Accu loopt leeg en te hoge laadspanning dynamo. spoedvraag

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen Accu loopt leeg en te hoge laadspanning dynamo. spoedvraag

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261792
    vectra208v
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 January 2006

      afgelopen week wilde de zafira slecht starten maar als die een tijdej gereden had was het goed.
      1,5 maand geleden deed die ook helemaal niks dus dacht “accu stuk” dus nieuwe accu gehaald (62ah ipv 55aph) dus iets zwaarder.
      Het probleem was een tijdje goed totdat die van de week een paar ker slecht wilde starten en vanmiddag dus helemaal niet meer wilde lopen.

      Vanavond samen met scar de starthulp van zijn vader erbij gehaald en toen liep die weer.
      Multi meter eraan gezet om te kijken wat de laadstroom was en dit was wat die aangaf:

      https://www.youtube.com/watch?v=EpWaSXob1e4″ onclick=”window.open(this.href);return false;

      gevalletje dynamo stuk?? of misschien toch wat anders.

      Afgelopen vrijdag heb ik er een andere dynamo in gezet van de sloop maar nu is de laadspanning naar mijn mening te hoog en maakt de dynamo een jankend geluid (lijkt wel een super charger).
      De laadspanning bij stationair is 14,5/6 volt en als ik dus gas geeft gaat deze naar de 16/17 volt en dat is niet goed volgens mij.

      #18191225
      theunm
        Lid sinds:
        29 June 2004

        een jankend geluid zijn meestal kapotte lagers.
        of er is iets met de spanning van de snaar

        maar wat mij ook opvalt die spanningsmeter gaat alle kanten op.
        wat gebeurt er als je een startkabel tussen de motor en de massa van de auto plaatst.

        het lijkt eerder dat de accu niet geladen wordt

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.