Achterklep opel insignia gaat niet open

Forumindex Forums Modellen Insignia Achterklep opel insignia gaat niet open

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18554172
    JEROEN BAUDOIN
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 July 2024

      Beste forumleden,

      Mijn achterklep doet het niet meer. Ik heb een insignia 2.8t 4×4 tourer uit 2010. Hij heeft een elektrische achterklep. Nu is hij afgekeurd omdat de klep bedienbaar moet zijn. Ik ben zelf een fanatiek zelfdoener..

      Als ik de sleutel, knop bestuurder of achterklep knop gebruik. Hoor ik bij de achterklep module wel iets klikken.(rechts achter de bekleding in de kofferbak.)

       

      haha ik kwam overal tegen dat waarschijnlijk de micro switch kapot was. Vol moed hieraan begonnen. Switch besteld en alles gedemonteerd. Alles weer netjes terug gezet maar hij deed het nog niet. Accu Polen los, raam procedure doorlopen steeds geen beweging in de klep.

       

      Naar de garage om de wagen uit te lezen. Hij vond niks terug in zijn programma over de achterklep dus hij kon geen foutcodes achterhalen. De beste man had geen tijd om mij te helpen wegens overvolle agenda. Hij gaf het advies alle draden die naar het dak lopen te controleren en anders was het waarschijnlijk het elektrisch slot.

      Ik heb aan alle draden getrokken om te kijken of er eentje kapot was. Helaas zat alles vast.

      Dus heb ik de kofferklep slot eraf gehaald. En uit elkaar gedraaid. Was niks geks aan te zien.. kabeltjes aangesloten multimeter erop en knopje in gedruk om de bak te openen. Ik zag niks op de multimeter.

      Nu dacht ik als ik hier 12v op zet dan moet dat motortje gaan draaien. Dit gedaan en motortje draaide inderdaad. Ik zag nog een ander schakelaartje dus ben met de 12v gaan experimenteren.  Resultaat was helaas dat ik per ongeluk een vonk kreeg.. en nadat ik hem terug had geplaatst. Hoorde ik de klikjes niet meer in de module.

      Nieuw slot besteld en er weer ingemaakt. De kliekjes zijn weer terug alleen de kofferklep functioneer nog steeds niet.

      Heb de achterklep module er nu uit gehaald. Hier is niks aan te zien geen corrosie of vocht te bekennen.

      Wij gaan as maandag op vakantie en een niet bruikbare achterklep is dan niet gewenst. Ook moet de auto gekeurd worden. Dus reparatie is een must.

      Als het niet anders kan ben ik bereid een nieuwe kabel ergens te trekken met een motortje aan de handmatige bediening van de kofferklep. Maar liefste wil ik dat hij gewoon weer werkt zoals bedoeld.

       

      Wie kan er mij helpen met advies zodat ik gerichter kan zoeken naar het probleem?

       

      Met vriendelijke groet,

      Jeroen

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.