Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Accu Corsa Diesel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 oktober 2009 om 18:42 #17213209
Goedeavond,
Ik heb een Opel Corsa X1.7 diesel. Vanavond heb ik de auto gewassen (hoge druk reiniger), waarbij ik de lichten en airco heb laten aan staan. Toen ik na drie kwartier wilde starten kreeg ik de auto niet aan. Gelukkig door hulp (auto werd aangeduwd) ging hij weer snel aan.
Daarna even een uurtje gereden om accu weer op te laden, hij deed het weer super. Wat kan de reden zijn dat de accu zo snel leeg was?
Alvast bedankt voor de reacties!
18 oktober 2009 om 18:44 #17538099lichten trekken aardig wat weg, airco niet, want die werkt alleen als je motor draait(dus zowieso raar dat je em aan had staan)
je ventilator trekt ook wel wat.
maar kan ook gewoon zijn dat je accu niet meer helemaal fris is..
komt vaak genoeg voor, elke dag starten zonder problemen, maar even de verbruikers aanlaten en hij is leeg.
18 oktober 2009 om 19:08 #17538100en ook nu het wat kouder word, heeft een accu wat minder capaciteit
18 oktober 2009 om 19:23 #17538101airco doet het wel als de auto uit staat. als je hem op contact zet werkt de airco al, bij mij tenminste.
airco en lichten trekken veel. ik heb daar ook nog 2 versterkers bij, had ook keer mijn auto gewassen met hogedruk (had hem toen net), airco, lampen en radio op hoog volume en auto uit.
na 10 min wassen de auto ingestapt en kreeg hem na lang starten toch nog aan de praat-offtopicmaar tis niet zo dat de accu bijna op is, heb verder nooit start problemen etc. ook bij apk en grotebeurt doorgemeten en accu was nog goed na een jaar te hebben gereden:P
18 oktober 2009 om 20:05 #17538102origineel gepost door robert_corsa
airco doet het wel als de auto uit staat. als je hem op contact zet werkt de airco al, bij mij tenminste.
airco en lichten trekken veel. ik heb daar ook nog 2 versterkers bij, had ook keer mijn auto gewassen met hogedruk (had hem toen net), airco, lampen en radio op hoog volume en auto uit.
na 10 min wassen de auto ingestapt en kreeg hem na lang starten toch nog aan de praat-offtopicmaar tis niet zo dat de accu bijna op is, heb verder nooit start problemen etc. ook bij apk en grotebeurt doorgemeten en accu was nog goed na een jaar te hebben gereden:P
Je kachel ventilator werkt wel.
Airco werkt niet als de motor uit staat.
de door de motor aangedreven Compressor draait niet als de motor uit staat.
Bij the way, Wist niet dat de Corsa-B diesel met Airco geleverd was??
Willem
18 oktober 2009 om 20:34 #17538103origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door robert_corsa
airco doet het wel als de auto uit staat. als je hem op contact zet werkt de airco al, bij mij tenminste.
Je kachel ventilator werkt wel.
Airco werkt niet als de motor uit staat.
de door de motor aangedreven Compressor draait niet als de motor uit staat.
Bij the way, Wist niet dat de Corsa-B met Airco geleverd was??
Willem
ohw, die ventialtor, dat zou kunnen. ik had de airco op warme lucht staan toen.
de b is met airco geleverd hoor. gewoon af fabriek, volgens mij enkel op de sportuitvoering. klote airco, ding is al een keer vervangen, en de slangen willen vaak lekken, kan erover mee praten. en dan hebben we het nog niet gehad over de pk’s die hij wegtrekt, bij een 1.2tje is dat waardeloos rijden iin de stad,
18 oktober 2009 om 21:09 #17538104Jupzz moet effe veranderen.
gaat om de 1.7Diesel.
en je had je airco niet aan in het bovenstaande verhaaltje, maar de kachel.
Willem
18 oktober 2009 om 21:11 #17538105airco is op toch best aantal b corsa’s geleverd hoor. niet alleen sport
wat ik wel raar vind is dat dit op een diesel zit…… dat zijn meestal de meest uitgeklede corsa’s namelijk.
18 oktober 2009 om 21:15 #17538106De diesel is net als de Astra-F Diesel NOOIT met airco geleverd geweest, en ook niet leverbaar geweest.
Willem
19 oktober 2009 om 04:23 #17538107op autotrack staan 5 corsa b diesels met airco.
Miijn overburen rijden ook een diesel met airco namelijk:D
of het moet achteraf ingebouwd zijn.19 oktober 2009 om 16:43 #17538108weet ik dat ook weer…
Snap ik niet waarom de astra-F diesel nooit met airco geleverd is??
Willem
19 oktober 2009 om 17:16 #17538109haha, weet ik eens iets:P ben ik toch niet zo’n groentje.
tja, heb ff gouw gezocht, heb idd geen f met airco gevonden (een f diesel) is idd vreemd19 oktober 2009 om 18:19 #17538110Zijn er ook niet, zelfs niet in duitsland.
Maar ik weet er wel 2 te vinden.
Daar zit een DIAVIA aftermarket AC in.
willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.