ABS Lampje blijft branden

Forumindex Forums Modellen Astra ABS Lampje blijft branden

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Remi91

Vandaag heb ik aan mijn Astra aan 1 zijde de stofhoes vervangen van de homokineet. Hierbij is de homokineet los geweest van de as, en dus ook uit het wiellager e.d. De remklauw heb ik zo losgeschroefd en er los naastgehangen aan een touwtje.

Na alles weer teruggestoken te hebben, blijft nu het ABS lampje branden. Hiervoor heb ik dit nog nooit gehad, dus moet iets gebeurd zijn nu waardoor het blijft branden.

Hoe kan ik er achterkomen wat de oorzaak is?

Gaat om een Astra G 1.6 16V Sport uit 2000

justin26

als je abs lampje blijft branden zal waarschijnlijk je abs sensor aan de zijde waar je aan gesleuteld hebt geraakt zijn door iets.enigste wat je kan doen is even doormeten

wim-v6
        Deelnemer

ABS ring op de homokineet nog heel, en is die schoon??

Sensor niet beschadigd??
          Sensor schoon??

Willem

Remi91

Sensor zit midden in het wiellager? Samen met die ABS ring dan neem ik aan

wim-v6
            Deelnemer

ABS ring zit op de Homokineet.

deze ring word gelezen door de ABS sensor (wieltoerental), als deze ring gebroken is, dan klopt de waarde niet en gaat de boel in storing.

ook de ABS sensoren zelf zijn gevoelig, gaan wel kapot, kost je wel een Complete fusee.

Willem

Jerremy
              Deelnemer

Zit dat bij een G net zoals bij een F ? met zo’n kunstof pootje eraan om ‘m netjes uitgelijnd in positie te houden.
                Die pootje breken zeer makkelijk af en wellicht niet meer goed in postie na terugmonteren.

Remi91

Deze ring zit op het gedeelte met de spiebanen die in je wiellager zitten dan?

wim-v6
                  Deelnemer

ring zit op de as, die ring moet draaien!!!!

de sensor zit vast in het fusee!!

Willem

wim-v6
                    Deelnemer

ABS ring:

en op de askop:

Remi91

Heb alles pas weer opnieuw losgehaald, maar bleek er niet zo uit te zien zoals jij beschrijft.
                        Maar had m’n auto die dag nodig dus heb ik het maar in elkaar gezet zodat ik er later nog eens naar kon kijken. Ik rij daarna de baan bij ons af en trap op mijn rem waarna het lampje uitgaat. Sindsdien werkt mij ABS weer gewoon naar behoren.

Nu ben ik allang blij dat het werkt, maar ben toch weleens nieuwschierig waarom dat eerst niet gebeurde, want ik heb mijn auto toen nog getest op 2 bokjes, zonder de voorwielen dan.
                        Hier foto’s van hoe het wel zit. Hierbij zit die ABS ring dan toch in het wiellager?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.