Abs inbouwen op een b corsa?? (bedradingsschema??)

Forumindex Forums Modellen Corsa Abs inbouwen op een b corsa?? (bedradingsschema??)

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262836
    ivartje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 December 2010

      Hallo,vroeg me eigen af of dat in te bouwen is?? Aangezien je extra ?remleidingen? Moet leggen? En hoe zit t met t elekrrische gedeelte is dit ook zo aan te sluiten?? Zijn er mensen die dit meer hebbe gedaan?? Via google word je niet veel wijzer

      Mvg ivar

      Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk

      #18202372
      XtremeCorsaRacer
        Lid sinds:
        10 December 2013

        @ivartje wrote:

        Hallo,vroeg me eigen af of dat in te bouwen is?? Aangezien je extra ?remleidingen? Moet leggen? En hoe zit t met t elekrrische gedeelte is dit ook zo aan te sluiten?? Zijn er mensen die dit meer hebbe gedaan?? Via google word je niet veel wijzer

        Mvg ivar

        Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk

        wij zitten er ook aan te denken om de complete abs uit de donor auto’s te halen en dan in onze widebody’s te bouwen maar je moet alles overbouwen van remleidingen.. tot abs sensoren en ringen tot de complete kabelboom toe die in de auto ligt… buiten dat is alles mogelijk maar tis wel ff werk

        #18202373
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Je heb nodig ABS pomp, remleidingen is heel erg afhankelijk van hoe het nu zit, als het nu al 4 leidingen zijn die op de bekrachtiger uitkomen hoef je hier niets aan te doen. Zijn het er twee, dan moet je nieuwe leidingen, tevens moet je op elke wielnaaf een abs sensor en ring. Dus homokineten met abs ring en sensor op je lagers. En vervolgens draadboompje maken naar de abs pomp.

          Het is wel te doen, maar kost je veel materiaal en tijd.

          #18202374
          ivartje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 December 2010

            Dan denk ik dat ik r vanaf zie haha of je moet aan een complete set zien te komen maar die kan ik helaas niet vinden…

            Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk

            #18202375
            corsaboy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Abs is wel in te bouwen.
              Heb al 2 keer een volledige set verkocht. Nu alleen losse delen liggen.

              Heb eventueel misschien nog een optie. Maar dan heb ik weer jouw onderdelen nodig.

              Heb hier een tigra staan waar misschien de abs uitkan.

              #18202376
              ivartje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 December 2010

                Ligt eraan wat t gaat kosten?? En of t evt. Makkelijk in te bouwe is jij hebt r al enige ervaring mee begrijp ik uit je bericht??

                Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk

                #18202377
                robert_corsa
                  Lid sinds:
                  16 May 2009

                  Op de sloop trommelremmen vinden met abs.
                  Daar zit alles al op en in.
                  die kun je zo 1 op 1 wisselen met je huidige tromme, s.
                  enige wat je achter moet aanleggen is het kabelboompje.
                  Trommels heb ik hier wel. Denk dat er alleen a dere voeringen in moeten.
                  sensorren etc zitten er al in.

                  Hoe het voor zit weet ik niet.

                  maar waarom zou je dat willen?
                  gaat er echt niet beter of harder van remmen.

                  #18202378
                  corsa14slow
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 December 2011

                    @robert_corsa wrote:

                    Op de sloop trommelremmen vinden met abs.
                    Daar zit alles al op en in.
                    die kun je zo 1 op 1 wisselen met je huidige tromme, s.
                    enige wat je achter moet aanleggen is het kabelboompje.
                    Trommels heb ik hier wel. Denk dat er alleen a dere voeringen in moeten.
                    sensorren etc zitten er al in.

                    Hoe het voor zit weet ik niet.

                    maar waarom zou je dat willen?
                    gaat er echt niet beter of harder van remmen.

                    Harder: nee. Beter: Ja!
                    Maak jij maar is een noodstop met een auto zonder ABS (zoals ik) Je merkt echt wel dat je een veel langere remweg nodig hebt en ongecontroleerd… Alleen het volledig inbouwen en aansluiten kost tijd, geld en kennis. Maar als het uiteindelijk werkt dan heb je wel beter remming en wat handige kennis erbij :thumb

                    #18202379
                    ivartje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      28 December 2010

                      wil t meer doen vanwege het oogpunt vanuit veiligheid (wat corsa14slow aangeeft),ik zeg al ligt eraan wat het gaat kosten en als er verder niemand weet hoe het aangesloten moet worden….. ik wil niet echt het wiel opnieuw uitvinden of er moeten makkelijke schema’s etc te vinden zijn,ik zou ook graag een beetje een richtpunt kwa prijs willen weten voor t inbouwen

                      Mvg Ivar

                      #18202380
                      corsa14slow
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 December 2011

                        als je een donor kan vinden dan zou je het daaruit kunnen bouwen en overzetten op die van jou (volgens mij kan je van een Astra f ook de spullen er afhalen)
                        schema’s kunnen in tis2000 worden gevonden en bij onze grote vriend Google :thumb

                        #18202381
                        ivartje
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          28 December 2010

                          Weet iemand toevallig hoe het elektrisch circuit loopt van het abs systeem?? Of heeft iemand een schema hiervan?? We moeten nog even kijken of we perse een andere kabelboom erin moette legge of een aparte kabelboom kunnen maken

                          Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk

                          #18202371
                          ivartje
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            28 December 2010

                            iemand die dit misschien op zou kunnen zoeken bijv. in tis??

                            gr en alvast bedankt

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.