accu Acer Aspire 9300 probleem

Forumindex Forums Overige PC & Multimedia accu Acer Aspire 9300 probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255128
    baoji
      Lid sinds:
      5 February 2013

      Hallo mensen Ik hoop dat jullie mij wat verder kunnen helpen.

      Mijn Acer Aspire 9300 aptop heeft de laatste tijd bedacht dat het leuk is om zichzelf zo maar af te sluiten, ook als de accu nog voor 50% is opgeladen oid. Ik kan hem direct daarna ook niet meer opstarten, maar een dag later wel weer . Nou start ik vandaag mijn laptop op, en komt ie met de melding dat er een probleem is met de HP Pavilion dv6000 accu. De letterlijke melding is: Er is een probleem met uw accu waardoor uw computer plotseling afgesloten kan worden. Hij geeft zelf aan dat ik hem maar moet vervangen, maar ik heb een beetje rond gezocht, en dat kost al snel 70 euro oid, en dat vind ik dan weer een beetje jammer. Heeft iemand een idee wat het eventueel kan zijn, en anders waar ik misschien goedkoop een accu kan vinden? wat dacht je van deze: http://www.batterietutti.com/acer-aspire-9300-series.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

      #18103597
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Meeste gevallen is gewoon een aantal cellen van de accu defect.
        Veelal veroorzaakt door het weinig of niet werken op de accu en altijd maar aan de lader te hangen.

        Jaja ook nogsteeds die accus hebben er last van ookal zegt men van niet.

        Goedkope accu zoeken is de enige oplossing, zou enkel alleen een keer op ebay kijken vaak kun je hier voor 30 tot 40 euro al en accu krijgen welliswaar imitatie maar echt goed.

        #18103598
        kaneelschep
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 November 2004

          Dit is wel een accu probleem en iets anders dan een nieuwe gaat je denk ik niet helpen.
          Over het algemeen genomen is een immi accu iets van 40-55 euro. En dan moet je nog wat verzendkosten betalen natuurlijk. Een echte kost inderdaad ietsje meer.

          Ik zou hem altijd bij een of ander webbedrijf kopen waar je tegenwoodig redelijk veilig met ideal betaald.
          Op mp weet je nooit of ie nieuw is of niet. Die zakjes met sealsticker kan iedereen ergens omheen plakken.

          Die immitatie accus hebben soms wel wat puntjes.. Zoals dat de laptop in windows vaak niet registreert dat de accu daadwerkelijk opgeladen wordt. (Dat het icoontje van je batterijtje verandert naar 1 met een ladertje) ;) En de installatie van bijv. een Windows7 service pack wil echt dat de laptop aan een oplader hangt ;)
          Meestal hebben die immi accus ook minder cellen. Kan ie weer eerder stuk zijn ook..

          Maar goed.. Mijn ervaring is dat ze immi of origineel allemaal wel in een par jaar hun echte kracht verliezen. Maar misschien doe ik teveel op mn laptop ;)

          lion accus hebben in principe geen memory effect zoals de oudere nicad enzo.. Maar accus willen wel gebruikt worden, en niet alleen maar opgeladen ;) Mensen laden hem dus gewoon nooit goed op. Als je je laptop gebruikt, trek dan gewoon de stekker eruit. En stop die er pas weer in als de accu praktisch leeg is. Scheelt al heel veel.

          #18103599
          Slurpy
            Lid sinds:
            3 March 2007

            http://www.replacedirect.nl

            Kijk hier eens effe. Is ook wat dichter bij huis. ;)

            #18103600
            kaneelschep
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 November 2004

              woo die vind ik wel duuuuur! ;)
              Ik heb een tijdje terug deze accu hier gekocht:
              http://www.almedo.nl/compaq-presario-cq62-300-laptop-accu-batterij/nl/page/2601415/” onclick=”window.open(this.href);return false;
              En die is daar stukken goedkoper als bij replacedirect…

              Je moet gewoon altijd even een paar webshops vergelijken voor je echt koopt!
              soms is de een goedkoper met het ene type en de ander met de andere…
              En soms heb je ook gewoon een beter gevoel bij de ene dan de andere. Of hij is dichterbij voor als er toch iets mis is.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.