achterklep astra h station 2005 gaat niet open

Forumindex Forums Modellen Astra achterklep astra h station 2005 gaat niet open

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254736
    h67racing
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 August 2008

      Hoi

      Ik heb dus het probleem dat mijn achterklep van de astra h station (2005) niet opengaat. Het voelt alsof je de vergrendeling niet losdrukt met het handvat in de achterklep. Is dit een veel voorkomend probleem bij de stations of wie heeft er ervaring met het probleem. Gaat de klep electrisch of mechanisch open. Indien electrisch, zit daar een zekering voor of kun je hem mechanisch ergens bijstellen of is er iets verschoven? Tja en hoe krijg ik hem nu uberhaupt open, gaat dit van binnenuit?

      #18099160
      opel-mark
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 March 2011

        Bij de H stationwagon gaat de klep electrisch open, klikt de schakelaar wel ?

        Mark
        http://www.astratuningclub.nl

        #18099161
        h67racing
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 August 2008

          ok, ik moet het even controleren een dezer dagen, dus met het activeren van de microschakelaar (want dat had ik al gezien dat die erin zou moeten zitten) in het handvat word de klep geopend.

          #18099162
          Juffer1
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 July 2006

            Klopt helemaal. Volgens mij kan je de klep van binnenuit openen (zit meen ik een zwarte dop in) waarachter een gleuf zit die je een halve slag moet draaien.

            Zelf heb ik de chromen strip eraf gehaald, stekker van het slot losgeklikt en toen de rubberen afdekpakking eraf gehaald.
            Daaronder zit een gietzijzeren hendel welke de microswitsch indrukt. Deze heb ik bijgebogen en sindsdien werkt hij weer als vanouds.

            #18099163
            h67racing
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 August 2008

              ok bedankt. Voor de chromen strip eraf te halen moet je denk ik de binnenbekleding eraf halen, zodat je bij die schakelaar komt?

              #18099159
              opel-mark
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 March 2011

                ja klopt bij de stationwagon moet je de hele binnenbekleding eraf halen om de bouten van de chromen strip los te maken.

                Mark
                http://www.AstraTuningClub.nl

                #18099164
                h67racing
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  4 August 2008

                  heren, heel erg bedankt voor de tips.Enige nadeel met dit koude weer is natuurlijk dat de interieurclips afbreken, maar ik heb alles vrij goed heel kunnen houden. Alles is goed schoongemaakt, afgekit, nagemeten en inelkaar gezet en het werkt weer!! :D :D

                  #18099165
                  opel-mark
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 March 2011

                    Heel mooi, overigens breken die clips ook nog wel eens af als het gewoon weer is.

                    mark
                    http://www.AstraTuningClub.nl

                    #18099166
                    chieltjuh
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      25 February 2012

                      Ik heb altijd vocht in die schakelaar onder het rubber en in de winter is het vaak raak

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.