Aanzuigbuis zafira

Forumindex Forums Techniek Ecotec Aanzuigbuis zafira

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18343079
    Safira16v
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 March 2017

      Hallo..even een vraagje ik heb een zafira a elegance 1.8 16v nu wil il de orginele buis vanaf gasklephuis tot aan luchtfilter vervangen voor een aluminium buis…maar nu zag ik dat op de bocht op de gasklephuis nog een dun slangetje zit die naar de deksel gaat waar ecotech opstaat.maar alle buizen die ik gegoogeld heb is zonder die aansluiting….ik heb al wel een k&n sportfilter op de plaats van orginele filter geplaatst.maar een aluminiumbuis staat mooier…of die blauwe slangen….

      #18343095
      computerbug
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 April 2011

        Hoi, Safira16v

        Dat slangetje die naar Ecotech is van de carter ontluchting als ik het niet mis heb, Foto’s wilt ook wel eens helpen.
        De Zafira is niet echt de meest geschikte auto om verandering aan te brengen, de ervaring die ik heb in mijn vrienden kring,
        dat het alleen leidt tot meer brandstof gebruik!, hoor ik van ervaringen, ik weet het verder niet want hier hou ik mij verder niet mee bezig.

        Misschien krijg je reactie die meer ervaring hebben op dit gebied.
        Denk ook aan de luchtmassa meter bij veranderingen, dat deze er echt tussen hoort, want anders gaat de Zafira beroerd lopen.

        #18343097
        Safira16v
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 March 2017

          Ok thnx ja de luchtmassa meter zit er gewoon tussen.en voordat de sportfilter erop zat reed ik op halve tank +-259 km en nu ook ongeveer…en gelijk ook andere vraag…ik merkte gister dat mn digitale snelheidsaanduiding flinke vertraging heeft bij optrekken duurd het even of zelfd niet dat ie de juiste snelheid aangeeft..

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.