitschakelen. Het is maar een tip. Gr, Hans[/quote]

                                      De ruitenwissers kunnen op automaat blijven staan. Je moet de hendel na het starten even heen en weer halen om het te activeren.  Anders doen ze het niet. Bij mijn Nissan Qashqai moest ik ze wel altijd uitzetten want daar gaan ze gewoon weer beginnen.

                                      #18388821
                                      Hans GLX
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        19 May 2018

                                        [quote quote=18388814] De ruitenwissers kunnen op automaat blijven staan. Je moet de hendel na het starten even heen en weer halen om het te activeren. Anders doen ze het niet.[/quote]


                                        @Ronald
                                        , je kan gelijk hebben. Maar mij is verteld, (door Opel) altijd het automatisch wissen, voor de zekerheid uit te schakelen, en zéker in de winter.

                                         

                                        #18388995
                                        Jan Driebeen
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          9 February 2018

                                          Verhaal van Ronald klopt, je hoeft niet bang te zijn dat in de winter je rubbers worden losgetrokken van je wissers.

                                          #18389017
                                          Hans GLX
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            19 May 2018

                                            [quote quote=18388785]Hoi Hans, Tja, eigenlijk logische zaak, ik zal de tip ter harte nemen. Maar vorst in Nederland is al heel lang geleden geloof ik.  Maar het mag van mij komen, kan ik mijn stoelverwarming eens uit gaan proberen. Groet Tjerk[/quote]

                                            Nou ja, je moet niet gelijk aan strenge vorst denken, en aan een mogelijke Elfstedentocht. Maar al heb je maar éen nachtvorstje, dan kan in 1 keertje je ruitenwissers al naar de kl…..zijn. En dat is toch zonde? Ik giet dan meestal een gietertje handwarm water over de ruit, en gelijk droog wissen met een handwisser. Daarna gelijk gaan rijden met de voorruitverwarming aan. Niks aan de hand. :good:

                                             

                                            #18389021
                                            Hans GLX
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              19 May 2018

                                              [quote quote=18388995]Verhaal van Ronald klopt, je hoeft niet bang te zijn dat in de winter je rubbers worden losgetrokken van je wissers.[/quote]

                                              Dat kan waar zijn. Maar ik geef jullie maar door, wat ze mij bij Opel vertelden. En om het risico te vermijden, zet ik die automatische wismogelijkheid altijd uit. Iedereen mag van mij zelf invullen, hoe je het oplost. Ronald kan zeker gelijk hebben. B-)

                                              #18389031
                                              RonaldGLX
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                1 August 2019

                                                Screenshot_20200904-231538_DriveGewoon de gebruiksaanwijzing lezen , misschien niet goed geluisterd naar je dealer.

                                                #18389051
                                                Hans GLX
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  19 May 2018

                                                  [quote quote=18389031]Gewoon de gebruiksaanwijzing lezen , misschien niet goed geluisterd naar je dealer.[/quote]

                                                  Wat jij nu middels die afbeeldingen laat zien, is nu precies zoals ik het doe. Gewoon uitschakelen! Ik denk dat we elkaar verkeerd begrepen hebben. Want het activeren en/of het uitschakelen van automatisch wissen, kan alleen maar met dit afgebeelde hendel. En dit is ook dát, wat me bij de dealer werd verteld. Niks meer, en niks minder. Gr, Hans ;-)

                                                  Hij geeft dat ook aan in het display: Automatisch wissen uitgeschakeld.

                                                  #18389055
                                                  RonaldGLX
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    1 August 2019

                                                    Er staat dat bij uitschakelen van het contact de automatische wisfunctie gedeactiveerd.  Hendel hoeft dus alleen gebruikt te worden om hem weer aan te zetten. Dus de ruitenwissers gaan bij vorst nooit uit zijn eigen aan als je de auto start.

                                                     

                                                    Maar je zal het vast weer beter weten. :applause01:

                                                    #18389058
                                                    Hans GLX
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      19 May 2018

                                                      [quote quote=18389055] Maar je zal het vast weer beter weten. [/quote]

                                                      Ik ga hier dus verder niet meer op in. Bedankt voor je deskundige uitleg Ronald. :smiley-car:

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.